Ogilvy Romania a realizat pentru Petrom tabăra educaţională „Ţara lui Andrei”, un program intern de educare privind consumul iraţional de resurse, adresat copiilor, pentru a ii invata pe acestia intr-un mod distractiv cum să devină cetăţeni responsabili.
„Pentru a schimba mentalitatea celor din jur privind consumul iraţional de resurse limitate, trebuie să începem cu copii noştri, să le arătăm cât de simplu este să respecţi elementele naturale din jurul tău, sa ai grijă de natură sau să reciclezi anumite materiale,.” Mona Nicolici, CSR Communication Manager Petrom.
Tabăra educaţională „Ţara lui Andrei”, parte a campaniei „Resurse pentru viitor” este un program adresat copiilor şi este destinat, într-o primă fază, elevilor claselor V-VII.
Pe parcursul a două săptămâni, copiii au parcurs o adevărată aventură ecologică, împărţită în patru momente, concentrate în jurul unei teme naturale: apă, foc, pământ, aer. La sosirea în tabără, copiii au fost informaţi că cele patru „spirite ale pământului” – Apă, Pământ, Foc şi Aer – au fost răpite de către un element distrugător şi fiecare echipă timp de 4 zile trebuie să ajute la eliberarea lor. Aşadar, fiecare echipă a trecut prin 4 aventuri educaţionale – câte o zi dedicată unui element al universului.
Ziua Apei a început cu câteva informaţii despre mediu, din care copiii au înţeles cât de important este să economisească resursele naturale. În aceeasi zi, micii ecologişti au învăţat să folosească hârtia indicatoare de pH şi au observat cum se retrage apa în faţa poluanţilor.
În Ziua Aerului, copiii au construit morişti de vânt, zmeie şi paraşute şi au învăţat să folosească energia eoliană.
În Ziua Focului, echipele au gătit folosind energia solară, o lupă şi o oglindă.
Ziua Pământului i-a determinat pe micii ecologişti să îşi folosească imaginaţia pentru a confecţiona diferite obiecte din materiale reciclabile. În aceeaşi zi, cetăţenii Ţării lui Andrei au învăţat tehnica olăritului.
Timp de două săptămâni, micii ecologişti au scris articole pentru revistă, au filmat propriile ştiri şi au pus baza primelor pauze publicitare din Ţara lui Andrei. Copiii au învăţat cum să realizeze un material jurnalistic de la jurnalişti adevăraţi, de la Cătălin Grădinariu (Radio Guerrilla) şi Ecaterina Procopov (Green Report).
Pe timpul taberei copiii au fost coordonati de profesori din învăţământul preuniversitar, care au beneficiat de un training special pentru proiect. Profesorii coordonatori au fost ajutati de voluntari recrutaţi din rândul studenţilor pasionaţi de ecologie şi implicaţi în proiecte de responsabilitate socială dezvoltate de Petrom.
Tabăra educaţională „Ţara lui Andrei” face parte din campania „Resurse pentru viitor”, parte a programului „Petrom: Respect pentru viitor”.
În 2007, Petrom şi Ogilvy au demarat campania „Resurse pentru viitor” pentru a schimba mentalitatea actuală privind problema resurselor epuizabile şi neregenerabile. Prin acest program Petrom şi-a propus un dublu demers: pe de o parte, asumarea în interiorul companiei a unui comportament responsabil faţă de resursele planetei, şi, pe de altă parte, încurajarea publicului larg să folosească resursele cu responsabilitate.
{mosloadposition user10}