Omnicredit, prima platformă fintech de microfinanțare, scoring și factoring din România, eficientizează procesul de acordare a finanțărilor, prin integrarea unei tehnologii de interogare a conturilor aplicanților.
Utilizând Smart Accounts, primul serviciu de Open Banking din România autorizat de BNR și dezvoltat de Smart Fintech, Omnicredit va putea interoga istoricul tranzacțiilor bancare, reducând timpul de așteptare pentru acordarea finanțărilor către micii antreprenori.
Prin introducerea acestei soluții, transmiterea informațiilor bancare necesare în procesul de finanțare este realizat printr-o automatizare sigură și rapidă, grație tehnologiei și reglementărilor legale. Automatizarea proceselor se va traduce printr-o eficientizare a timpului necesar deciziei de creditare, care în prezent, este de o oră.
Astfel, în momentul completării cererii de finanțare, clienții vor fi redirecționați către platforma băncilor, de unde vor putea autoriza transmiterea extrasului către companie. În acest mod, aplicanții la finanțare sunt siguri că datele transmise sunt corecte, complete și la zi, furnizând toate informațiile necesare pentru o evaluare corespunzătoare a cererii.
„Ne aflăm într-o eră dinamică, caracterizată prin rapiditate, în care suntem în căutare de mai mult timp petrecut eficient în tot ceea ce întreprindem, atât pentru noi, cât și pentru afacerile noastre, de la mici la mari. Astfel, automatizarea operațiunilor manuale fără valoare intrinsecă este pe primul loc în lista priorităților de eficientizare, mai ales într-un proces de finanțare în care transmiterea datelor e necesar să aibă loc ușor, rapid și în siguranță pentru fiecare aplicant. Ne dorim să le punem la dispoziție clienților noștri soluții de finanțare rapide care să le satisfacă nevoile. Considerăm că integrarea soluției Smart Accounts reprezintă un pas important în strategia noastră de digitalizare, iar de aici doar vom continua să ne eficientizăm și mai mult operațiunile”, declară Elisa Rusu, CEO Omnicredit.
Serviciul Smart Accounts este 100% integrat în fluxul cererii de finanțare pentru toate produsele Omnicredit, iar aplicantul la finanțare urmează un proces ghidat la fiecare pas și nefragmentat. Interogarea conturilor prin acest serviciu se realizează doar cu consimțământul utilizatorului. Securitatea serviciului este asigurată în primul rând de bănci, prin securitatea propriilor platforme de online banking, apoi de serviciul de interogare și citire a datelor, Smart Accounts.
„Prin tehnologia de ultimă generație utilizată, Smart Accounts facilitează echipei Omnicredit primirea rapidă și securizată a istoricului tranzacțiilor bancare furnizat de băncile clienților și doar cu acordul clienților. Până acum, un antreprenor care aplica la finanțare urma o serie de pași suplimentari pentru a obține un extras de cont și a-l transmite către Omnicredit. Cu Smart Accounts antreprenorul elimină acești pași și cere explicit băncii sale, prin acordul său inițiat chiar din platforma de finanțare, transmiterea istoricului tranzacțiilor direct către Omnicredit. Prin parteneriatul cu echipa Omnicredit ne continuam misiunea de a dezvolta interacțiunea digitalizată cu datele bancare în orice context în care acestea sunt necesare. Aceasta va deveni treptat singura modalitate de utilizare pe care o vom mai cunoaște în timp ce lăsăm în urmă manipularea manuală a tranzacțiilor bancare prin fișiere descărcate din platformele băncilor”, afirmă Alice Anghelea, Revenue Growth, Smart Fintech.
Serviciul Smart Accounts este posibil datorită Directivei privind Serviciile de Plată 2 a Uniunii Europene (PSD2 – Payments Service Directive 2) care permite băncilor și clienților lor să lucreze cu furnizori terți de tehnologie, autorizați de Banca Națională a României. Smart Fintech este primul furnizor local în această categorie, facilitând accesul clienților băncilor la datele bancare proprii, rapid, ușor și securizat.