Fondul de investitii Oresa Ventures anunta relansarea Somaco, un nou brand cu o strategie si o identitate proprii, care aduce cu sine o noua promisiune.
Noul Somaco reprezinta reunirea intr-o singura firma, Somaco Grup Prefabricate SRL, a 3 mari fabrici pe care Oresa Ventures, prin subsidiara Sonriso Investments SRL, le-a achizitionat in septembrie 2008, in urma unei tranzactii de 32,5 milioane euro. Este vorba de cele mai mari 3 sucursale (din totalul de 7) detinute in acel moment de firma listata Somaco SA. Tranzactia a implicat si preluarea celor 500 de angajati, a activelor, a clientilor acestor sucursale, a proiectelor in derulare, precum si a brandului Somaco.
Cornel Marian, Managing Director Oresa Ventures Romania: “Strategia de investitii Oresa Ventures a vizat dintotdeauna implicarea in domenii sau piete cu mare potential, cum sunt serviciile financiare, serviciile de tip business sau in zona materialelor de constructii. Ne-am dovedit eficienta in lansarea si relansarea de branduri pe piata romaneasca si de fiecare data am operat o transformare dramatica a afacerilor respective. Relansarea Somaco este in acest context o operatie mai mult decat fireasca. Avem o abordare noua a pietei si suntem practic
Activitatile Somaco presupun 4 mari categorii de solutii pentru constructii: BCA pentru zidarie, prefabricate din beton pentru constructii civile si industriale – stilpi, grinzi, elemente de plansee, prefabricate din beton pentru infrastructura – elemente de pod, stilpi electrici, precum si beton ready-mix si agregate/produse balastiera.
In urmatorii 3-4 ani, Oresa Ventures isi propune cresterea capacitatilor de productie si a cotei de piata detinute de Somaco, care sa se reflecte intr-o crestere de 2-3 ori a cifrei de afaceri. Pentru a realiza aceste obiective, investitiile de capital vor atinge circa 8-10 milioane de euro. De altfel, ca urmare a investitiilor realizate de Oresa din 2008 si pana in prezent, capacitatea de productie de BCA a Somaco s-a marit cu circa 25-30%, iar cea de prefabricate, datorita achizitiei de utilaje noi, a crescut cu circa 20%.
Strategia noului Somaco este de a deveni lider in piata materialelor de constructii, in special in zona centrala si de est a Romaniei, oferind solutii complete pentru structura prefabricate pentru constructii civile si industriale (“la cheie’”, cu proiectare, productie, montaj), infrastructura si zidarie (BCA).
Noua identitate Somaco, desenata de compania de strategie si design de brand BrandFusion, este construita in jurul valorilor fondatoare ale brandului si ambitiilor de business. Simbolul reuseste sa sintetizeze valori precum parteneriatul uman si profesional, munca cinstita si inteligenta. Pe de alta parte, ambitiile companiei de a deveni partener pentru constructii inteligente- drumuri, poduri, case si supermarketuri care imbunatatesc viata oamenilor – au inspirat nu doar investitiile in capacitatea de productie, ci au devenit un pilon in constructia identitatii vizuale. Astfel, elefantul patrat, reprezentat similar unui bloc de constructii, vorbeste atat despre capacitatea si stabilitatea business-ului, cat si despre modularitate, o caracteristica de baza a categoriei. Culoarea turcoaz vine in sprijinul “dimensiunii” business-ului, promovand seriozitatea.
Oresa Ventures este o companie cu origini in Suedia, dedicata investitiilor de capital, care activeaza in principal in Europa Centrala si de Est, prezenta in Romania din 1997. Oresa vizeaza cu precadere investitii in 3 mari sectoare: servicii financiare, business services si materiale de constructii, dar si FMCG, servicii medicale, distributie, servicii B2B. In Romania, investitiile Oresa Ventures sunt un exemplu de success, printre companiile aflate in prezent in portofoliu se afla Fabryo (100%), Sonriso (100%), Kiwi Finance (app 80%), Trinity (app 60%), Flamingo (app 6%), La Fantana RE (app 80%). De-a lungul timpului, Oresa Ventures a investit peste 150 milioane de euro in Europa Centrala si de Est.
{mosloadposition user10}