Miercuri, 13 iunie 2012, ora 19.00 va avea loc închiderea stagiunii 2011-2012 a Orchestrei de Cameră Radio, cu un concert vocal-simfonic ce va prezenta publicului o capodoperă inegalabilă: oratoriul Mesia de Georg Friedrich Händel. Lucrarea, compusă în 1741, a fost interpretată în premieră la Dublin un an mai târziu, cu anumite modificări, şi rămâne până astăzi un reper al acestui gen muzical.
La pupitrul dirijoral se va afla Neil Thomson, unul dintre cei mai cunoscuţi şi respectaţi dirijori englezi. Soliştii concertului sunt Adela Zaharia (soprană), Mihaela Işpan (mezzosoprană), Bogdan Mihai (tenor) şi Zoltán Nagy (bas). Participă Corul Academic Radio, condus de Dan Mihai Goia.
Bilete se pot procura prin Eventim, la Casa de bilete a Sălii Radio, magazinele Germanos, Vodafone, librăriile Cărtureşti, Humanitas şi online pe www.eventim.ro.
Dirijorul Neil Thomson a apărut la pupitrul unor orchestre ca London Symphony Orchestra, London Philharmonia, English Northern Philharmonia, Royal Philharmonic Concert Orchestra şi London Concert Orchestra. Din 2005 a început colaborarea cu orchestrele London Philharmonic, BBC Symphony, Royal Scottish National, Aarhus Symphony din Danemarca, Lithuanian National Symphony, Orchestra Teatrului Massimo Palermo şi Orchestra Simfonică din Yucatan, Mexico, Lithuanian Chamber Orchestra, RTE Concert Orchestra, având ocazia să colaboreze cu interpreţi de renume printre care Sir James Galway, Dame Moura Lympany, Sir Thomas Allen, Julian Lloyd Webber, David Geringas, Jeremy Menuhin, Gyorgy Pauk, Jean-Philippe Collard, Valentin Gheorghiu, Marin Cazacu, Sir Richard Rodney Bennett şi Sarah Chang. Colaborarea cu Orchestra de Cameră Radio a început din 1992 şi tot de atunci a fost invitatul orchestrelor Filarmonicilor din Cluj-Napoca, Ploieşti şi Arad, iar din mai 2005 a început colaborarea cu Orchestra Naţională Radio. Ansamblul Chelsea Sinfonia din Londra este o nouă orchestră care şi-a propus să reunească cei mai buni instrumentişti din toate orchestrele din Marea Britanie şi care în unanimitate l-au ales pe Neil Thomson Director Muzical. În perioada 1992 – 2006, Neil Thomson a coordonat activitatea catedrei de dirijat de la Royal College of Music, fiind cel mai tânăr dirijor care a deţinut acest post. În iunie 2008, dirijorul Neil Thomson s-a aflat pentru prima dată la pupitrul celebrei Israel Symphony Orchestra. A susţinut cursuri de măiestrie la Vilnius – Lituania, la Mozarteum Salzburg şi a făcut parte din juriile unor competiţii internaţionale: Concursul Maazel pentru dirijori (în juriu alături de însuşi Lorin Maazel) şi Eduardo Mata din Mexico City. În 2013 este invitat să facă parte din juriul Concursului de dirijat Prokofiev din St. Petersburg.
Tânăra soprană Adela Zaharia a colaborat cu Filarmonica "Transilavania" Cluj-Napoca, Filarmonica "Banatul" Timişoara, Filarmonica "Moldova" Iaşi, Filarmonica Tg. Mureş, Filarmonica de Stat Arad în diverse concerte vocal-simfonice şi a fost invitată să cânte în spectacolele: La Bohème de G. Puccini (Musetta), Don Pasquale de G. Donizetti (Norina) şi Rigoletto de G.Verdi (Gilda) la Opera Română Cluj-Napoca; Il matrimonio segreto de D. Cimarosa la Opera Maghiară Cluj-Napoca; Die Zauberflöte de W.A. Mozart la Timişoara, Oradea, Cluj Napoca. Soprana Adela Zaharia a susţinut diferite recitaluri: la Festivalul de Lied Românesc – Braşov, la Filarmonica Râmnicu-Vâlcea, la Academia de Muzică "Gh. Dima" Cluj-Napoca. De asemenea a fost invitată la concertul în aer liber de la Brăila, august 2010; la Gala de operă a festivalului Viva Vox- Cluj-Napoca, mai 2010 şi la Concert de lied modern în cadrul festivalului „Cluj modern” – Cluj-Napoca, aprilie 2011. Până acum a fost invitată în străinătate pentru a interpreta rolul Micaela din opera Carmen de G. Bizet la Haifa, Israel (octombrie 2011) şi pentru un concert de arii din opere la Stockach – Germania (decembrie 2010). În perioada 2012 – 2014, soprana Adela Zaharia va face parte din ansamblul Komische Oper Berlin.
Solistă a Operei Naţionale Bucureşti, Mihaela Ispan este absolventă a Academiei de muzică Gheorghe Dima – Facultatea de Canto şi Artă Scenică din Cluj-Napoca la clasa profesorilor Alexandru Fărcaş şi Ramona Eremia. În paralel a studiat cu Niculina Mirea. Studiile post-universitare le-a făcut în cadrul aceleiaşi instituţii, specializarea „Stilistica interpretării vocale”. Debutul său (2004) a avut loc pe scena Operei Naţionale Cluj cu rolul Rosina din Bărbierul din Sevilla de G. Rossini şi a fost urmat pe aceeaşi scenă de alte roluri. Prima sa apariţie (iunie 2006) pe scena Operei Naţionale Bucureşti a fost tot în rolul Rosinei din Bărbierul din Sevilla de G. Rossini şi a avut ca rezultat angajarea sa imediată în această companie. În stagiunea 2006-2007 Mihaela Ispan a debutat şi la Opera Naţională din Timişoara cu rolul Fenena din Nabucco de G. Verdi. Pe parcursul stagiunii 2007-2008 mezzosoprana Mihaela Ispan a debutat în Siebel din opera Faust de Ch. Gounod, Mercedes din Carmen de G. Bizet, Dorabella din Cosi fan tutte şi Cherubino din Nunta lui Figaro de W.A. Mozart. În repertoriul său se regăsesc şi rolurile Imelda din Parisina d’Este de G. Donizetti, Maddalena din Rigoletto de G. Verdi, Dido din Dido şi Aeneas de H. Purcell etc. Până acum, Mihalela Işpan a fost ascultată de melomani din România dar şi de cei din Germania, Grecia (cu Bach-Akademie Stuttgart), din Italia şi Franţa (cu Opera Naţionala Cluj), din Austria şi din nou Germania (cu Teatrul Liric Craiova), Polonia, Ungaria, Spania şi Marea Britanie. În paralel cu apariţiile sale în spectacole de operă, tânăra mezzosoprană a avut numeroase apariţii în concerte vocal-simfonice. Astfel a interpretat părţile de alto din Stabat Mater de A. M. Bononcini, G. B. Pergolèse şi G. Rossini, Pasiunile, Oratoriul de Crăciun şi Magnificat de J.S. Bach, Misa încoronării, Recviem, Missa Solemnis K 139 şi Marea misă în do de W.A. Mozart, Paukenmesse, Nelsonmesse şi Harmoniemesse de J. Haydn, Recviemul pentru arhiepiscopul Sigismundo de Michael Haydn, Misa în do major op. 86 de L. van Beethoven, Simfonia a doua de Gustav Mahler şi multe altele.
Tânărul Bogdan Mihai păşeşte în lumea muzicală odată cu studiul viorii însă datorită calităţilor sale vocale începe să studieze canto ca bariton, la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, sub atenta îndrumare a profesorului Nicolae Constantinescu. Descoperă noua sa vocalitate, cea de tenor, în Italia, unde marea soprana Mirella Freni îl formează şi îi oferă bursa de studii „Nicolai Ghiaurov”. A obţinut diploma de Master în Belcanto la Universitatea Transilvania din Braşov, România, cu soprana Mariana Nicolesco. Abordează cu succes roluri din sfera belcanto-ului italian, în special cele de Gioachino Rossini: Il Barbiere di Siviglia (Il Conte Almaviva), La Cenerentola (Don Ramiro), Armida (Goffredo si Carlo), Aureliano in Palmira (Aureliano), Adelaide di Borgogna (Adelberto). Interpretează, de asemenea, roluri de Gaetano Donizetti: Don Pasquale (Ernesto), Parisina D’Este (Ugo), Gemma di Vergy (Tamas), L’Elisir d’Amore (Nemorino) şi rolul tenorului italian din opera Der Rosenkavalier de Richard Strauss. Bogdan Mihai debutează în rolul Contelui Almaviva, din opera Il Barbiere di Siviglia de Rossini, pe scena Operei Naţionale Bucureşti şi include în spectacol, în premieră absolută în România, scena şi aria finală a tenorului "Cessa di piu resistere" care, din cauza dificultăţilor tehnice extreme, este ocolită de majoritatea interpreţilor acestui rol. Acest rol îi deschide porţile marilor teatre de operă din lume unde astăzi este invitat: Stuttgart Staatsoper, Dresden Semperoper, Deutsche Oper Berlin, Zürich Opernhaus, Klagenfurt Staadtheater (Austria), Théâtre du Châtelet (Paris), Garsington Opera Festival (Londra), St. John Smith Square (Londra), Festival della Valle d’Itria (Martina Franca), Rossini Opera Festival (Pesaro), Suntory Hall (Tokyo), Mikhailovsky Theater (St. Petersburg). În octombrie 2011 a fost invitat de soprana Angela Gheorghiu să susţină împreună două concerte extraordinare de belcanto, pe scena prestigioasei Suntory Hall din Tokyo. Angajamentele viitoare includ rolul Contelui Almaviva în Il Barbiere di Siviglia de Rossini la Deutsche Oper Berlin, Theatro Massimo di Palmero şi New Orleans Opera (USA). De asemenea va interpreta rolul Ernesto în Don Pasquale de Gaetano Donizetti la Cuivilles Theater München (celebrul teatru unde însuşi Mozart a dirijat premiera operei Idomeneo). Lista contractelor se întinde până în 2014 iar din evenimentele viitoare pot fi enumerate: debutul în opera La Scala di Seta de Rossini la Concertgebouw Amsterdam (concert transmis în direct în întreaga Europă), rolul Don Ramiro în La Cenerentola de Rossini la Stuttgart Staatsoper şi Opera du Rhin Strasbourg. Cu aceeaşi plăcere şi profesionalism, tenorul Bogdan Mihai abordează şi repertoriul vocal-simfonic, într-o fructuoasă colaborare cu Orchestra de Cameră Radio, incluzând : Misa în do minor K423 de Mozart, Marea misă cu orgă, Misa Nelson şi Theresienmesse de Joseph Haydn, Misa Prodefuncto de Michael Haydn, Cantata nr. 182 Himmelkonig, sei willkommen de Bach, pe scena Salii Radio din Bucureşti. Anul 2012 înseamnă pentru tenorul Bogdan Mihai şi apariţia sa pe piaţa internaţională cu două DVD-uri de Rossini, Aureliano in Palmira de la Martina Franca (2011) – la casa discografica italiană Bongiovanni şi Adelaide di Borgogna de la Rossini Opera Festival Pesaro (2011) – la Deutsche Gramophone. Ambele producţii au fost transmise deja în direct în toată Europa, America şi Asia. Pe 16 decembrie 2012 este invitat să susţină un concert de belcanto împreună cu Angela Gheorghiu, la Palatul Kremlin.
Cu o carieră artistică care se desfăşoară cu preponderenţă în străinătate, basul Zoltán Nagy s-a format la Academia de Muzică "Gheorghe Dima" din Cluj-Napoca, la clasa prof. univ. Gheorghe Roşu şi s-a perfecţionat la Universitatea Mozarteum din Salzburg sub îndrumarea profesorilor Boris Bakow şi Breda Zakotnik. Încă din timpul studiilor a fost solicitat să facă parte din ansamblul Operei de Stat din Viena. În plus a urmat mai multe cursuri de măiestrie în România, Italia, Elveţia şi Austria având astfel ocazia să își șlefuiasă arta interpretativă sub îndrumarea unor prestigioşi solişti: Mariana Nicolesco, Ion Buzea, Ionel Pantea, Angelika Kirchschlager, Paola Fornasari şi Claudia Visc. Este perioada în care a participat la mai multe competiţii de canto şi în care a câştigat premii la Concursul internaţional Haricela Darclée de la Brăila, Concursul de muzică românească de la Cluj-Napoca şi al patrulea Concurs european de operă "Debut" în Germania. Zoltán Nagy și-a început cariera solistică pe scena Operei Române din Cluj-Napoca cu rolul Don Basilio din Bărbierul din Sevilla, urmat de Angelotti din Tosca, apoi a evoluat în spectacole la Opera Maghiară din Cluj-Napoca în rolurile Figaro din Nunta lui Figaro, Don Basilio şi Angelotti; la Palatul artelor din Budapesta: Masetto din Don Giovanni, la Opera de Stat din Saarbrücken: Figaro, la Opera din Leipzig: Hans Schwarz din Maeştrii cântăreţi din Nürnberg şi Schaunard din La Bohème. Perioada petrecută la Opera din Viena a înscris în palmaresul său alte roluri importante – Zuniga din Carmen, Pistola din Falstaff, Carlo V din Don Carlo, Baron Douphol din La Traviata, Gregorio din Romeo şi Julieta şi multe altele. Tot aici a avut ocazia să evolueze sub baghete celebre: Renato Palumbo, Marco Armiliato, Paolo Carignani, Adam Fischer, Asher Fisch, Peter Schneider, Stefan Soltesz.Pentru basul Zoltán Nagy repertoriul vocal-simfonic este la fel de atractiv. De aceea a acceptat de multe ori să susţină partile vocale de bas în Recviemul de Mozart, Recviemul de Gabriel Fauré, Magnificat de Johann Sebastian Bach, Missa in angustiis de Joseph Haydn, Te Deum de Zoltán Kodály, Die Legende von der heiligen Elisabeth de Franz Liszt, Stabat Mater de Gioachino Rossini, Te Deum de Marc-Antoine Charpentier. Stagiunea 2011 – 2012 a fost una extrem de încărcată dar i-a adus mari satisfacţii. Zoltán Nagy a fost prezent pe scena Operei din Leipzig, la Palace of the Arts Budapest într-un concert omagial cu prilejul aniversării lui Bartók, la Kammeroper Wien, la Opera Festival St. Margarethen, la Stadttheater Klagenfurt, la Opera de Nice şi la Salzburger Festspiele.