Oferta de obligațiuni emise de Elefant Online SA, unul dintre cei mai mari retaileri online din România, intermediată de Tradeville, lider de piață în tranzacționarea online la bursă din România1, a fost încheiată cu succes, fiind suprasubscrisă cu 32% față de valoarea inițială. Compania a atras astfel o finanțare de 7,65 milioane de lei. Oferta de tip „plasament privat” a avut o valoare iniţială de 5,8 mil lei, ȋnsă aceasta a fost majorată ca urmare a interesului ridicat din partea investitorilor. În perioada următoare se vor face demersuri pentru listarea emisiunii de obligațiuni la Bursa de Valori București.
Elefant Online S.A. (www.elefant.ro) este al doilea jucător din România în e-commerce după numărul de clienți, ȋnregistrând o creştere accelerată a afacerilor ȋn ultimii ani. Volumul comenzilor a urcat de 3,5 ori între 2014 și 2017, iar cifra de afaceri a crescut de 2,6 ori ȋn aceeaşi perioadă, în condițiile în care anul trecut doar 17% din populație a efectuat cumpărături online.
Subscrierile pentru obligaţiunile Elefant Online S.A. (www.elefant.ro) s-au putut face exclusiv prin intermediul Tradeville, iar oferta a fost disponibilă pentru un număr restrâns de investitori (sub 150). Datorită cererii ridicate oferta a fost ȋnchisă anticipat, cu 4 zile mai devreme decât data stabilită iniţial.
„Suntem încântaţi să observăm un interes ridicat din partea investitorilor pentru obligaţiunile corporative. Oferta de obligaţiuni a Elefant Online SA, intermediată de Tradeville, a beneficiat de o suprasubscriere care a depăşit cu 65% suma minimă necesară succesului ofertei. Suprasubscrierea relevă încrederea în creștere a investitorilor în acest tip de instrumente financiare, dar și în potențialul emitentului. Susţinem dezvoltarea companiilor autohtone folosind oportunităţile de finanţare oferite de piaţa de capital”, a declarat Mihaela Bîciu, Director General, Tradeville.
„Încrederea investitorilor în elefant.ro demonstreză viabilitatea planului ambițios cu care am pornit la drum în urmă cu 8 ani: crearea și dezvoltarea unui mall online dedicat familiei. Evoluția sa de acum înainte va convinge tot mai mulți investitori că în acest domeniu, dar mai ales la elefant.ro, există un potențial imens de creștere”, a declarat Sergiu Chircă, CEO al Elefant Online S.A. (www.elefant.ro).
Oferta a fost prevăzută să se desfăşoare ȋn perioada 10-25 septembrie, însă a fost închisă anticipat, la data de 21 septembrie, datorită cererii ridicate. Obligațiunile Elefant Online S.A. (www.elefant.ro) sunt emise pe o perioadă de trei ani și oferă o rată a cuponului de 9% pe an (în tranșe semestriale). Rambursarea principalului va avea loc integral, la scadență. Prețul unei obligațiuni a fost de 100 lei, egal cu valoarea nominală.