Trend-ul actual la nivel mondial este dat de externalizarea serviciilor specializate, iar România face primii paşi în acest sens
Beneficiile aduse de externalizarea serviciilor IT&C pentru companiile româneşti au fost prezentate astăzi, în cadrul conferinţei „Outsourcing (Externalizarea serviciilor)”, organizate de către CIO COUNCIL, Institutul Bancar Român şi Agora Media. Evenimentul face parte din seria Agora Technology Conferences (ATC) şi s-a adresat persoanelor de decizie şi directorilor IT din marile companii din România şi/sau instituţiile financiar-bancare, telecom şi utilităţi, companii cu o cifră de afaceri de peste 5 milioane de euro şi directorilor de IT din Administraţia Publică Centrală.
Tot mai multe companii au început să utilizeze resurse externe pentru desfăşurarea unor activităţi care de regulă ar fi fost efectuate cu resurse proprii. Acest proces este mai bine cunoscut sub denumirea de Outsourcing şi a devenit una dintre tendinţele din lumea afacerilor cu cea mai rapidă dezvoltare.
Unul dintre motivele evidente ale manifestării acestei tendinţe îl reprezintă reducerile substanţiale de costuri care se fac prin utilizarea procesului de outsourcing, dar multe dintre companiile ce folosesc aceste servicii susţin că marele avantaj este că outsourcing-ul oferă mai mult timp pentru concentrarea atenţiei şi a activităţii pe problemele de bază ale afacerii.
Deşi este evident că utilizarea outsourcing-ului este o decizie de afaceri înţeleaptă, problema intervine în identificarea unui furnizor care deţine competenţele potrivite unui anumit proces de business.
Astfel, la conferinţa din 2 iulie dedicată “Outsourcing-ului”, Raiffeisen Informatik, IIRUC Service, Gartner România, S&T, IBM şi Azure Software au prezentat soluţiile şi serviciile pe care le propun companiilor pentru eficientizarea activităţii lor. Prezentările şi dezbaterile din cadrul evenimentului au pus accentul pe conceptele şi soluţiile IT&C de ultimă oră legate de nevoile companiilor de a obţine rapid răspunsuri pentru a putea lua decizii.
„Există o mare legătură între ceea ce se discută astăzi şi criza financiară mondială. Sunt zeci de mii de oameni intraţi în şomaj. Există regiuni care nu acceptă noile reglementări şi astfel au apărut mari probleme. Ne-am dat seama că vorbim de criza unui model în serviciile financiar-bancare. În această goană nebună după profituri s-au produs cele mai mari demisii de conducători de instituţii financiar-bancare. Vorbim de sfârşitul erei consumatorismului. Dintr-o data se pune cu mare acuitate problema externalizării serviciilor, inclusiv în IT&C, unul dintre cele mai costisitoare domenii din punct de vedere financiar. În sistemul bancar sunt 68.000 de angajaţi acum. Vine momentul în care şi în România creşterea se va opri. Ne vom întoarce la nivelul clasic, la tendinţa spre economisire.”, spune Petru Rareş, Preşedintele Institutului Bancar Român.
Călin Rangu, CIO IIRUC Service declară „ În outsourcing eficienţa este dată de identificarea specializării reală a celor care oferă astfel de servicii. Cei care apelează la astfel de servicii trebuie să cunoască întâi foarte bine procesul de business pe care doresc să-l externalizeze, pentru ca apoi să obţină un outsourcing de succes.”
Evenimentul a fost promovat cu ajutorul partenerilor media PRWave, PRWave Directory, portalul acasa.ro, Clubafaceri.ro, Comunicatedepresa.ro, eWeek România, Agora News, PC Magazine şi Channel Partner România.
{mosloadposition user10}