- 90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare și în foarte mare măsură de contextul pandemiei.
- Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declară că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut la 32%.
- Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din mall, fiind menționată de către 54% dintre oameni.
Context
Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultimul an, influențând, astfel, evoluția afacerilor din diverse zone de activitate. HoReca este de departe una dintre cele mai afectate industrii ca urmare a contextului COVID-19. În ce măsură mai frecventează oamenii restaurantele din mall, cât de loiali sunt acestor localuri și care sunt criteriile relevante în decizia lor de cumpărare? Reveal Marketing Research a oferit răspunsurile în studiul despre comportamentul de consum al românilor privind restaurantele din mall.
Astăzi, oamenii cumpără mai rar de la restaurante din mall, iar atunci când o fac, preferă localurile tip fast-food
90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare și în foarte mare măsură de contextul pandemiei. Acest lucru se reflectă, inclusiv, în frecventarea mai redusă a restaurantelor din mall. Înainte de pandemie, cei mai mulți dintre români spun că le frecventau de 2-3 ori pe lună (19%), iar acum fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Atunci când merg, totuși, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menționate de peste jumătate dintre oameni (55%). În preferințele lor, urmează apoi, restaurantele cu specific românesc (33%) și cafenelele (20%).
Pentru români, calitatea primează atunci când trebuie să aleagă restaurantul din mall. Prețul se află pe locul al doilea în lista criteriilor
Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind menționată de către 54% dintre oameni. Pe locul al doilea se afla preturile (41%). Un alt criteriu relevant pentru romani este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranță împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important 32% dintre aceștia.
Pe lângă aceste criterii, studiul a urmărit și impactul promoțiilor asupra loialității consumatorilor. 40% dintre oameni afirma că alternează cam aceleași restaurante, în funcție de promoțiile pe care le au. Aceasta este o informație utilă pentru branduri, deoarece ele pot continua să comunice oferte pentru a atrage consumatorii, chiar și în contextul pandemiei. O altă categorie la care brandurile trebuie să fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentata de un sfert dintre români – 25% spun că obișnuiesc să cumpere mereu de la același local, indiferent de promoții. Astfel, restaurantele trebuie să identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente adiționale ce îi fidelizeaza pe oameni.
La un an de la izbucnirea pandemiei, a scăzut incidența mersului la restaurantele din mall – cei care spun că NU merg niciodată sunt acum mai mulți
Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut semnificativ. La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români spun că nu frecventează deloc aceste restaurante, în special persoanele peste 55 de ani (65%). Restricțiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum și teama de îmbolnăvire din spațiile publice pot fi explicații pentru care mulți dintre români evită restaurantele din centrele comerciale.
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.