Orkla a incheiat bine anul 2006, marcand o crestere semnificativa a profitului. Toate zonele de afaceri au raportat profituri mai mari decat in anul precedent, atat la sfarsitul trimestrului, cat si pe intregul an. Si divizia de Investitii Financiare a companiei Orkla a creat valoare, inregistrand o rata anuala de revenire de 27,4 %. Profitul grupului, inainte de amortizare, a crescut cu 31% in trimestrul IV, ajungand la 1,7 miliarde coroane norvegiene. Profitul total din operare pentru anul trecut a fost de 5,1 miliarde coroane norvegiene inainte de amortizare, in crestere de la 4,5 miliarde coroane norvegiene in 2005.
“Afacerile companiei Orkla au facut, aproape fara nici o exceptie, mari progrese. In acelasi timp, am facut cateva achizitii si investitii importante. Decizia de a investi aproape 3 miliarde de coroane norvegiene in compania Elkem Solar si achizitionarea companiilor Dansk Droge (Danemarca), Krupskaya (Rusia), Alufinal (Republica Ceha) si Royal Brinkers (Romania) reprezinta proiecte importante de extindere. Divizia bunuri de consum de marca si divizia de materiale speciale si-au imbunatatit, si ele, pozitiile pe piata anul trecut”, a declarat Dag J. Opedal, Presedintele Grupului si CEO.
In domeniul bunurilor de consum de marca, bandurile Orkla si-au intarit pozitia pe piata si si-au sporit veniturile cu aproape 9% in trimestrul IV. Orkla Foods a inregistrat o frumoasa crestere a profitului pe pietele nordice dar, asa cum s-a si anticipat, rezultatele au fost ceva mai slabe fata de anul precedent pentru SladCo.
Divizia materialelor speciale, compusa din Elkem, Sapa si Borregaard, a avut de asemenea un trimestru bun, datorat cresterii puternice si continue a volumelor companiei Sapa si profitului ridicat realizat prin schimbul financiar puternic.
In Noiembrie, Orkla si Alcoa au semnat o scrisoare de intentie pentru a pune impreuna bazele unei noi companii in domeniul in care activeaza companiile Sapa si Alcoa: profilele de aluminiu. Orkla va fi actionarul majoritar al noii companii a carei infiintare este asteptata in prima jumatate a acestui an. In 2006, castigurile grupului per actiune totalizeaza 54,3 coroane norvegiene in comparatie cu 28,1 coroane norvegiene in 2005. Contributia neta la profit provenita din activitati intrerupte (Orkla Media) s-a ridicat la 19,9 coroane norvegiene per actiune.
Bucuresti, 23.2.2007
{mosloadposition user10}