Capacitatea de producție zilnică a fabricii Olympus de la Hălchiu este de 550 tone de lapte de consum, 170 tone de iaurt şi 120 tone de brânzeturi
Olympus, unul dintre cei mai mari producători de lactate de pe piața locală, a aniversat zece ani de la primele produse pe rafturile din România. În prezent, portofoliul Olympus include peste 140 de sku-uri: lapte de consum și UHT, smântână, iaurturi (grecesc, natur, de băut), telemea (de vacă, oaie și capră) și multe altele, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor și stilurilor alimentare diferite ale consumatorilor.
Capacitatea zilnică a liniilor de producţie ale fabricii Olympus de la Hălchiu este de 550 tone de lapte de consum la sticlă PET și UHT în ambalaje TetraPak, 170 tone de iaurt şi 120 tone de brânzeturi. Exceptând brânza feta și alte specialități de brânzeturi mediteraneene (kefalotiri, halloumi) și sucurile naturale, produse în continuare în Grecia, toate produsele comercializate pe piața românească sunt fabricate la Hălchiu, cu lapte colectat de la furnizori locali.
“Povestea Grupului Olympus este o poveste despre tradiţie şi pasiune, născută în familie, în Grecia, acum aproape 70 ani. Acum, după trei generaţii de experienţă în domeniul lactatelor, Olympus a dus povestea în 43 de țări. În România, am început cu cinci angajați și zece produse, iar acum avem aici cea mai modernă și avansată fabrică de lactate din regiune, cu un rol strategic în exportul către alte piețe internaționale și peste 140 produse în portofoliu”, a declarat Athanasios Giannousis, Director Comercial Olympus România.
Întinsă pe o suprafață de 35.000 mp, fabrica de la Hălchiu beneficiază de echipamente de ultimă generație pentru recepția și procesarea laptelui la nivel european, precum și pentru ambalarea produselor finite. Atenția pe care o acordă standardelor de calitate, fie că vorbim despre materia primă sau produsul finit, este ingredientul cheie care a poziționat Olympus ca un brand de încredere în rândul consumatorilor noștri.
“Inovația la nivel de produs a făcut din Olympus un deschizător de drumuri pe piața lactatelor. Spre exemplu, în 2011, am deschis categoria de iaurt grecesc în România, iar în 2013 pe cea a iaurtului bio produs local, pe care am completat-o, ulterior, cu lapte de consum bio, iaurt de băut, kefir, sana și produsele 1Bio3 destinate copiilor. Portofoliul actual este complex și include game variate, pentru a oferi consumatorilor produsele care se pliază nevoilor si dorințelor acestora”, a adăugat Athanasios Giannousis, Director Comercial Olympus România.
Anul trecut, Olympus a completat categoria iaurtului grecesc cu un nou produs – Stragghisto, produs conform unei rețete străvechi grecești, disponibil în trei variante: 0%, 2% și 10%, cu un conținut scăzut de lactoză și cel mai ridicat nivel de proteine naturale, față de produsele din aceeași categorie de pe piață. De asemenea, Olympus a introdus gama Fresh Cheese, pentru care a deschis și o nouă linie de producție, precum și cinci sortimente de băuturi 100% vegetale, Carpos, pe bază de migdale, fistic și nuci.
Iaurtul grecesc rămâne produsul emblematic Olympus, având o cotă de piață de peste 85%. Alături de acesta, telemeaua a deținut poziția principală la segmentul de vrac, iar gama de sucuri naturale, disponibilă în cinci variante, a deținut peste 60% din cota de piață a categoriei. Echipa Olympus România numără 440 de angajați, dintre care aproximativ 300 lucrează în producție.