Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

O nouă eră, o „Nouă clasă”: BMW Group intensifică ofensiva tehnologică împreună cu o realiniere vastă – electric, digital şi circular fără compromisuri

BMW Group Annual Conference at BMW Welt in Munich on 17th March 2021

● BMW i4 va fi lansat pe piaţă cu trei luni înainte de termen ● Sistemul de operare BMW 8 este instalat pentru prima dată în noul BMW iX ● Cea mai mare flotă din lume care suportă actualizări over-the-air va fi BMW până la sfârşitul anului 2021 ● Extindere pe segmente: aproximativ 90% din segmentele de piaţă vor avea modele full electrice până în 2023 ● Livrările de modele full electrice vor creşte anual cu peste 50% în medie până în 2025 ● “Neue Klasse” va fi vârful de lance al gamei de produse din 2025 ● Modele full electrice vor reprezenta cel puţin 50% din livrările globale până în 2030 ● MINI va deveni un brand full electric până la începutul anilor 2030 ● Economia circulară ca obiectiv pentru generaţiile viitoare de produse ● Perspectivă: creştere semnificativă a profitului brut al BMW Group ● Zipse: “Transformarea va oferi BMW un avantaj competitiv” ●

Bucureşti/München. BMW Group a intrat în 2021 cu obiective ambiţioase de creştere şi profitabilitate şi va oferi pe şosele primii reprezentanţi ai tehnologiei sale de anvergură în următoarele luni. În acelaşi timp, a stabilit calea pentru o realiniere vastă. De la mijlocul deceniului, o nouă generaţie de modele va duce mobilitatea premium la un nou nivel.

“BMW Group are planuri ambiţioase pentru 2021. Am început noul an cu un impuls puternic şi ne propunem să ne întoarcem la nivelurile dinaintea crizei cât mai repede posibil – şi să mergem chiar mai departe”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München. “Avem un drum clar pentru transformarea industriei noastre într-un adevărat avantaj competitiv pentru BMW în următorii ani: electric, digital şi cu o economie circulară fără compromisuri.”

După un an cu provocări care s-a încheiat cu un sprint final de succes, BMW Group este hotărât să rămână pe un curs de recuperare în 2021 şi şi-a stabilit obiective ambiţioase, inclusiv o creştere semnificativă a profitului brut al companiei. Se aşteaptă ca segmentul Auto să înregistreze o creştere solidă a livrărilor. Se estimează că marja EBIT a segmentului se va îmbunătăţi într-un interval de 6 şi 8% pentru întregul an 2021.

BMW Group Annual Conference at BMW Welt in Munich on 17th March 2021

“2021 înseamnă doar creştere pentru noi. În acelaşi timp, suntem pregătiţi să răspundem flexibil”, a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru finanţe. “Mereu gândim şi acţionăm pe termen lung; Luând astăzi deciziile corecte, pregătim scena pentru a ne atinge obiectivele strategice ambiţioase pentru 2025, 2030 şi nu numai.”

Electric, digital, economie circulară – un traseu clar pentru transformare

BMW Group conduce transformarea către o mobilitate conectată electrică în trei faze. Prima fază a implicat deschiderea iniţiativei de mobilitate electrică prin Project i, îmbrăţişând noua tehnologie şi transferând în cele din urmă cunoştinţele electrice către producţia de serie. De-a lungul timpului, această tehnologie a devenit integrată în întregul portofoliu de produse, în special sub formă de plug-in hybrids. În afară de transmisia electrică în sine, alţi factori-cheie care determină transformarea includ software-ul şi interacţiunea digitală cu automobilul.

În 2014, BMW Group a creat opţiunea de a rezerva şi de a plăti serviciile online, direct din automobil, prin intermediul magazinului BMW Connected Drive. Mai mult, din 2018, conducătorii BMW au reuşit să îşi actualizeze software-ul maşinii prin actualizări de software la distanţă, similar cu descărcarea celui mai recent software pentru un smartphone.

A doua fază a transformării a început cu opţiunea de a alege tipul preferat de sistem de propulsie – de la motoarele termice până la propulsia full electrică – în acelaşi model. Condiţiile prealabile sunt arhitecturile inteligente de automobile şi o reţea de producţie extrem de flexibilă, care permit interschimbabilitatea maximă între diferitele forme de transmisie atunci când sunt combinate optim.

Cea mai mare flotă din lume care suportă actualizări over-the-air pe şosele până la sfârşitul anului 2021

În ceea ce priveşte digitalizarea, sistemul de operare BMW 8, care este programat să fie lansat în 2021, este cel mai puternic sistem de procesare a datelor din automobil pe care BMW Group l-a dezvoltat vreodată. Noul sistem de operare face ca fiecare BMW să devină o centrală digitală cu capacitatea de a efectua actualizări over-the-air la o viteză uimitoare.

Anul acesta, sistemul de operare BMW 8 va fi instalat pentru prima dată în modelul electric BMW iX, formând baza pentru a opta generaţie BMW iDrive – cel mai simplu şi mai sigur concept de operare care este instalat într-un automobil. Atât actualizarea over-the-air, cât şi noua generaţie BMW iDrive  vor fi disponibile treptat pe diferite modele BMW. Numărul de automobile care pot fi actualizate cu Remote Software Upgrade continuă să crească rapid. Până la sfârşitul anului 2021, cu peste două milioane de unităţi, BMW Group va avea cea mai mare flotă din lume de automobile capabile să instaleze funcţii existente sau să actualizeze over-the-air.

În viitor, sistemul de operare BMW 8 va fi capabil şi să ofere clienţilor o gamă şi mai largă de funcţii la cerere, care ulterior pot fi comandate şi instalate over-the-air. Mai mult, ofertele clienţilor vor fi structurate mai flexibil, permiţând achiziţionarea sau închirierea de funcţii pentru trei ani, 12 luni sau doar o lună.

Extindere pe segment: modele full electrice pentru a acoperi aproximativ 90% din segmentele actuale de piaţă până în 2023

Combinaţia de arhitecturi inteligente de automobile şi o reţea de producţie extrem de flexibilă va permite BMW Group să aibă în jur de o duzină de modele full electrice pe şoselele din întreaga lume până în 2023. În acest an, celor trei modele deja disponibile pe piaţă, BMW i3, MINI SE şi BMW iX3, li i se vor alătura două modele-cheie inovatoare, BMW iX şi BMW i4, acesta din urmă cu trei luni mai devreme decât era planificat iniţial. “Lansarea BMW iX şi BMW i4 vor semnala începutul ofensivei noastre tehnologice în 2021: aceste două automobile full electrice vor stabili reperul pentru BEVs în viitor”, a spus Zipse.

Versiunile electrice ale popularelor BMW Seria 5 şi BMW X1 vor debuta în anii următori, alături de alte modele precum BMW Seria 7 şi succesorul MINI Countryman. Pe baza acestei strategii, BMW Group va avea cel puţin un model electric pe şosele în aproximativ 90% din segmentele sale actuale de piaţă până în 2023. “În loc să rămânem nişaţi, adoptăm mai degrabă o abordare largă cu oferta noastră complet electrică”, a declarat Zipse.

Strategia va permite BMW Group să menţină un echilibru optim între produsele atractive şi utilizarea eficientă a capacităţii la uzinele sale, chiar dacă cererea de pe anumite pieţe se va schimba complet către automobile electrice în următorii ani. Acest lucru va oferi BMW Group un avantaj competitiv puternic în anii următori.

Până în momentul în care a doua fază a transformării actuale atinge apogeul în 2025, livrările anuale de modele full electrice vor fi crescut cu o medie de peste 50% şi, prin urmare, de peste zece ori faţă de 2020. Până la sfârşitul anului 2025, BMW Grupul va livra aproximativ două milioane de automobile electrice clienţilor din întreaga lume.

Transformarea creează oportunităţi – uzina BMW din München este un bun exemplu

Uzina BMW Group din München, unde producţia modelului BMW i4 electric urmează să înceapă în 2021, este un prim exemplu al modului în care o abordare orientată spre viitor a transformării poate susţine competitivitatea pe termen lung. Producţia actuală de motoare termice la München va fi mutată la Steyr (Austria) şi Hams Hall (Marea Britanie) într-un proces pas cu pas, care este programat să fie finalizat până cel târziu în 2024. Până în 2026, noi facilităţi de producţie a automobilelor vor fi construite pe locul actual al fabricii de motoare, pe baza noii arhitecturi de tip cluster orientate în mod special către transmisii electrice. BMW Group investeşte aproximativ 400 de milioane de euro în aceste măsuri.

Angajaţii din facilitatea existentă vor fi fie detaşaţi în alte zone de planificare şi producţie ale fabricii din München, fie transferaţi în alte locaţii BMW Group din Bavaria. Alături de o serie de alte măsuri, BMW Group se află în proces de extindere a centrului său de competenţă în producţia transmisiilor electrice din Dingolfing de la 1.200 de angajaţi, în prezent, la 2.000 de persoane. Mai mult, pentru a îndeplini cerinţele viitoare în toate domeniile relevante, de la mobilitate electrică până la date şi analize, BMW Group lansează în cea mai mare ofensivă de pregătire şi calificare din istoria sa, cu aproximativ 75.000 de participanţi care urmează pregătire suplimentară în 2021 numai în Germania. Această acţiune masivă continuă tradiţia de lungă durată a BMW Group de a transforma uzine şi locaţii atunci când este necesar, protejând în acelaşi timp locurile de muncă pentru viitor.

„Neue Klasse” este gata să stabilească standarde în digitalizare, electrificare şi dezvoltare durabilă

A treia fază de transformare va intra în vigoare începând cu 2025, moment în care gama de produse BMW Group – care a crescut cu succes de-a lungul deceniilor – va fi realiniată pe baza noii linii de modele. Aceasta primeşte denumirea „Neue Klasse”, o evocare a relansării BMW cu o legendară serie de modele şi motoare în anii 1960, deschisă cu BMW 1500 în 1961, relansare care a redefinit şi repoziţionat compania pentru deceniile care aveau să urmeze. Noua „Neue Klasse” va fi caracterizată de trei aspecte-cheie: o arhitectură IT şi software complet redefinită, o nouă generaţie de transmisii electrice şi baterii de înaltă performanţă şi o abordare radical nouă a dezvoltării durabile pe întreg ciclul de viaţă al automobilului. Aceste idei sunt împletite într-o arhitectură generală a automobilului care a fost optimizată fără compromisuri pentru transmisii electrice, stabilind un nou punct de referinţă în ceea ce priveşte digitalizarea şi electrificarea, asigurând în acelaşi timp că stilul caracteristic al unui BMW tipic este transferat generaţiilor viitoare de automobile.

“BMW Group nu este niciodată mulţumit de ceea ce a realizat până acum – aceasta îl deosebeşte de restul domeniului. Acest spirit va caracteriza Neue Klasse: tehnologie înaltă pe patru roţi pentru clienţii care intenţionează să experimenteze în doar cinci ani cum se va simţi mobilitatea în 2030”, a spus Zipse.

Modelele „Neue Klasse” vor oferi astfel o experienţă de utilizator complet nouă, fără precedent la automobilele de serie. Aşa-numitele “stive de tehnologie regionalizabile” vor fi capabile să personalizeze în mod optim sistemul de operare al unei maşini pentru a se potrivi cerinţelor variate din fiecare dintre marile regiuni ale lumii şi ecosistemelor digitale ale acestora, oferind actualizări continue pentru a se asigura că sistemul de operare este întotdeauna proaspăt. În acelaşi timp, abordarea digital first sistematică pentru Neue Klasse va permite să se genereze o proporţie tot mai mare de venituri pe parcursul ciclului de viaţă al automobilului prin intermediul funcţiilor configurabile şi rezervabile individual în viitor.

Designul aerodinamic al lui Neue Klasse va fi orientat fără compromisuri către automobilele electrice cu proporţii care diferă de trecut, inclusiv un interior mai spaţios. Aceste caracteristici inovatoare vor fi combinate cu o nouă generaţie de transmisii electrice bazate pe un concept de baterie de înaltă tensiune foarte integrat şi complet nou dezvoltat, cu un design al celulelor optimizat. În Neue Klasse, această combinaţie unică va însemna salturi semnificative în ceea ce priveşte consumul de energie electrică redus, cu obiectivul final de a se potrivi cu autonomia şi costul de fabricaţie ale motoarelor termice de ultimă generaţie.

Noua generaţie de sisteme de propulsie se va baza pe module foarte scalabile capabile să acopere toate segmentele de piaţă şi variantele Neue Klasse de la serii cu volum mare până la modele M de înaltă performanţă exclusive. O transmisie electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen este, de asemenea, o opţiune distinctă în viitor. Experienţa de condus tipică BMW va fi îmbunătăţită suplimentar prin concentrarea asupra caracteristicilor de design ale automobilelor full electrice, inclusiv opţiuni pentru sisteme de asistare a condusului de ultimă generaţie şi condus automatizat avansat.

Schimbare de paradigmă: mai întâi materiale secundare şi economia circulară sunt obiective pentru generaţiile viitoare de produse

Prin modelele sale Neue Klasse, BMW Group intenţionează să ridice semnificaţia dezvoltării durabile la un nivel radical nou. În afară de trecerea la energie regenerabilă pentru a alimenta propriile procese de producţie, precum şi cele din cadrul lanţului de aprovizionare, BMW Group se va concentra şi pe reducerea considerabilă a consumului de resurse în general. Având în vedere deficitul tot mai mare de resurse finite şi creşterea preţurilor materiilor prime, acest pas este absolut imperativ în ceea ce priveşte eficienţa, dar şi o pârghie crucială pentru promovareadezvoltării durabile din perspectiva BMW Group în viitor. “În 2017, pentru prima dată, omenirea a extras peste 100 de miliarde de tone de materii prime într-un singur an – o tendinţă pe care trebuie să o contracarăm şi în industria auto”, a spus Zipse. “Cei care doresc să folosească resursele rare ale Pământului pentru a-şi conduce modelul de afaceri vor avea nevoie de motive întemeiate pentru a face acest lucru în viitor.”

În consecinţă, proporţia de materiale secundare (reciclate) utilizate pentru fabricarea Neue Klasse (cum ar fi oţelul, plastic sau aluminiu) va fi crescută semnificiativ în vederea reducerii la minimum a extracţiei materiilor prime primare. Având în vedere acest principiu, BMW Group examinează o schimbare de paradigmă bazată pe o abordare secondary first în dezvoltare – cu alte cuvinte, folosind materiale secundare ori de câte ori factorii de calitate şi disponibilitate o permit. “Intenţionăm să ne asigurăm că cel mai «verde» automobil electric de pe piaţă este fabricat de BMW”, a spus Zipse.

Procedând astfel, BMW Group se poate baza pe mai mult de zece ani de experienţă dobândită în timpul dezvoltării BMW i3, primul automobil creat pe baza unei înţelegeri holistice a dezvoltării durabile. Alături de alte inovaţii, aproximativ 25% din materialele utilizate pentru piesele exterioare din termoplastic ale BMW i3 sunt fie reciclate, fie produse din resurse regenerabile. O mare proporţie de materii prime regenerabile şi reciclate sunt utilizate şi pentru a face interiorul.

În viitor, reciclarea va fi luată în considerare chiar din etapa de design al automobilului. Această abordare este vitală, deoarece una dintre principalele provocări cu care se confruntă în prezent procesele de reciclare este extragerea materialelor într-o formă suficient de pură. De exemplu, este esenţial ca sistemele electrice ale unui automobil să poată fi îndepărtate cu uşurinţă înainte de reciclare – pentru a evita amestecarea oţelului şi cuprului conţinute în cablajul vehiculului. În caz contrar, oţelul secundar recuperat nu va mai îndeplini cerinţele stricte de siguranţă ale industriei auto. Şi utilizarea monomaterialelor, cum ar fi pentru scaune, trebuie să fie mult crescută pentru a maximiza volumul de material reţinut în bucla de reciclare. Înainte de IAA Mobility din 2021, BMW Group va oferi o prezentare detaliată a acestei abordări a economiei circulare. De asemenea, explorează posibilitatea colaborărilor transindustriale pentru a face ca obiectivul economiei circulare să devină realitate.

2030: modele electrice vor reprezenta cel puţin 50% din livrările globale – toate seriile de modele includ o opţiune full electrică

A treia fază va consta într-o scădere treptată a numărului absolut de automobile cu motor termic livrate clienţilor. În schimb, numărul de automobile electrice livrate de BMW Group este de aşteptat să crească în continuare anual cu o medie de peste 20% între 2025 şi 2030. Pe baza aşteptărilor sale actuale de pe piaţă, automobilele electrice ar trebui să reprezinte cel puţin 50% din livrările BMW Group către clienţi până în 2030. Valoarea reală este probabil să varieze semnificativ de la o piaţă la alta şi va depinde în mare măsură de progresele realizate în extinderea regională a infrastructurii de încărcare.

În această etapă, pe întregul portofoliu de produse, toate segmentele de piaţă în care operează BMW Group vor include cel puţin un model electric. De fapt, o serie de segmente pot fi deservite exclusiv de modele electrice. În consecinţă, BMW Group va fi capabil să ofere şi o cotă de piaţă semnificativ mai mare a automobilelor electrice, presupunând că cererea se dezvoltă în consecinţă. BMW Group se aşteaptă să aibă în jur de zece milioane de automobile electrice pe şoselele din întreaga lume în următorii 10 ani.

MINI va deveni un brand complet electric

MINI urmează să joace un rol de pionierat în viitor, deoarece brandul urban este absolut ideal pentru mobilitatea electrică. Prin urmare, va introduce ultimul său model nou cu motor termic încă din 2025 şi va dezvolta doar modele full electrice începând cu acel moment. Până în 2027, automobilele electrice vor reprezenta cel puţin 50% din totalul livrărilor MINI către clienţi. Până la începutul anilor 2030, întreaga gamă MINI va fi electrică, rămânând totuşi un brand global cu o amprentă în fiecare regiune a lumii.

MINI SE electric este fabricat în prezent la uzina de la Oxford. Succesorul MINI Countryman va fi construit la uzina din Leipzig din 2023. Noul model MINI crossover va fi produs acolo atât în versiunea cu motor termic, cât şi în versiunea electrică. Pe baza unei noi arhitecturi de automobil dezvoltată încă de la început pentru mobilitate full electrică, modele electrice MINI vor fi produse şi în China în colaborare cu producătorul local Great Wall Motor începând cu 2023.

Dezvoltare durabilă integrată în toate diviziile companiei

BMW Group este ferm convins că lupta împotriva schimbărilor climatice şi utilizarea prudentă a resurselor vor fi cei doi factori principali care determină viitorul societăţii noastre şi, prin urmare, şi al companiei. Ca producător premium, BMW Group aspiră să fie lider în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă. În 2020, a îmbrăţişat pe deplin această abordare strategică în toate domeniile de activitate – de la administrare până la achiziţii, dezvoltare, producţie şi vânzări.

BMW Group şi-a stabilit obiective clare de decarbonizare de acum până în anul 2030 – pentru prima dată pe parcursul întregului ciclu de viaţă al produselor sale – inclusiv lanţul de aprovizionare, procesul de producţie şi până la faza finală de viaţă. În fiecare aspect al activităţilor BMW Group, emisiile de carbon per automobil trebuie reduse semnificativ cu cel puţin o treime comparativ cu 2019.

În cadrul propriilor uzine şi locaţii, BMW Group stabileşte deja punctul de referinţă în ceea ce priveşte eficienţa resurselor. Obiectivele de decarbonizare pe care şi le-a stabilit pentru 2030 sunt cele mai progresive din întregul sector auto şi chiar mai ambiţioase decât cele asociate realizării obiectivului de 1,5 grade Celsius. BMW Group îşi propune să reducă aceste emisii cu 80% până în 2030. Electricitatea utilizată pentru producţia BMW iX la Dingolfing şi BMW i4 la München, de exemplu, este generată prin intermediul centralelor hidroelectrice situate direct în Bavaria. În afară de reducerea semnificativă a emisiilor de carbon în termeni absoluţi, începând cu acest an, BMW Group intenţionează să neutralizeze complet emisiile de carbon rămase (Scope 1 + 2) prin utilizarea certificatelor corespunzătoare.

Până în 2030, BMW Group îşi propune să reducă emisiile de carbon generate de automobilele sale în faza de utilizare cu 40% per kilometru parcurs. Pârghia crucială pentru realizarea acesteia este strategia de produs de amploare a BMW Group, care include extinderea masivă a mobilităţii electrice. Datorită proporţiei tot mai mari de automobile electrificate pe care le produce compania, în viitor va trebui acordată o atenţie mult mai mare creării de valoare în amonte (producţie şi furnizori), atunci când vine vorba de emisiile de carbon – în special având în vedere cantitatea considerabilă de energie necesară pentru a produce sistemele de baterii de înaltă. Fără contramăsuri, procentul mai mare de automobile electrificate ar determina ca emisiile de carbon per automobil din lanţul de aprovizionare al BMW Group să crească cu mai mult de o treime până în 2030.

Cu toate acestea, obiectivul nu este doar evitarea unei creşteri, ci mai degrabă reducerea emisiilor de carbon per automobil cu 20% faţă de 2019. BMW Group adoptă o gamă întreagă de măsuri pentru a atinge acest obiectiv, dintre care una va fi includerea amprentei de carbon a lanţului de aprovizionare al unui furnizor în criteriile de atribuire a contractelor. BMW Group îşi asumă astfel un rol de pionierat ca prim producător auto care a stabilit obiective specifice de decarbonizare pentru lanţul său de aprovizionare.

Cu privire la BMW iX, primele măsuri au deja un efect benefic: utilizarea energiei verzi regenerabile pentru a produce celulele bateriei, combinată cu utilizarea crescută a materialelor secundare, reduce emisiile de carbon în lanţul de aprovizionare BMW iX cu 17%, comparativ cu acelaşi automobil produs fără aceste iniţiative. “Cele mai bune automobile din lume sunt durabile şi de aceea premium şi dezvoltare durabilă vor deveni mai inseparabile decât oricând înainte”, a spus Zipse.

În acelaşi timp, BMW Group reduce şi utilizarea materiilor prime critice. A redus cantitatea de cobalt din materialul catodic pentru celulele actuale ale bateriei de generaţia a cincea la mai puţin de 10% şi a crescut cantitatea de nichel secundar pe care o foloseşte cu până la 50 la sută. Motoarele electrice nu mai necesită utilizarea pământurilor rare.

A doua jumătate puternică a anului 2020 oferă un elan bun

Performanţa profitabilă a BMW Group în a doua jumătate a exerciţiului financiar 2020 a oferit un elan pentru 2021. În ciuda pandemiei globale, producătorul auto premium a înregistrat un profit brut impresionant în ultimele şase luni ale anului, în valoare de 4,724 miliarde de euro, o creştere de 9,8% faţă de valoarea deja ridicată din anul precedent, de 4,303 miliarde €. După scăderea veniturilor din al doilea trimestru ca urmare a pandemiei, BMW Group a revenit rapid la un curs profitabil mai familiar. În a doua jumătate a anului, a livrat clienţilor peste 1,36 milioane de unităţi, semnificativ mai mult decât în perioada corespunzătoare a anului precedent.

Cu excepţia celui de-al doilea trimestru, BMW Group a raportat câştiguri brute îmbunătăţite pentru celelalte trei trimestre din 2020, comparativ cu anul anterior. Profitul brut pentru al patrulea trimestru a crescut la 2,260 miliarde de euro (2019: 2,055 miliarde €; +10,0%). Rentabilitatea brută a vânzărilor (marja EBT) s-a îmbunătăţit la 7,7% (2019: 7,0%).

Pandemia a afectat anul fiscal 2020

Performanţa comercială a BMW Group pentru exerciţiul financiar 2020 reflectă în mod clar impactul pandemiei de coronavirus. Din cauza carantinei la nivel mondial care au durat câteva săptămâni, livrările de automobile către clienţi au scăzut cu 8,4%, până la 2.325.179 unităţi. Sfidând această tendinţă, creşterea a fost deosebit de puternică în segmentul de lux superior, cu livrări în creştere cu 12,4% la peste 115.000 de automobile, reflectând în principal performanţele Seria 7 şi Seria 8, precum şi cele ale BMW X7 în primul său an complet pe piaţă. Într-adevăr, vânzările pe acest segment profitabil au crescut cu peste 70% din 2018.

Veniturile companiei au scăzut moderat la 98,990 miliarde de euro (2019: 104,210 miliarde €; -5,0%). Profitul anterior rezultatului financiar a scăzut semnificativ la 4,830 miliarde de euro (2019: 7,411 miliarde €; -34,8%). Profitul brut a scăzut la 5,222 miliarde de euro (2019: 7,118 miliarde €; -26,6%) reflectând parţial impactul negativ al factorilor valutari nefavorabili. Marja brută a BMW Group a fost de 5,3% (2019: 6,8%).

Marja EBIT a segmentului Auto pentru întregul an a fost de 2,7% (2019: 4,9%). BMW Group şi-a îndeplinit astfel previziunile de a obţine o marjă EBIT în treimea superioară a intervalului vizat de 0-3%. Marja EBIT din al patrulea trimestru s-a îmbunătăţit chiar de la un an la altul, crescând la 7,7% în ultima perioadă de trei luni din 2020 (T4 2019: 6,8%). Cash flow disponibil generat de segmentul Auto s-a dezvoltat pozitiv în a doua jumătate a anului, trecând de la un cash flow disponibil negativ afectat de pandemie în prima perioadă de şase luni la unul pozitiv pentru întregul an de 3,395 miliarde de euro (2019: 2,567 miliarde €), cu contribuţii bune provenind din îmbunătăţirea veniturilor şi gestionarea mai eficientă a stocurilor. Alţi factori care influenţează cash flow disponibil au fost cantitatea mai mică de garanţii utilizate, încasările mai mari din vânzarea automobilelor de ocazie şi creşterea plăţilor în avans de la reprezentanţe în ultimul trimestru.

Cheltuielile în avans pentru mobilitatea de mâine rămân ridicate

Transformarea continuă a BMW Group a condus la un nivel ridicat al cheltuielilor pentru cercetare şi dezvoltare în 2020, beneficiind în cea mai mare parte de tehnologiile de mobilitate orientate spre viitor, cum ar fi conectivitatea automobilelor, condusul automatizat avansat şi mobilitatea electrică, precum şi noile proiecte de automobile menţionate anterior. În general, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare în conformitate cu IFRS au scăzut uşor la 5,689 miliarde de euro (2019: 5,952 miliarde €; -4,4%). Ca urmare a intensificării managementului costurilor, raportul C&D de 6,3% a rămas practic la nivelul anului precedent, în ciuda unei scăderi moderate a veniturilor companiei (2019: 6,2%).

Costurile de fabricaţie au scăzut uşor de la an la an, în conformitate cu numărul mai mic de automobile livrate pe parcursul întregii perioade de 12 luni. În acelaşi timp, însă, efectele valutare negative şi o creştere semnificativă a cheltuielilor cu garantarea riscurilor au avut un efect de diminuare asupra câştigurilor.

După cum s-a anunţat anterior, cheltuielile de capital cu imobilizările corporale şi alte active necorporale au fost reduse semnificativ în 2020, cu adăugări în valoare totală de 3,922 miliarde de euro (2019: 5,650 miliarde €; -30,6%). O parte semnificativă a acestor investiţii se referă la proiecte de automobile noi înainte de începerea producţiei de serie.

Pe baza situaţiilor financiare anuale ale BMW AG, în cadrul Adunării Generale Anuale din 12 mai 2021, Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director vor propune plata unui dividend de 1,90 euro per acţiune comună şi 1,92 euro per acţiune preferenţială. Aceste valori corespund unui raport de plată de 32,5% (2019: 32,8%) din profitul net al anului în valoare de 3,857 miliarde de euro (2019: 5,022 miliarde €), oferind un dividend total de 1,253 miliarde de euro (2019: 1,646 miliarde €).

Nu există premium fără dezvoltare durabilă: obiectivele de decarbonizare pentru 2020 au fost depăşite

Mobilitatea electrică a fost un factor-cheie de creştere în 2020, cu 192.662 de automobile electrificate ale mărcilor BMW şi MINI livrate în întreaga lume, cu o treime mai mult decât în anul precedent (+31,8%). Livrările de automobile full electrice au crescut cu 13%. În Europa, proporţia totală a livrărilor reprezentate de automobile electrificate se ridică deja la 15%.

După lansarea sa în China în toamna anului 2020, BMW iX3 a devenit disponibil şi pe pieţele europene în ultimele câteva săptămâni. Împreună cu BMW i3, MINI Cooper SE şi viitoarele BMW i4 şi BMW iX, până la sfârşitul anului vor fi oferite în total cinci modele full electrice. Datorită numărului mai mare de modele electrificate BMW şi MINI livrate, BMW Group a îmbunătăţit obiectivul de emisii de 104 g/km stabilit pentru flota sa europeană în 2020, obţinând o valoare provizorie de 99 g/km.

Perspective pentru 2021: Profitul brut al BMW Group a crescut semnificativ faţă de anul precedent

În ciuda situaţiei volatile provocate de răspândirea globală a coronavirusului, BMW Group se aşteaptă ca afacerea să se dezvolte pozitiv şi situaţia de risc să rămână stabilă în anul financiar 2021.

Se preconizează că segmentul Auto va înregistra o creştere solidă de la an la an a livrărilor către clienţii din întreaga lume. Se aşteaptă ca marja EBIT pentru segment să se situeze între 6 şi 8%.

Se prevede o rată de 12-15% pentru rentabilitatea capitalului din segmentul Financial Services. Se aşteaptă ca segmentul Moto să înregistreze o creştere solidă a livrărilor către clienţi. Se estimează că marja EBIT se va încadra între 8 şi 10%.

Având în vedere diferiţii factori descrişi mai sus, se aşteaptă ca profitul brut al BMW Group să fie semnificativ mai mare decât în 2020. Compania va continua să utilizeze măsurile legate de personal comunicate anterior pentru gestionarea dimensiunii forţei de muncă. Se aşteaptă ca numărul total de angajaţi să fie puţin mai mic decât cu un an înainte.

Incertitudinea permanentă – în special în ceea ce priveşte evoluţia ulterioară a pandemiei de coronavirus, evoluţiile macroeconomice şi politice, precum şi politicile comerciale şi vamale internaţionale – ar putea determina condiţiile economice din multe regiuni să difere semnificativ de tendinţele şi evoluţiile preconizate. Toţi aceşti factori ar putea avea un impact semnificativ asupra performanţei generale de afaceri a BMW Group.

BMW Group – privire de ansamblu 2020 2019 Evoluţie (%)
Livrări către clienţi  
Automobile 1 (unităţi) 2.325.179 2.537.504 -8,4
Din care:
BMW1 (unităţi)
2.028.841 2.184.939 -7,1
MINI1 (unităţi) 292.582 347.465 -15,8
Rolls-Royce1 (unităţi) 3.756 5.100 -26,4
Motociclete (unităţi) 169.272 175.162 -3,4
Forţă de muncă (comparativ cu 31.12.2019) 120.726 126.016 -4,2
Marjă EBIT segment auto (%) 2,7 4,9 -2,2 puncte %
Marjă EBIT segment moto (%) 4,5 8,2 -3,7 puncte %
Marja EBT BMW Group (%) 5,3 6,8 -1,5 puncte %
Venituri (miliarde €) 98,990 104,210 -5,0
Din care:
Automobile (miliarde €)
80,853 91,682 -11,8
Motociclete (miliarde €) 2,284 2,368 -3,5
Financial Services (miliarde €) 30,044 29,598 1,5
Alte entităţi (milioane €) 3 5 -40,0
Eliminări (miliarde €) -14,194 -19,443 27,0
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €) 4,830 7,411 -34,8
Din care:
Automobile (milioane €)
2,162 4,499 -51,9
Motociclete (milioane €) 103 194 -46,9
Financial Services (miliarde €) 1,721 2,312 -25,6
Alte entităţi (milioane €) 36 29 24,1
Eliminări (milioane €) 808 377
Profit brut (EBT) (miliarde €) 5,222 7,118 -26,6
Din care:
Automobile (milioane €)
2,722 4,467 -39,1
Motociclete (milioane €) 100 187 -46,5
Financial Services (miliarde €) 1,725 2,272 -24,1
Alte entităţi (milioane €) -235 -96
Eliminări (milioane €) 910 288
Impozit pe profit (miliarde €) -1,365 -2,140 36,2
Profit net 2 (miliarde €) 3,857 5,022 -23,2
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) (€) 5,73/5,75 7,47/7,49 -23,2/-23,2

1 În legătură cu o revizuire a vânzărilor sale şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a examinat datele anterioare privind livrările de automobile şi a stabilit că anumite livrări nu au fost raportate în perioadele corecte. Informaţii suplimentare pot fi găsite în Raportul Anual 2019 al BMW Group, la pagina 54. Ca o actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit datele privind livrările de automobile retrospectiv începând din 2015 în cele mai importante 16 pieţe ale sale.
2 Datele pentru 2019 includ un profit de 44 de milioane de euro din operaţiuni întrerupte.

BMW Group – privire de ansamblu Trimestrul IV 2020 Trimestrul IV 2019 Evoluţie (%)
Livrări către clienţi  
Automobile 1 (unităţi) 686.277 665.803 3,2
Din care:
BMW1 (unităţi)
600.981 576.782 4,3
MINI1 (unităţi) 84.191 87.628 -3,7
Rolls-Royce1 (unităţi) 1.105 1.393 -20,7
Motociclete (unităţi) 39.673 38.230 3,8
Forţă de muncă (comparativ cu 31.12.2019) 120.726 126.016 -4,2
Marjă EBIT segment auto (%) 7,7 6,8 0,9 puncte %
Marjă EBIT segment moto (%) -1,2 -6,4 5,2 puncte %
Marjă EBT BMW Group (%) 7,7 7,0 0,7 puncte %
Venituri (miliarde €) 29,482 29,366 0,4
Din care:
Automobile (miliarde €)
26,024 26,829 -3,0
Motociclete (milioane €) 568 497 14,3
Financial Services (miliarde €) 7,989 7,617 4,9
Alte entităţi (milioane €) 2 1
Eliminări (miliarde €) -5,101 -5,578 -8,6
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €) 2,197 2,332 -5,8
Din care:
Automobile (miliarde €)
2,010 1,825 10,1
Motociclete (milioane €) -7 -32 -78,1
Financial Services (milioane €) 664 452 46,9
Alte entităţi (milioane €) -7 22
Eliminări (milioane €) -463 65
Profit brut (EBT) (miliarde €) 2,260 2,055 10,0
Din care:
Automobile (miliarde €)
1,955 1,478 32,3
Motociclete (milioane €) -8 -35 77,1
Financial Services (milioane €) 686 475 44,4
Alte entităţi (milioane €) 55 85 -35,3
Eliminări (milioane €) -428 52
Impozit pe profit (milioane €) -580 -647 10,4
Profit net 2 (miliarde €) 1,680 1,408 19,3
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) (€) 2,53/2,54 2,09/2,10 21,1/21,0

1 În legătură cu o revizuire a vânzărilor sale şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a examinat datele anterioare privind livrările de automobile şi a stabilit că anumite livrări nu au fost raportate în perioadele corecte. Informaţii suplimentare pot fi găsite în Raportul Anual 2019 al BMW Group, la pagina 54. Ca o actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit datele privind livrările de automobile retrospectiv începând din 2015 în cele mai importante 16 pieţe ale sale.

GLOSAR – explicarea principalelor indici de performanţă

Livrări către clienţi

Un automobil nou sau folosit va fi înregistrat ca livrare odată ce este înmânat utilizatorului final (care include şi deţinătorii de leasing din contracte cu BMW Financial Services). În SUA şi Canada, utilizatorii finali includ (1) dealerii atunci când desemnează un automobil ca înlocuitor de service sau maşină demo şi (2) dealerii şi alte terţe părţi când cumpără un automobil de companie la licitaţie şi dealerii când cumpără automobile direct de la BMW Group. Livrările pot fi făcute de BMW AG, de una dintre subsidiarele sale internaţionale, un dealer BMW Group sau dealeri terţi independenţi. Marea majoritate a livrărilor – şi, prin urmare, raportarea livrărilor către BMW Group – este făcută de dealeri terţi independenţi. Livrările retail de automobile într-o anumită perioadă de raportare nu se corelează direct cu veniturile pe care BMW Group le recunoaşte pentru acea perioadă de raportare.

EBIT

Profit anterior exerciţiului financiar. Profitul anterior exerciţiului financiar cuprinde veniturile, mai puţin costurile de vânzări, cheltuielile de vânzări şi administrative şi valoarea netă a altor venituri şi cheltuieli operaţionale.

Marja EBIT

Profit/pierdere anterior exerciţiului financiar ca procent din venituri.

EBT

EBIT plus rezultat financiar.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.