Bucureşti/Spa-Francorchamps. După luni de aşteptare, piloţii BMW Motorsport din DTM au revenit în acţiune odată cu prima etapă a sezonului 2020, desfăşurată pe legendarul circuit de la Spa-Francorchamps. Chiar dacă runda de deschidere a stagiunii nu a fost una uşoară pentru modelele BMW M4 DTM, reprezentanţii BMW au reuşit opt clasări în puncte – câte patru în fiecare manşă.
Cursa 1: În cursa de sâmbătă, Philipp Eng (Austria, ZF BMW M4 DTM) a fost cel mai bine clasat pilot BMW, ocupând poziţia a şasea. În condiţii toride, de vară autentică chiar şi pentru Ardeni, Eng a fost însoţit în puncte de Lucas Auer (Austria, BMW Bank M4 DTM), Timo Glock (Germania, iQOO BMW M4 DTM) şi nou venitul Jonathan Aberdein (Africa de Sud, CATL BMW M4 DTM), cei care au ocupat locurile al şaptelea, al optulea, respectiv al zecelea. Marco Wittmann (Germania) a ratat şansa unei clasări în Top 10, încheind al 11-lea la comenzile Schaeffler BMW M4 DTM. Sheldon van der Linde (Africa de Sud, Shell BMW M4 DTM) a avut mult ghinion. După ce s-a calificat al cincilea – cel mai bine clasat pilot BMW în sesiunea de dimineaţă -, el a fost obligat să revină la standuri de mai multe ori din cauza unei probleme tehnice în fata iniţială a cursei. El a reuşit să încheie cursa şi să ocupe locul al 15-lea. Victoria i-a revenit pilotului Audi Nico Müller (Elveţia).
Declaraţii după cursa de sâmbătă:
Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): “În primul rând, după atât de mult timp este plăcut să vezi live, la circuit, o cursă DTM. Aşa cum ne aşteptam după teste, gestionarea pneurilor pe întreaga distanţă a cursei a fost o mare problemă aici. După calificări dificile, am încercat să punem în practică ceea ce am învăţat în teste. Am văzut, prin Philipp Eng şi Lucas Auer, că poţi progresa în cursă dacă gestionezi cauciucurile în mod corespunzător. Din păcate, nu toate maşinile au reuşit acest lucru. Trebuie să privim în detaliu şi să rezolvăm această problemă. Felicitări lui Nico Müller pentru cursa curată! Toţi cei din spatele lui s-au chinuit cu pneurile.”
Philipp Eng (#25 ZF BMW M4 DTM, BMW Team RBM, calificări: locul 10, cursă: locul 6): “Când au închis uşa pe grilă, mi s-a făcut pielea ca de găină. Acestea sunt momentele care mă fac să ştiu de ce mi-am dorit mereu să fiu pilot de curse. Am discutat cursa în avans şi am pregătit-o bine. Vreau să-i mulţumesc şi lui Augusto Farfus, care a strâns informaţii preţioase cu privire la gestionarea pneurilor în timpul testelor. Nu mi-am găsit ritmul în calificări. Acest lucru ne-a făcut şi mai determinaţi în cursă şi să avem un ritm bun. Am fost cel mai bun din tabăra BMW, dar vreau să fiu cel mai bun dintre toţi, iar BMW să fie în frunte. Mai avem mult de lucru, dar este bine pornim de aici.”
Cursa 2: Lăsând în urmă ghinionul din ziua precedentă, Sheldon van der Linde a trecut linia de sosire a celei de-a doua cursă din sezonul DTM 2020 pe poziţia a şasea, fiind cel mai bine clasat reprezentant BMW. Lucas Auer, Jonathan Aberdein şi Marco Wittmann au adunat şi ei puncte după ce au încheiat pe locurile al optulea, al nouălea, respectiv al zecelea, în timp ce victoria i-a revenit lui René Rast (Germania, Audi). Ca şi sâmbătă, BMW M4 DTM a fost departe de duelul pentru locurile de pe podium. Philipp Eng şi Timo Glock au ocupat locurile al 11-lea şi al 13-lea în cursă. În clasamentul piloţilor, Auer este cel mai bine clasat pilot BMW, cu 10 puncte.
Declaraţii după cursa de duminică:
Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): “Aşa cum ne aşteptam, a fost din nou dificil pentru noi. Calificările au mers ceva mai bine, şi am avut un pilot – Sheldon van der Linde – în primele două linii ale grilei. Tabloul a fost mai bun şi mai jos pe grilă. În cursă am pierdut prea mult timp în primul stint şi nu am reuşit să recuperăm acel deficit în al doilea stint, chiar i cu o strategie diferită cum am văzut la Marco Wittmann, care a intrat mai târziu la pit stop. Şi astăzi ne-am chinuit cu gestionarea pneurilor. Este un capitol la care trebuie să lucrăm serios. Fiabilitatea şi viteza maximă sunt acolo, dar ritmul a lipsit în primul stint – în special în sectoarele al doilea şi al treilea. Trebuie să analizăm acest lucru. Trebuie să îmbunătăţim pachetul la Lausitzring, chiar dacă cauciucurile nu vor juca un rol atât de important cum au făcut-o la Spa. Felicitări lui René Rast şi lui Nico Müller! Au fost în propria lor ligă. Trebuie să ne asigurăm că îmbunătăţim totul şi că revenim curând în frunte.”
Sheldon van der Linde (#31 Shell BMW M4 DTM, BMW Team RBM, calificări: locul 4, cursă: locul 6): “A fost o cursă bună pentru noi. Astăzi am obţinut maximum din pachetul nostru. Din păcate, nu puteam face mai mult de atât. Am avut calificări bune, probabil unul dintre cele mai bune tururi pe care le-am făcut vreodată. Sunt mulţumit de mine. După problemele de sâmbătă, a fost important să-mi recapăt încrederea. Am vrut să arată de ce sunt capabil – şi am reuşit. Modelele Audi par să fie foarte rapide. Vom face tot posibilul să reducem avansul lor la următoarea cursă.”
Clasamente generale (etapa 1/9)
Piloţi: 1. Nico Müller 46p; 2. René Rast 39p; 3. Jamie Green 30p; 4. Robin Frijns 22p; 5. Mike Rockenfeller 22p; 6. Loïc Duval 21p; 7. Lucas Auer 10p; 8. Philipp Eng 8p; 9. Sheldon van der Linde 8p; 10. Timo Glock 4p; 11. Jonathan Aberdeen 3p; 12. Marco Wittmann 1p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 69p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 68p; 3. Audi Sport Team Phoenix 43p; 4. BMW Team RBM 16p; 5. BMW Team RMR 13p; 6. BMW Team RMG 5p.
Constructori: 1. Audi 152p; 2. BMW 34p.