· Lipsa timpului, a relevanței și a resurselor necesare sunt principalele motive pentru care business-urile locale nu au o prezență online, conform unui studiu realizat de Smart Bill și agenția de marketing online Canopy.
· Smart Bill și Canopy lansează în premieră 3 ghiduri de business (eBook-uri) care vor ajuta afacerile din România să înțeleagă mai bine mediul online și oportunitățile sale.
· Ghidurile vor putea fi accesate gratuit.
Conform unui studiu realizat de Smart Bill și agenția de marketing online Canopy, 69% dintre companiile mici și mijlocii din România dețin un site web, în timp ce o treime nu au nicio identitate online. Mai mult, 63% dintre companiile care susțin că nu au site consideră că nu este necesară o prezență online, motivele fiind dintre cele mai diverse: afacerea este la început, nu au avut până acum resurse interne necesare sau nu îi văd relevanța pentru profilul companiei.
De asemenea, pentru a se promova, afacerile prezente online apelează în special la social media, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), e-mail marketing și Pay Per Click (PPC). Studiul a fost realizat în luna decembrie, pe un eșantion de 1.000 de companii mici și mijlocii din România.
Pentru a ajuta afacerile din România să înțeleagă mai bine mediul online și oportunitățile sale, Smart Bill și agenția Canopy lansează în premieră trei ghiduri de business pe care le pune la dispoziție, gratuit, companiilor din România.
„Misiunea Smart Bill este să devină cel mai bun prieten al antreprenorului român, astfel urmărim să-i ajutăm pe micii antreprenori să-și crească afacerea atât prin produsul oferit cât și prin know-how-ul de care dispunem sau pe care îl putem pune la dispoziție prin parteneri, experți în diverse domenii. Tehnologia ne impactează semnificativ viețile și cel mai ințelept lucru pe care îl putem face este acela de a o pune la treabă în slujba noastră. Promovarea pe canale online este cel mai bun exemplu în această direcție, Smart Bill fiind la rându-i un business care a crescut exclusiv online și din recomandările clienților și care în prezent valorează în jur de 5 milioane de euro”, spune Mircea Căpăţînă, Co-Founder & Biz Dev Manager Smart Bill.
Conform studiului, 18% dintre companii au menționat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,43% au afirmat că nu au știut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,18% au indicat lipsa fondurilor ca principala frână în crearea unei prezențe online. Doar 10% dintre companii care nu dețin un site web au precizat că intenționează să construiască unul în perioada următoare sau că site-ul e deja în construcție.
„Sunt milioane de români care cumpără online, milioane care folosesc motorul de căutare Google și rețeaua Facebook. Ne-ar plăcea ca fiecare antreprenor din România să conștientizeze că mediul digital este plin de oportunități pentru a dezvolta un business pe termen lung, indiferent de segmentul de piață sau de istoricul brandului. Acesta este și motivul pentru care am dezvoltat împreună cu Smart Bill această serie de ghiduri care vin cu o abordare nouă: îți arată în mod practic cum poți construi o prezență online memorabilă și cum poți fructifica avantajele mediului online pentru a obține rezultate cu investiții eficiente”, explică Cristian Ignat, fondator și Chief Canopyst al agenției de marketing online Canopy.
Cum se promovează afacerile din România
Dintre companiile care au declarat că dețin un site web, 66% aleg să își promoveze serviciile și produsele prin intermediul Social Media, în timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization) pentru promovarea în mediul online. Aproximativ 38% dintre respondenți au indicat e-mail marketing-ul ca principală modalitate de promovare, în timp ce campaniile Pay Per Click (PPC) au fost preferate de 33% din respondenți, iar campaniile de marketing afiliat au fost utilizate de 13% din companiile participante la chestionar. Puțin peste 10% au declarat că folosesc și alte metode de promovare online.
De asemenea, circa 68% dintre companiile chestionate au declarat că site-ul este gestionat de o persoană desemnată din cadrul firmei, în timp ce 17% își gestionează prezența pe web prin intermediul unei agenții de publicitate sau a unui colaborator extern și doar 6% dintre companii au delegat această responsabilitate unui departament specializat de marketing online. Interesant este și faptul că în aproximativ 9% dintre companii prezența online e gestionată de către administratorul afacerii sau proprietarul site-ului.
Cele trei ghiduri de business create de Smart Bill și Canopy, grupate sub conceptul „Cum să facturezi mai mult și mai ușor”, vin cu o abordare practică a oportunităților din mediul online și canalelor de promovare disponibile. Fiecare antreprenor, om de vânzări sau specialist în marketing poate învăța în mod practic cum construiești pas cu pas o prezență online memorabilă, cum interacționezi și comunici relevant cu clienții tăi sau cum poți descoperi punctele forte pe care poți miza în lupta cu alți competitori. Mai mult de atât, cititorii vor descoperi cum poți promova eficient o afacere, cu focus pe rezultate și vor primi acces la exemple de strategii aplicate de companii cu succes în mediul digital.
Ghidurile vor fi disponibile gratuit, începând cu 14 decembrie, în exclusivitate pentru clienții Smart Bill, urmând ca din ianuarie să fie puse la dispoziția tuturor companiilor. Companiile interesate să primească ghidurile începând cu luna ianuarie se pot înregistra aici: https://www.smartbill.ro/preinregistrare-cum-sa-facturezi-mai-mult-si-mai-usor/.
Despre Smart Bill
Lansat în 2007 de antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan şi Mircea Căpăţînă, Smart Bill este în prezent cel mai utilizat și mai apreciat program de Facturare și Gestiune de pe piața din România, fiind utilizat de 40.000 de clienți.
În 2014, compania sibiană Intelligent IT, furnizorul programului Smart Bill, a lansat versiunea de facturare cloud, un punct important în dezvoltarea pe termen lung a brandului. Doi ani mai târziu, Smart Bill își completeaza portfoliul de servicii cloud cu opțiunea Gestiune Cloud.
În 2016, Smart Bill a beneficiat de o investiţie de 1 milion de euro din partea fondurilor de investiții Catalyst România şi Gecad Group, care au preluat printr-o operaţiune de majorare de capital peste 30% din acţiunile firmei.
Smart Bill se adresează unei plaje mari de clienți, de la PFA-uri, companii mici și mijlocii, și până la multinaționale, din toate domeniile de business, iar prin intermediul său se emit lunar peste 1.000.000 de facturi și se facturează peste 2 miliarde de euro anual.
Despre Canopy
Canopy este o agenție de marketing online, cu focus pe Pay Per Click marketing. Echipa Canopy își propune să ducă mediul digital la noi înălțimi și să facă diferența pentru fiecare business dornic să ajungă cât mai sus.
Agenția aduce rezultate prin campanii tip Pay Per Click (AdWords, remarketing, Facebook Ads, YouTube, Linkedin Ads, Mobile Ads etc.), strategii digitale complete, traininguri pentru dezvoltarea echipelor, audit-uri de Usability pentru creșterea ratei de conversie și setarea corectă a platformei de Analytics pentru măsurarea și interpretarea cât mai ușoară și eficientă a datelor.