PR Forward face public „dosarul” 007 de la evenimentul de lansare a noului număr, având de partea sa agenți de top ai Comunicării. Marți, pe 15 martie, la Café DeKo, s-a desfășurat o nouă misiune marca PRIME România.
De această dată, conceptul revistei ne poartă în lumea agentului 007, aflat în căutarea celor mai râvnite informații din domeniu și a celor mai pasionați agenți ai Comunicării, pe care i-a strâns laolaltă pentru a le împărtăși celor 140 de recruți din secretele acestora.
Operațiunea PR Forward 007 a început pe ritmul coloanei sonore din filmele cu James Bond și cu câteva cuvinte din partea Project Managerului revistei, Andra Moldoveanu, moment urmat de discursul redactorilor coordonatori, Alina Savu și Alex Nedelcu, care au introdus fiecare speaker al serii.
Misiunea a început cu o doză de energie din partea Agentului Secret al Vlogului, Mikey Hash, care ne-a trasat în mod jovial drumul său către cel mai cunoscut canal de YouTube aparținând unui român, și anume „Doza de Hash”. Sfatul său către cei care deja își pavează drumul către propriul vis este „să fiți obsedați de ceea ce faceți, eu așa am fost. Dacă nu sunteți voi obsedați de ceea ce vă doriți, atunci cine să fie?”.
În continuare, ne-am aventurat în teritoriul PR-ului Cultural, alături de Miruna Meiroșu, PR Manager la Curtea Veche Publishing și membru fondator al Asociației Curtea Veche. O veritabilă consumatoare de cultură, Miruna le-a oferit participanților șapte arme copertate care îl pot inspira pe James Bond, printre care „Toți marketerii spun povești”, „Economisește cu Jamie” și „Secretele succesului” și, nu în ultimul rând, un insight din experiența agentului – „e foarte important să îți înțelegi publicul, să scrii bine și să te adaptezi contextului pentru a avea succes”.
Următorul agent ne-a condus în locul în care moda și Relațiile Publice se întâlnesc, în calitatea sa de 007 al Fashion Corner, pe numele său real Vicki Nicola, Managing Partner la MyMedia/The Group. Participanții au urmărit un filmuleț despre informație și mesaj, însoțit de o completare: „noi suntem bombardați de foarte multă informație. În acest context, semnificația este singura care poate face informația relevantă, iar voi, ca PR-işti, o puteți face relevantă”. Momentul s-a încheiat cu un joc în care doi recruți au fost încurajați să adreseze întrebări experimentatei agente și schimbul de informații a fost capturat pentru posteritate.
După o scurtă pauză, misiunea PR Forward a revenit în forță cu Anamaria Hâncu, agenta al cărei sediu de operare este PR-ul Muzical și care spune zilnic poveștile unor artiști ca Inna, Alexandra Stan, Antonia și Carla’s Dreams. Cu ani buni de implicare în proiecte demne de laudă, precum „Let’s do it, Romania!“ și „Țara lui Andrei”, Anamaria infiltrează în sală și o lecție culeasă din experiența ei în PR și anume – când lucrezi ca PR-ist pentru muzicieni, tu ai o poveste de spus, o comunici în felul tău, însă este important să reții că „acea poveste pleacă de la oamenii cu care lucrezi”.
Un alt speaker care își împarte timpul între a fi agent de PR și un proiect social, MagiCamp, pe care l-a recomandat participanților cu căldură, este Dan Olaru, Managing Partner și Communication Strategist la Atelier Grup. Cu doi ani în urmă, acesta și-a deschis propria agenție împreună cu doi prieteni, în contextul în care „să deschizi o agenție în România este foarte greu, pentru că publicul trebuie educat încontinuu”, așa cum le-a mărturisit celor peste o sută de participanți. Supereroul cu idei al rubricii „It’s brand new”, cu un fler pentru detalii, nu a părăsit scena fără a oferi o recomandare, aceea de a viziona filmul „Wag the Dog”, cu Robert De Niro și Dustin Hoffman, dar și o sugestie pentru cei aflați încă la început: „nu există o a doua șansă pentru prima impresie”.
Operațiunea PR Forward s-a încheiat cu prezența charismatică a unui agent dublu. Prins între idei și strategie, agentul „First Step”, cu titlul de Creative Strategist la Geometry Global, și pe numele său, Alex Petrescu, a intrat în jocul 007 cu o doză de realitate pentru recruți. E o meserie dificilă, însă, odată ce accepți acest lucru și îți asumi rolul de „creativ”, e cazul să înțelegi că „orice lucru trebuie adus la viață prin idei, iar ideile vin prin creație”. Totuși, pe cât de interesantă poate părea partea de creație, pe atât de mult există posibilitatea ca mulți să se regăsească în zona de strategie, motiv pentru care ar trebui ca cei care vor să pășească în acest domeniu să nu se ancoreze într-un singur loc, ci să fie dispuși să caute până găsesc ce li se potrivește, așa cum ne îndeamnă ultimul speaker al serii.
În încheiere, paricipanții au fost surprinși cu niște cadouri din partea Brandbuilders și Curtea Veche și s-au retras din jocul 007 cu o dovadă a curajului lor de a se alătura unei misiuni în care toate cărțile PR-ului au fost puse pe masă, agenții demascați și secretele lor dezvăluite. La rândul lor, agenții au părăsit sala cu un exemplar din revista „PR Forward”, în care și-au dus poveștile mai departe printr-o serie de interviuri, pe care te invităm să le citești aici (//public-relations.ro/home/).
Astfel, Operațiunea PR Forward 007 s-a încheiat cu succes și le transmitem mulțumiri tuturor ceor care ne-au ajutat să o ducem la capăt, de la parteneri și invitați, la participanții care nu s-au dat în lături de la ultima provocare PRIME și au intrat în postura de recruți, cu gândul că ei vor fi agenții PR-ului de mâine.
Evenimentul de lansare a revistei PR Forward este unul bianual, marca PRIME România, realizat cu sprijinul partenerilor noștri strategici: Café Deko, Uber, BrandBuilders, IntegralEdu și al partenerilor media: IQads, PRwave, BestJobs, Calendar Evenimente, ABC Antreprenori, StartUB, BUZZ!Camp, Gen90, Student din Provincie, Scoala ADC*RO, IntegralEdu, Goingout.ro, Bucharest-Guide, Chelgate Public Affairs & Public Relations, Educativa, gazetadestiri, The Institue, Hipo.ro, Creative Est Festival, Studlife.