Ocean Credit, primul startup fintech care a adus tehnologia de transfer de bani card2card pe piața de creditare din România, investește 4 milioane de lei în dezvoltarea unei noi platforme de core-banking, OC 3.0, interfața 100% transparentă pentru utilizator. Platforma a fost construită pentru a susține noul produs inovator pe care compania îl va lansa în luna aprilie – Delfin, prima linie de credit de tip revolving din România, accesibilă de pe orice cont bancar.
După o investiție de 4 milioane de lei și 18 luni de dezvoltare, Ocean Credit lansează platforma de core banking OC 3.0., pentru a oferi o experiență simplificată și confortabilă persoanelor fizice care au nevoie de un împrumut. Fintech-ul va reduce timpul de accesare automată a împrumutului până la 3-4 minute, grație noii platforme. OC 3.0 a fost creată în jurul a trei servicii de bază: managementul riscului bazat pe algoritmi de machine learning, transferul instant de bani card2card și analiza scorului FICO.
Platforma de core-banking OC 3.0. a fost creată cu scopul simplificării unor pași în accesarea liniei de credit Delfin. Presupune o nouă opțiune pentru utilizatorii care nu au cont de Facebook, verificarea identității prin video call în platforma Zoom. În prezent, logarea în platforma Ocean Credit se realizează cu profilul de Facebook ca măsură de siguranță suplimentară.
OC 3.0 aduce și un dashboard îmbunătățit pentru scorul FICO, acces la informațiile istorice de creditare și evoluția în timp a datelor financiare ale utilizatorului. Acestea vor putea pot fi accesate din cadrul paginii profilului personal. Toate informațiile din dashboard sunt la vedere, expuse într-o manieră simplă și intuitivă, astfel încât utilizatorul să aibă posibilitatea să le înțeleagă mai ușor și să le interpreteze în avantajul său.
“Am gândit tot procesul de împrumut și tehnologia din spate, ca pe primul loc să se afle consumatorul – vrem sa economisim timpul clientului. Acesta să-și înțeleagă situația financiară cât mai clar și de ce i se acordă sau nu un anumit credit. Dorim să îi oferim acces la toate datele despre scorul său de credit transpuse într-o formă grafică prietenoasă și ușor de înțeles, astfel încât să ia cele mai bune decizii – băncile spun nu, dar rar motivează. Noi spunem că ai un scor slab și îți spunem ce stă în spatele lui. Este un dashboard analitic de educare gratuit.
Accesul la instrumente gratuite, cum ar fi raportul de credit, statistici ale cardului de credit, le permite clienților noștri să-și monitorizeze și să-și gestioneze singuri diferite aspecte ale bunăstării lor financiare, motiv pentru care aleg să rămână alături de noi pe termen lung”, declară Radu Ciorbă, CEO & fondator Ocean Credit.
Platforma OC 3.0 va permite ca produsul Delfin să fie gestionat de pe toate cardurile de salariu existente, inclusiv Revolut și Monese emise cu BIN-uri românești. Operațiunile de creditare și debitare pentru aceste carduri vor avea loc în timp real, datorită tehnologiilor MastercardSend și VisaDirect. Astfel, orice card de tip debit se va transforma în card de credit, iar utilizatorii vor câștiga în urma comisioanelor mai reduse decât în cazul cardurilor de tip Credit. În prezent, comisioanele de retragere de numerar de pe cardurile de credit pot ajunge până chiar la 2-3%, la care se adaugă și comisioanele de administrare a cardului de credit, de până la 50 de lei pe an, în funcție de bancă.
Ocean Credit va lansa versiunea BETA a produsului în luna aprilie și va fi testată pe 1.000 de clienți fideli ai companiei.
“Ne-am gândit să creăm un singur produs pentru toate nevoile de creditare, fie că este vorba de cheltuieli de reparații, overdraft, carduri de cumpărături sau alte nevoi personale. Delfin va fi prima Linie de Credit de tip Revolving din România care poate fi accesată de pe orice cont bancar”, continuă Radu Ciorbă.
Un IFN cu ADN puternic de fintech, Ocean Credit se folosește de noile tehnologii pentru a îmbunătăți experiența consumatorilor atunci când se împrumută. Compania încurajează un comportament financiar responsabil în rândul utilizatorilor săi și este primul furnizor de credite din România care a făcut accesibil scorul de credit în mod gratuit și online tuturor utilizatorilor, pentru ca aceștia să-și poată rambursa ușor împrumuturile și să-și urmărească în paralel evoluția scorului FICO.
Ocean Credit a implementat în 2017, în premieră pentru piața din România, tehnologiile de transfer card2card pentru credite, IBAN to card și card2card, dezvoltate de Mastercard și Visa. Tehnologiile au fost introduse împreună cu Libra Bank și Romcard, pentru a putea transfera creditul pe cardul de salariu al utilizatorului în doar câteva secunde, întrucât transferurile tradiționale IBAN to IBAN nu pot fi automatizate.
Ocean Credit este prima companie care a introdus logarea cu profilul de Facebook, ca măsură antifraudă în acordarea creditelor, pe lângă celelalte măsuri clasice: validarea cardului de salariu, identificarea printr-un selfie cu actul de identitate și validarea numărului de telefon și a CNP-ului cu Biroul de Credit și ANAF.
“Inovația vine în mod natural pentru noi, pentru că avem în minte clientul pe parcursul întregului proces de creditare și vrem să-i facem viața mai simplă. Misiunea noastră este să transformăm informațiile financiare complexe într-un dashboard de date simple, care să economisească timpul și banii utilizatorilor pe comisioane și dobânzi atunci când se împrumută”, adaugă Radu Ciorbă.