a legii nr. 571/2003 privind codul fiscal
Importatorul dezaprobă măsurile pe care executivul intenţionează să le ia în domeniul politicii fiscale.
Porsche România, importatorul mărcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Weltauto – autovehicule de ocazie, se declară împotriva prevederilor capitolului II din legea nr. 571/2003 privind măsurile în domeniul politicii fiscale. Cu peste 4.500 de angajaţi în reţeaua celor 96 de distribuitori din întreaga ţară şi 566.178 de contracte de reparaţii în service semnalate la finele anului 2008, oficialii importatorului consideră deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli o măsură total aberantă, care va favoriza reparaţiile în unităţi de service neautorizate şi va conduce la creşterea evaziunii fiscale.
În pofida contextului economic actual, prin volumele generate în ultimii ani, industria auto din România rămâne unul dintre principalii contribuabili la bugetul de stat, asigurând numeroase locuri de muncă.
“Legislaţia Ordonanţei de Urgenţă a legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal este total aberantă, întrucât va favoriza vânzarea de maşini second-hand la negru, lucru care va suprima vânzarea de maşini noi.” a ţinut să specifice domnul Brent Valmar, director general Porsche România. „ Faptul că nu se va mai permite deducerea cheltuielilor cu maşinile de firmă, va favoriza reparaţiile la colţ de stradă, când ne reparam cu toţii maşinile în garaje sau în spatele blocului. Vom asista la un salt înapoi cu 20 de ani, iar toate investiţiile în reţelele autorizate de service şi în instruirea de personal calificat se vor duce pe apa sâmbetei şi pe cale de consecinţă se vor reduce dramatic încasările din T.V.A. la bugetul de stat, măsura propusă având un efect contrar celui dorit. România este în continuare o ţară submotorizată, iar industria auto a adus ani de-a rândul mii şi mii de maşini noi, şi o dată cu asta, contribuţii semnificative la bugetul asigurărilor de stat, de sănătate, facilitând multe locuri de muncă. Astfel, adoptarea acestor modificări la Codul Fiscal în vigoare va genera o mare gaură în bugetul de stat şi un blocaj al activităţii economice. Încasarea de T.V.A. de la toate achiziţionările de maşini noi va afecta principalii agenţi fiscali. În secolul XXI nu se mai poate face business fără mobilitate, iar peste 70% din clienţii de maşini noi sunt persoane juridice.”, a subliniat Brent Valmar.
{mosloadposition user10}