Optimized prezintă ghidul Shopping Season 2021 despre oportunitățile de care pot profita comercianții în acest an pentru a-și crește prezența și vânzările online. Următoarea perioadă va fi marcată de o creștere a cererii în sectorul de comerț, de la Back to School până la perioada Crăciunului, așa că aceste săptămâni din septembrie reprezintă o perioadă oportună de pregătire pentru perioadele de vârf, dinamice și imprevizibile în ceea ce privește zona de retail.
Anul 2020 a fost unul fără precedent cu privire la vânzările online, cu 1,1 trilioane de dolari în vânzări globale și în creștere cu 50% față de anul anterior. În urma cercetărilor, Google afirmă că trendul cumpărăturilor online va rămâne și în 2021, deoarece consumatorii caută tot mai multe idei de cumpărături în mediul online.
Potrivit unui studiu realizat de Euromonitor prezentat de Google România, pandemia a accelerat modul în care oamenii cumpără, iar în 2020 România a ajuns la 2,3% vânzări în retail. De asemenea, cumpărătorii au nevoie de ajutor, având în vedere varietatea brandurilor și complexitatea procesului de cumpărare, mai ales că barierele dintre offline și online au dispărut complet. Cumpărătorii doresc să le fie respectată încrederea acordată brandurilor. Astfel că, pe timpul pandemiei, loialitatea a crescut, iar 72% din persoanele intervievate au spus că ar prefera să cumpere de la același retailer în continuare.
Comportamentul cumpărătorilor în 2021 în România
Conform studiului Google Smart Shopper Research, 90% dintre românii intervievați vor rămâne cu acest comportament nou dobândit pe perioada pandemiei.
- Disponibilitatea produsului este importantă în alegerea online vs. offline;
- Peste 50% din produsele din categoriile electronics și home & garden, urmate de fashion cu 36%, au fost descoperite online;
- Loialitatea consumatorilor a crescut pe timp de pandemie, însă aceștia afirmă că sunt dispuși să exploreze ceva nou;
- 50% din volumul de click-uri din retail se datorează Google Shopping;
- Rapiditatea și prețul, urmate de confort și disponibilitate, sunt factorii care ar determina o schimbare de brand;
- Oamenii descoperă și cumpără prin social media mai mult ca oricând.
Optimized afirmă că este importantă relația cu utilizatorii în timp ce aceștia navighează pe internet. Astfel, agenția recomandă conectarea cu consumatorii prin intermediul videoclipurilor, deoarece pot trece de la o căutare pasivă la cumpărături active când un produs îi interesează și îi motivează să afle mai multe. Mai mult, este importantă prezența brandurilor în social media.
De altfel, cea mai mare provocare a celor care au luat parte la un studiu realizat de Facebook pare să fie găsirea unui cadou potrivit pentru cei dragi, motiv pentru care în preajma sărbătorilor simt nevoia să se inspire cu ajutorul rețelelor sociale.
TikTok își continuă trendul ascendent și în 2021, după ce a fost cea mai descărcată aplicație de social media din lume în 2020. În România depășește în acest moment numărul de utilizatori activi de pe Instagram. În preajma sărbătorilor de iarnă, utilizatorii spun că sunt impresionați de rapiditatea și ușurința cu care pot găsi ofertele și promoțiile și, de asemenea, este locul în care își găsesc inspirația pentru ideile de cadouri.
„Trebuie să inspirăm consumatorii încă din momentul în care ne descoperă și să oferim informații clare despre produsele și ofertele noastre. Business-urile trebuie să creeze o experiență de cumpărare ireproșabilă, peste așteptările consumatorului, de la funcționalitățile din aplicație până la diversitatea de opțiuni de livrare. În 2021, sărbătorile se vor baza pe personalizare și pe o experiență digitală cât mai intuitivă. De altfel, companiile trebuie să își pregătească produsele și ofertele în avans, pentru cei care încep devreme să caute cele mai bune oferte”, a declarat Mădălina Stănescu, fondatoarea Optimized.