În data de 7 iunie 2009 are loc ceremonia de absolvire a unei noi generaţii de lideri-voluntari de mediu din România, formatǎ în cadrul proiectului Recycle Raft & Race, iniţiat de Asociaţia MaiMultVerde în parteneriat cu Heineken România. Proiectul face parte din programul de mediu al companiei Heineken România, „Gândeşte Verde!“, precum şi din programul de voluntariat dezvoltat de Asociaţia Mai Mult Verde, Voluntariat 2.0.
Cei 100 de tineri lideri-voluntari au rolul de a se mobiliza şi de a lansa în comunitǎţile din care fac parte propriile acţiuni de ecologizare, plantare, informare şi educare, având deja experienţa proiectului Recycle, Raft & Race.
„Dincolo de obiectivul comun de a îmbunătăţi climatul social şi mediul în care ne desfăşurǎm activitatea, ceea ce ne-a atras în parteneriatul cu Asociaţia Mai Mult Verde a fost ideea extraordinară de a da startul nu unui singur proiect de colectare a deşeurilor, ci unui numǎr de 100 de proiecte de mediu” a declarat Ana-Maria Mureşan, Corporate Relations Manager Heineken România. “Ne-am implicat cu toate resursele în acest parteneriat, inclusiv cu voluntari din partea angajaţilor Heineken România care au venit pe Valea Prahovei pentru a colecta deşeurile din zonǎ.”
„Proiectul Recycle, Raft & Race reprezintă a doua etapă a campaniei Voluntariat 2.0, după lansarea platformei online www.maimultverde.ro în aprilie 2008. După ce timp de un an am organizat acţiuni de voluntariat coordonate "de la centru", acum vrem să răspândim <<virusul>> voluntariatului pentru mediu în întreaga ţară. Cei 100 de tineri pe care i-am format în cadrul taberei vor gândi, organiza şi coordona propriile acţiuni de plantare, curăţenie, informare şi educare, coagulând în jurul lor resursele de voluntariat ale comunităţilor din care provin. Aceasta este noua cultură a voluntariatului pe care MaiMultVerde, prin misiunea sa, şi-a propus să o construiască în România.” Doru Mitrana, Director Executiv, Asociaţia MaiMultVerde
În perioada 4-31 mai 2009 a avut loc o tabarǎ de instruire în cadrul cǎreia 4 serii a câte 25 de tineri au urmat cursuri de leadership, orientare şi supravieţuire în natură, comunicare şi dezvoltare. Componenta de ecologizare a taberei a presupus colectarea deşeurilor din diferite zone de pe Valea Prahovei, iar PET-urile colectate au fost folosite pentru a construi plute la cârma cărora voluntari din cele patru serii se vor întrece pe data de 7 iunie pe lacul Băneasa din Bucureşti. Ulterior, PET-urile vor fi predate unei firme de reciclare.
Sub umbrela programului “Gândeşte verde!”, Heineken România desfăşoară proiecte de prevenire a impactului negativ şi de maximizare a impactului pozitiv asupra mediului înconjurător. „România este una dintre cele mai frumoase ţări din Europa. Este o responsabilitate ce ne revine tuturor sa o pǎstrǎm frumoasǎ sau să o reîmprospătăm, acolo unde este nevoie. Având această convingere, Heineken România, ca o companie responsabilǎ, este gata să contribuie la realizarea acestui obiectiv, prin conştientizarea şi implicarea oamenilor în protejarea mediului. De aceea, ne-am angajat să colaborǎm cu Asociaţia MaiMultVerde în cadrul programului „Gândeşte Verde!“. Este o modalitate foarte bunǎ prin care îi putem face pe oameni sǎ înţeleagǎ cǎ o Românie frumoasǎ meritǎ efortul”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, General Manager Heineken România.
În cadrul programului Heineken România au fost desfaşurate, pe lânga proiectul Recycle, Raft & Race, proiecte de reciclare şi plantare de copaci în proiectul “Copacul de Hârtie” demarat de MediaOrg, precum şi numeroase proiecte de educare şi informare interne.
Compania Heineken are o strategie globalǎ de responsabilitate socialǎ prin care doreşte sǎ asigure o creştere sustenabilǎ a activităţii, în toate pieţele în care este prezentǎ. Mai multe detalii despre Programul de Responsabilitate a Grupului Heineken puteţi gǎsi vizitând www.heienkeninternational.com.
În compania Heineken România, responsabilitatea este cladită pe trei piloni: Mediu – programe pentru protecţia mediului înconjurător dezvoltate sub umbrela “Gândeşte verde!”, Social – programe de educare şi informare care abordeazǎ consumul responsabil şi Economic – construirea unui business etic şi profitabil şi implementarea unor principii de responsabilitate în cadrul organizaţiei.
{mosloadposition user10}