Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

O noua comedie in premiera la Studioul Experimental

– “Amelia la bal” de Gian Carlo Menotti –

Miercuri, 28 noiembrie, de la ora 19.30, Amelia se pregăteşte să meargă la primul bal al sezonului, în Sala Studio a Operei Naţionale Bucureşti, alături de toţi iubitorii muzicii clasice! Studioul Experimental de Operă şi Balet “Ludovic Spiess” îşi invită publicul la o nouă premieră naţională, opera comică „Amelia la bal” de Gian Carlo Menotti. Amelia, o tânără din înalta societate, vrea să meargă la bal cu orice preţ, dar soţul ei a aflat de curând că ea are un amant…

Opera comică într-un act „Amelia la bal” face parte, alături de lucrări precum „Mediumul” şi „Telefonul”, din palmaresul unuia dintre cei mai de succes compozitori americani de origine italiană, Gian Carlo Menotti. Comedie spumoasă, opera este scrisă în cel mai bun stil italian şi a fost preluată în repertoriu, la scurt timp de la premiera mondială (1937), de Metropolitan Opera din New York, aducându-i compozitorului celebritatea.

Noua premieră a Studioului Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess” beneficiază de o echipă tânără de realizatori: regizoarea Irina Macovei, scenografa Maria Tache (care debutează în carieră cu acest titlu), alături de soliştii Ioana Mitu (Amelia), Vasile Chişiu (Soţul), Andrei Lazăr (Amantul), Sorana Negrea (Prietena), Adrian Strezea (Şeful poliţiei) şi studenţi ai Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti, Oana Şerban, Corina Ţică, Daniel Pascariu, Mani Gjerji. Pregătirea muzicală şi acompaniamentul vor fi asigurate de pianista Lidia Butnariu.

„Pregătiţi-vă să îi cunoaşteţi pe protagonişti: Amelia – o egoistă fermecătoare şi elegantă; Soţul – un erudit preocupat de lumea cărţilor şi nu de chestiuni lumeşti precum petrecerile şi amorul; Amantul – narcisistul veşnic îndrăgostit… de sine, bineînţeles; Şeful poliţiei – cel mai şef dintre şefi, încărcat de medalii şi onoruri, un om a cărui importanţă nu poate fi discutată; Prietena – o doamnă calmă şi înţelegătoare, ostracizată de Amelia şi de cameristele ei.”, povesteşte regizoarea spectacolului, Irina Macovei.

„Atunci când o doamnă vrea neapărat să meargă la bal, cu siguranţă va izbuti! Mai ales dacă aceasta întruchipează un ideal clasic de frumuseţe şi eleganţă. Iar perioada anilor `50 reprezintă poate cel mai bine acest ideal, prin coafurile strălucitoare, pielea ca de porţelan şi, mai ales, talia de viespe.”, a adăugat scenografa Maria Tache în legătură cu decorul şi costumele spectacolului.

Absolventă a Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj – Napoca în 2007, secţia Regie Teatru Muzical, Irina Macovei este din 2008 asistent de regie al Operei Naţionale Bucureşti. În cadrul acestei instituţii a contribuit la montarea spectacolelor „Oedipe” de George Enescu (regia: Anda Tabacaru), „Bădăranii” de Ermanno Wolf Ferrari, „La Cenerentola” de Gioacchino Rossini (regia: Peter Pawlik), „La Bohème” de Giacomo Puccini (regia: Ionel Pantea), „Don Pasquale” de Gaetano Donizetti (regia: Rareş Zaharia), „Hänsel şi Gretel” de Engelbert Humperdinck (regia: Anda Tabacaru) etc. În anul 2008 a semnat regia spectacolului „Dido şi Aeneas” de Henry Purcell, realizat de Studioul Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess”.

Tânăra scenografă Maria Tache a absolvit cursurile de master al Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti după ce în prealabil a urmat cursurile aceleiaşi prestigioase instituţii de învăţământ, la secţia Scenografie a Facultăţii de Arte Decorative şi Design. Până în prezent a avut mai multe colaborări printre care realizarea de costume pentru producţia independentă „Experimentul Hamlet” (regia: Crista Bilciu), a semnat scenografia pentru mai multe scurt-metraje ale absolvenţilor Universităţii Media, a conceput costume pentru evenimente precum Curtea Comedianţilor de la Râşnov şi a participat la expoziţii de grup şi ateliere. Maria Tache este laureată cu Menţiune la Concursul Naţional de Scenografie „George Lowendal” în iunie 2010 şi decembrie 2011.

Bucuresti, 22.11.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.