Un nou raport Grayling analizează rolul tot mai important al marilor oraşe, devenite centre de putere, şi modul în care se poate exercita influenţă asupra acestora
Marile oraşe devin reprezentative la nivel naţional şi atrag tot mai mult interesul specialiştilor în marketing, pe măsură ce dobândesc o putere economică şi culturală din ce în ce mai mare, arată New Nations, noul raport al agenţiei internaţionale de comunicare Grayling.
New Nations analizează în profunzime atuurile marilor oraşe – aici se află cei care stabilesc tendinţele şi aici sunt banii, precum şi oportunităţile care le permit specialiştilor în marketing să facă investiţii mai profitabile printr-o abordare în care accentul se pune chiar pe oraş.
În orice mare oraş există un ecosistem delicat de influenţă şi impact
„Brandurile şi corporaţiile descoperă acum oportunităţile apărute odată cu transformarea oraşelor în ‘noile state‘. Dar, ca şi în cazul ţărilor, nu există două oraşe la fel şi este important să înţelegem cum se suprapun sferele de influenţă şi cum ne putem orienta în interiorul lor”, a declarat Jon Meakin, Director global pentru servicii strategice la Grayling.
Raportul identifică patru „nuclee de influenţă” specifice majorităţii oraşelor, precum şi gradul de influenţă şi impact pe care fiecare îl are asupra celorlalte, şi în final asupra locuitorilor: mass-media, factorii de influenţă din reţelele de socializare, administraţia şi grupurile de interese specifice.
„Importanţa relativă a acestor influenţe diferă de la oraş la oraş,” adaugă Meakin. „Pentru a înţelege cum pot fi abordate aceste reţele complexe este nevoie de informaţii aprofundate şi conexiuni.”
New Nations face parte din ‘Advantage Series’, un program de cercetare şi analiză aprofundată derulat de Grayling, care abordează unele dintre principalele provocări cu care se confruntă organizaţiile în prezent în materie de reputaţie, reglementare şi comunicare. Raportul New Nations poate fi accesat pe pagina grayling.com.