In urma unui pitch desfasurat in mai multe etape, Ogilvy & Mather a fost desemnata agentia de brand, responsabila cu dezvoltarea strategica si creativa a marcii suedeze IKEA la intrarea acesteia pe piata romaneasca.
“Ne-am ales ca partener de comunicare Ogilvy & Mather, pentru ca in procesul de selectie, deloc simplu, echipa Ogilvy a reusit sa demonstreze ca are competenta necesara pentru a sustine constructia brandului IKEA pe piata romaneasca, dublata de talent, pasiune si o buna intelegere a valorilor IKEA. La o zi dupa deschiderea magazinului, am fost bucurosi sa observam efectele campaniei derulate impreuna, primii vizitatori ai magazinului nostru fiind deja familiarizati cu modul de cumparare si ceea ce inseamna conceptul IKEA”, declara Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA.
Colaborarea dintre Ogilvy & Mather si IKEA a demarat cu pregatirea campaniei de lansare, deja vizibila pe strazile Bucurestiului si in presa de la inceputul lunii martie.
Campania, reprezentativa pentru un business de retail, este una foarte complexa datorita multitudinii si varietatii mesajelor care trebuie transmise, tinand cont de faptul ca avem de-a face cu lansarea marcii pe o piata noua si cu nevoia de a educa publicul-tinta.
“Aceste mesaje isi propun atat sa aduca notorietate brand-ului, magazinului nou deschis si catalogului care se primeste gratuit acasa, cat si sa explice oamenilor beneficiile conceptului IKEA, noutatea adusa de acesta constand in parteneriatul real dintre companie si consumator, prin care ambele parti au de castigat”, spune Alexandra Theodorescu.
Brandul IKEA se adreseaza tuturor: “De aici a plecat si campania de comunicare, care trebuie sa arate oamenilor, intr-un mod cat se poate de simplu, de ce in magazinul IKEA gasesti in acelasi timp produse cu design, calitate si la preturi mici. Pentru consumatorii romani ideea de a-si transporta si asambla ei insisi mobila, dupa ce o gasesc singuri in magazin folosind informatiile de pe eticheta, este una noua, iar campania are rolul de a arata avantajele acestui mic efort, anume acelea de a economisi si de a putea cumpara mai mult. De fapt, este o campanie educativa, care explica celui care nu cunoaste conceptul IKEA filosofia acestui brand.", spune Cristi Simion, copywriter.
Mesajele campaniei sunt declinate in numeroase layout-uri pentru outdoor, trafic (autobuze, statii de metrou) si presa, precum si in campanii de internet si radio. Exista si o etapizare a mesajelor in interiorul campaniei de lansare, in functie de anumite momente-reper. De exemplu, in martie s-a anuntat trimiterea catalogului IKEA si deschiderea magazinului si s-a inceput comunicarea de explicare a conceptului IKEA, dupa deschidere se vor adauga mesaje/ layout-uri care vor prezenta mai pe larg gama de produse.
Echipa Ogilvy & Mather care a lucrat la acest proiect este formata din: Albert Nica (Executive Creative Director), Cristi & Cristi (adica Cristian Simion – Copywriter si Cristian Dita – Art Director), Alexandra Theodorescu (Account Director), Ruxandra Lupu (Account Manager), Cristina Benu Account Executive), Oana Boghici (AV Producer) si un grup numeros de specialisti DTP.
De planificarea media s-au ocupat colegii de la Media Insight.
Din partea clientului, responsabila de brand-ul IKEA este Mihaela Muresan, Marketing Manager, impreuna cu Camelia Ganga, Catalogue Assistant.
{mosloadposition user10}