La Internetics, Odyssey a luat 3 premii: cel mai bun viral, cel mai bun site in categorie auto si bronz pentru cel mai bun site in toate categoriile. Rewind.
Noi suntem o agentie de publicitate care crede in povesti. Suna naiv, dar asta suntem inainte de toate, clasica agentie de story telling. Asa ca … a fost odata ca niciodata un client bun, cu care am tocit multe briefuri, si apropiat, care a sosit in agentie pe drum de seara cu un brief de generat on line notorietate si favorabilitate pentru carburantul Efix, cu un buget de 25.000 euro. Ne-am gandit la o poveste care sa se distribuie viral si care sa contina beneficiul produsului built-in. Altfel spus, sa facem un demo de produs pentru Efix in care sa demonstram cum acesta curata injectoarele. Si sa facem in asa fel acest demo incat oamenii sa il distribuie de placere.
“Efix iti lasa injectoarele atat de curate incat poti sa canti la ele”. Asa incepea prezentarea ideii catre Rompetrol. Am povestit, am vandut, clientul a avut incredere in noi ca o sa facem ceva flamboiant si ne-am trezit cu o idee frumoasa pe hartie care trebuia sa fie executata impecabil. O luna am petrecut-o incercand sa cantam la injectoare la propriu. Nu am putut (chiar si azi dam cu multa bucurie un premiu de 500 de Euro celui care reuseste sa cante gama Do Major la injector). Apoi am adus in povestea noastra doi actori de stand-up talentati, Micutzul si Bordea, 5 amatori dezinvolti si un muzician extraordinar, Cristian Stefanescu. Cu echipa asta am facut un film pe care l-am pus pe trei bloguri si care inca are 1.000 de vizionari noi pe zi. Pe baza filmului am refacut si site-ul si acesta este epilogul povestii.
Timp de doua luni, brandul Efix a invadat tastele internautilor de social media cu 16.000 shares pe Facebook, peste 188 pe Twitter si peste 100 de preluari in blog-uri si publicatii online. La acestea se adauga 415.000 de vizualizari pe site si canale video online precum youtube.com, sport.ro, 220.ro etc.. Statisticile site-ului www.efix.ro au urcat ametitor la peste 170.000 vizitatori din care peste 100.000 vizitatori unici (inainte site-ul Efix avea 8 unici pe zi), cu peste 26.000 utilizatori inregistrati in promotia din spatele viralului (da, pe site a fost si o promotie care a functionat foarte bine). Viralul a captat si atentia realizatorilor “ApropoTV” si “Guerilla de Dimineata”.
In concluzie, am tratat digitalul foarte analog: doar cu o idee buna pe hartie. Si cu niste oameni care au muncit mult sa faca un film bun si niste poze frumoase. Si cu un client care a mers pe incredere. Ceea ce va dorim si dumneavoastra, tuturor.
Pentru o doza de buna dispozitie virala, va recomandam www.efix.ro.
Echipa Odyssey: Dragos Andreiasu (Client Service); Valentin Suciu (Creative Director); Florian Nistor (Art Director), Costin Bogdan (copy).
Din partea Rompetrol, Mihai Dinculescu (121&Brand Building Manager) si Alina Voicu (Marketing Coordinator) s-au implicat in dezvoltarea proiectului.