Ogilvy Group semnează pentru WWF campania de strângere de fonduri „Natura nu e reciclabilă! Redirecţionează 2% pentru conservarea naturii”. Incepută în luna aprilie, campania se derulează până pe 15 mai în presa scrisă, OOH, internet şi prin direct e-mailing.
Conceptul creativ realizat de Ogilvy Group Romania ilustrează alternativa la lipsa noastră de interes pentru protejarea naturii, oferind în acelaşi timp o soluţie pentru a putea contribui direct la acţiunile de conservare a naturii: redirecţionarea către WWF a 2% din impozitul pe venitul anual datorat statului.
Campania se desfăşoară pe mai multe canale de comunicare: presa centrală si locală, OOH, internet, direct e-mailing, fiind susţinută şi de prezentari directe în cadrul companiilor. Publicul ţintă îl reprezintă contribuabilii cu vârste între 25-45 ani, cu educaţie superioară, venituri medii şi mari, persoane active care îşi petrec timpul liber in natură şi sunt interesate să susţină acţiunile de protejare a mediului.
"WWF se numără printre puţinii clienţi care nu promovează un produs, ci o idee. O idee care ar trebui să facă parte din viaţa noastră, din conştiinţa noastră. O idee prin care oamenii de creaţie se autodepăşesc profesional, atunci când au oportunitatea să o promoveze. Campania actuală WWF încearcă să tragă un semnal de alarmă în acest sens, prezentând în mod metaforic o viziune "apocaliptică" a posibilelor consecinţe", susţine Albert Nica, Executive Creative Director Ogilvy Group.
Cele două ad-uri de presă – “Cerbul” şi “Pelicanul” – dau viaţă ideei creative de a nu lăsa natura să se transforme într-un colaj de deşeuri. Campania on-line continuă conceptul într-un mod inedit mizând pe contrastul dintre un stereotip: imagistica atractivă a ofertelor turistice şi a cărţilor poştale şi realitate: starea deplorabilă a mediului înconjurător.
„Pentru prima campanie de strângere de fonduri derulată de WWF în România, ne-am propus în primul rând să transmitem mesajul despre prevederea 2% unui număr cât mai mare de persoane. Anul trecut, numai 8.6% din numărul total de contribuabili au redirecţionat 2% din impozitul pe venit. În al doilea rând, să tragem un semnal de alarmă cu privire la degradarea mediului înconjurător. Natura nu este şi nu va putea fi vreodată reciclabilă. Dezvoltarea economică haotică, acţiunile umane cu impact negativ asupra mediului, lipsa de informare şi de interes riscă să conducă la distrugerea iremediabilă a tezaurului cel mai de preţ al României: tezaurul natural“, a declarat Dana Carataş, Coordonator Comunicare WWF.
Acţiunea de direct e-mailing transmite mesajul campaniei unui număr de peste 10.000 de susţinători ai WWF, semnatarii petiţiei „Salvaţi Parcurile Naţionale din România”, acţiune derulată anul trecut.
Echipa Ogilvy care a lucrat acest proiect este formată din: Albert Nica (Executive Creative Director Ogilvy Group), Dani Macarie (Creative Director OgilvyOne worldwide / OgilvyAction), Vasile Alboiu (Art Director), Catalin Popescu (Art Director), Corina Bompa (Copywriter); Andreea Dumitru (Account Director), Ileana Teriteanu (Account Manager) – Ogilvy&Mather.
La realizarea campaniei a colaborat studioul foto Carioca, iar componenta de media este derulată cu ajutorul Adevolution, a trusturilor de presă Publimedia, Realitatea–Caţavencu, Vogel Burda, revista 7Seri, iar pentru OOH Beta Cons, News Outdoor şi Trusteam.
Echipa WWF: Dana Carataş (Coordonator Comunicare), Luminiţa Tănasie (Programme Manager), Andreas Beckmann (Deputy Director).
{mosloadposition user10}