Modelul BMW 120 diesel a încheiat cele 24 de ore înaintea multor maşini cu motoare pe benzină mai puternice, s-a impus în clasa motoarelor de patru cilindri şi a motoarelor diesel.
BMW Team Hungary with EfficientDynamics s-a dovedit a fi cea mai rapidă dintre modelele diesel şi a ocupat locul al 11-lea în cursa de 24 ore de la Dubai. Victoria la clasă a părut a fi o certitudine încă din sesiunea de calificări, dar clasarea pe o poziţie în imediata vecinătate a Top 10 la general a reprezentat o mare surpriză din moment ce a demonstrat că BMW Seria 1 diesel a fost capabil să devanseze mai multe modele concurente echipate cu motoare pe benzină mai puternice, printre care s-au numărat Aston Martin, Ferrari sau Porsche. Aceasta s-a datorat în mare parte consumului redus – în consecinţă, s-a efectuat unui număr mai mic de pit stopuri -, şi vitezei mai mari în viraje. De asemenea tactica excelentă nu trebuie omisă dintre factori care au contribuit la acest rezultat.
Piloţii echipei au fost implicaţi în mai multe incidente minore de-a lungul cursei, dar din fericire acestea nu au avut consecinţe asupra clasării finale a echipei. Cea mai mare provocare a fost reprezentată de incredibilile fluctuaţi de temperatură de-a lungul cursei, care a început vineri, la ora 14.00, şi s-a încheiat la ora 14.00 a zilei de sâmbătă. Aderenţa pneurilor a fost principala grijă pe timpul nopţii, în timp ce, pe timpul zilei, prioritatea a fost menţinerea lichidului de răcire sub punctul de fierbere. Această ultimă problemă a fost deranjantă în special pe parcursul ultimelor 90 de minute ale cursei, când pilotul aflat în cockpit a fost obligat să reducă viteză, ceea ce a dus la pierderea poziţiei a noua.
László Palik, János Vida, Csaba Walter şi Gábor Wéber au parcurs în total 560 de tururi, care au însumat 3.018 kilometri. Şi de această dată, Gábor Wéber a stabilit cel mai rapid tur (2:16,35). IMSA Performance (Porsche 997 GT3 RSR) a fost modelul învingător în clasamentul general, în timp ce podiumul a fost completat de două echipe care au aliniat la start modele BMW Z4 M Coupé.
Henning Putzke, director general al BMW Group Ungaria, a fost prezent la cursă, unde a ajutat echipa, li s-a arătat foarte mulţumit de rezultat. "În primul rând, vreau să felicit echipajele învingătoare în toate categoriile. O strategie deosebită ne-a ajutat să încheiem această întrecere în postura de cel mai bine clasat automobil cu motor cu patru cilindri şi să triumfăm în ambele categorii diesel, cu un avans de aproximativ 40 de tururi înaintea ocupanţilor locului secund. Aceasta reprezintă încă o dovadă a eficacităţii de care dispune tehnologia BMW EfficientDynamics. Supraîncălzirea lichidului de răcire a făcut ca finalul cursei să devină palpitant, dar în cele din urmă am terminat fără vreo problemă. Suntem foarte fericiţi şi ne vom revedea la Nürburgring".
Csaba Walter a fost foarte mulţumit de rezultat şi este deja concentrat pe ceea ce va urma în acest an. "Această cursă a reprezentat o ocazie de a ne pregăti pentru cele 24 ore de la Nürburgring, din luna mai. Am avut posibilitatea de a încerca mai multe tactici care s-au dovedit de succes aici şi la fel vor fi şi în Germania."
Membrii echipei se vor afla din nou în cockpitul modelului 120d la ediţia din acest an a cursei de 24 ore de la Nürburgring, care va avea loc în perioada 13-16 mai.
Modelul de curse BMW 120d
Date tehnice:
Lungime: 4.227 mm
Lățime: 1.845 mm
Înălțime: 1.360 mm
Ampatament: 2.660 mm
Ecartament: 1.650 mm
Masa mașinii: 1.135 kg (cu pilot)
Rezervor / combustibil: 100 litri, motorină
Șasiu / caroserie: construcție unitară din oțel, cu celulă de securitate sudată, realizată din tuburi de oțel deosebit de rigide
Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte
Suspensie: ax cu arcuri și dublu braț, cu bară antiruliu reglabilă (față)
ax cu multibraț, cu bară antiruliu reglabilă (spate)
Amortizoare: KW, reglabile, cu patru poziții
Motor:
Tip: diesel, cu patru cilindri în linie, cu turbocompresor pe evacuare
Capacitate: 1.995 cmc
Alezaj x cursă: 84 mm x 90 mm
Raport de compresie: 15:1
Putere maximă: 245 CP @ 4.200 rpm
Cuplu maxim: 450 Nm @ 3.000 rpm
Turație maximă: 5.000 rpm
Chiulasă: fontă cenușie
Electronică:
Gestiune a motorului: electronică DDE, monitorizare pe alimentare
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}