Start-up-ul românesc Ohvăz, axat pe producția și vânzarea de produse alimentare cu ingrediente exclusiv naturale pentru un stil de viață sănătos, anunță o creștere a cifrei de afaceri cu aproape 47% și trecerea pe profit în anul 2023. Compania, care face parte din holding-ul de investiții V7, a înregistrat o creștere de la 490.000 de euro, în 2022, la 720.000 de euro anul acesta, și a înregistrat primele sale procente de profit.
„Pentru noi, cel mai important obiectiv a fost creșterea și dezvoltarea companiei, însă suntem încântați că am reușit ca în 2023 să trecem pragul către rentabilitate, așa cum ne-am propus la începutul anului. Am reușit să onorăm în mare toate estimările făcute la final de 2022, în ciuda unui an cu instabilitate sporită. Sunt foarte mulțumit că ne-am îndeplinit obiectivul și că acesta a fost unul cât se poate de realist, fără să cădem în capcana unor previziuni prea roz”, declară Cristian Doru Barin, fondator și director general al companiei Ohvăz.
În baza rezultatelor, compania preconizează pentru 2024 atingerea unei cifre de afaceri de un milion de euro și creșterea ratei de profit.
Un produs tot mai apreciat: termen valabilitate dublu și ambalaje din plastic reciclat integral
Ohvăz este mereu în căutare de soluții pentru a integra feedback-ul consumatorilor fără a compromite valorile companiei. Spre exemplu, anul acesta, Ohvăz a reușit să prelungească valabilitatea uneia dintre cele mai populare categorii de produse, budinca de ovăz, de la 7 la 14 zile, exclusiv prin experimentarea unor noi modalități de preparare a meniurilor și de vidare a borcanelor, fără să apeleze la conservanți sau alte ingrediente artificiale.
Totodată, compania a adoptat începând din această toamnă recipientul fabricat 100% din plastic reciclat (rPET) pentru limonadă, fiind una dintre puținele companii din România care folosesc acest material. Prin achiziția de plastic reciclat, Ohvăz își propune să contribuie la stimularea colectării deșeurilor reciclabile, cu scopul de a încuraja un mediu economic mai responsabil în ce privește utilizarea resurselor și gestionarea deșeurilor.
Ohvăz a lansat un produs de nișă în România – ovăz cu lapte de migdale – cu care a avut mare succes și pentru care a reușit să se remarce pe piață drept singurul furnizor important. Compania se bucură deja de o comunitate de clienții fideli, de la care cere constant reacții legate de produse, testând și creând noi rețete de produse pe baza sugestiilor acestora.
„Prețurile au rămas aceleași, în schimb constatăm că a început să crească valoarea comenzilor. Se comandă mai mult, dar, surprinzător, și mai des! În ce privește misiunea noastră, ea rămâne aceeași ca la început – să oferim un mic dejun sau o masă de prânz deosebit de gustoase, fără chimicale și la un preț rezonabil”, precizează Cristian Doru Barin.