Un studiu realizat asupra organizațiilor medii și mici arată că, în medie, întreprinzătorii în cauză au pornit afacerea cu o sumă în jur de 25.000 dolari, iar jumătate din ei spun că au pornit cu 10.000 dolari sau chiar mai puțin. Startul cu un capital mai mic crește riscul de nereușită dacă noua afacere nu aduce succes și profit imediat. În această privință, 38% din manageri spun că în primul an volumul afacerii a fost mai bun decât se așteptau și 35% au spus că a fost așa cum se așteptau. Oricum, în primul an, 25% dintre ei au avut rezultate mai scăzute decât se așteptau. (sursa: Gallup Small Business Poll, 2007).
Situația este similară și în cazul demarării unui business pe piața de evenimente. “Pornirea unei afaceri pe piața echipamentelor și serviciilor de sunet și lumini poate fi extrem de provocatoare. Noi am pornit la drum doi asociați cu 30.000 euro, bani neîmprumutați. I-am investit în tehnologie și echipamente audio-video și cu timpul ne-am specializat în domeniul evenimentelor indoor, iar astăzi oferim servicii de sunet, DJ, lumini inteligente, videoproiecție, foto/video pentru concerte, petreceri, conferințe, târguri și expoziții, evenimente corporate și private.”, mărturisește Andrei Şerban, unul dintre acționarii firmei de sound, light and video solutions, SIN MEDIA SOUND (www.sinmedia.ro).
Conform aceluiași studiu, profitul din primul an arată tipare similare. Astfel 34% dintre antreprenori spun că primul an de profit a fost mai bun decât se așteptau și 45% declară că a fost așa cum s-au așteptat. Unul din cinci manageri spun că profitul din primul an a fost mai mic decât s-au așteptat. Managerii declară că în medie durează mai mult de trei ani pentru ca firmele care sunt la început să devina profitabile – o mare provocare atunci când începi cu fonduri mici.
Alături de Marius Bogatu, în calitate de coacționar, cei doi au intrat pe piața evenimentelor în septembrie 2008 și au lucrat cu nume importante din showbiz, oferind spectacole de sunet și lumini în cadrul evenimentelor la care au participat. În primul an de activitate SIN MEDIA SOUND a înregistrat o cifră de afaceri de peste 50.000 lei. ”Chiar dacă investiția inițială a fost peste media investițiilor realizate în general de companiile care demarează o afacere în domeniul nostru de activitate, am ales să investim în calitatea tehnologiilor folosite. Astfel am achiziționat echipamente de ultimă generație, motiv pentru care am reușit să asigurăm evenimente de calitate superioară. Am țintit pe termen lung și am reusit să recuperăm investiția începând cu al doilea an de activitate : în 2009 cifra noastră de afaceri a fost de aproape 280.000 lei.”, povestește Andrei Șerban.
Deși în 2009 piaţa evenimentelor corporate a fost diminuată cu până la 45%, 2010 se anunţă anul în care lucrurile încep să se stabilizeze în acest domeniu. Pe primul semestru al anului SIN MEDIA SOUND a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 180.000 lei.