OBI, retailerul german de bricolaj, divizia grupului Tengelmann, a incheiat primul an in Romania cu rezultate peste asteptari si vanzari mai mari decat estimarile initiale.
OBI a intrat pe piata autohtona de retail DIY in noiembrie 2008, inaugurand prima locatie in Oradea, iar imediat dupa aceea o noua locatie in Bucuresti. In aceasta primavara, retailerul a deschis concomitent alte doua magazine in Arad si Pitesti, continuandu-si astfel politica de expansiune.
„Rezultatele obtinute dupa deschiderea magazinelor din Oradea si Bucuresti au depasit orice previziuni anterioare, fiind, de asemenea, remarcabile la nivel european. Rezultatele inregistrate in 2009 sunt mai mari decat cele propuse initial.“, declara Romano Quinzi, country manager OBI Romania. „Acest lucru ne incurajeaza sa continuam planurile de investitii si in anul care vine. Suntem hotarati sa acceptam provocarea ultimului venit si prin folosirea la maxim a avantajelor noastre, sa devenim principalul jucator pe piata romaneasca de DIY in cel mai scurt timp”, continua Romano Quinzi.
OBI are planificate urmatoarele inaugurari in Romania, alocand deja bugetul necesar deschiderii de noi magazine. In momentul de fata OBI se pregateste pentru deschiderea a doua noi magazine in Ploiesti si in Sibiu in cursul anului viitor.
In 2009 a lansat campania pe termen lung „Obi este aproape de tine!”, ale carei prime doua programe demarate in vara – „Casa Noua” si „Proaspat Casatoriti” – vin in intampinarea clientilor cu o oferta speciala.
Concret, campania „Proaspat Casatoriti” ofera noilor cupluri (casatorite cu cel mult 3 luni in urma) produse din magazinele OBI, beneficiind, pe langa preturile deja avantajoase si de un discount aditional de 10% pe durata unui an de zile. Campania “Casa Noua” este considerata a fi un cadou de casa noua pentru clientii OBI. A fost dezvoltata special pentru cei care au cumparat sau inchiriat in ultima perioada o casa, oferindu-le posibilitatea de a beneficia de un discount de 10 % timp de un an intreg pentru produsele magazinelor OBI.
Aniversarea primului an la final de noiembrie a reprezintat un moment notabil pentru care OBI a pregatit un program special, pe durata a sase zile de distractii, divertisment, concursuri, premii si o multime de oferte aniversare.
Intreaga actiune este de fapt o continuare a strategiei de comunicare OBI orientata inspre client. “Am reusit sa ne consolidam pozitia pe piata de DIY si gradinarit din Romania prin castigarea increderii consumatorilor intr-o perioada destul de scurta. In ultimul an, am reusit sa ne cunoastem clientii si preferintele acestora, dezvoltand oferte si promotii speciale pentru a-i sprijini si a fii un partener de incredere.”, subliniaza Romano Quinzi.
Cu o gama ce numara aproape 40.000 de produse, OBI a adus in Romania un concept unic, prin sectorul Gradina, ale carui produse nu includ doar plante, diverse tipuri de fertilizatori, instrumente si echipamemte de gradinarit, ci si mobilier de gradina sau alte elemente legate de acest domeniu.
Profilul companiei OBI
Cu 540 de magazine, OBI este liderul incontestabil al pietei de retail DIY din Germania si unul dintre principalii jucatori de pe piata europeana. Pe langa Germania, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, Bosnia-Hertegovina si Rusia, OBI este de asemenea prezent in Italia, Austria, Elvetia, Croatia, Ucraina si din toamna anului 2008 este prezent si in Romania. In urmatorii ani, OBI se va concentra pe extinderea pe pietele din Europa Centrala si de Est. Obiectivul este acela de a deveni lider de piata in toate tarile in care OBI este prezent.
OBI este cel de-al cincilea mare distribuitor DIY din lume, avand peste 38,000 de angajati. Magazinele OBI au inregistrat in anul financiar 2007 – 2008 vanzari totale de 5,8 miliarde Euro. Vanzarile la nivel international au atins o cota de piata de 43%.
Ce reprezinta DIY?
DYI se traduce prin „Do it Yourself” si caracterizeaza segmentul de piata ce ofera o gama larga de produse precum:
• Materiale de constructii (ex: lemn, materiale de constructii, tigla)
• Tehnica (ex: unelte electrice, aparate, articole sanitare, electrice, de feronerie)
• Materiale de interior (ex: vopsele, tapete, lampi, decoratiuni)
• Gradinarit (ex : ghivece, plante de interior, unelte pentru gradinarit şi mobilier).
{mosloadposition user10}