Platforma online Via Transilvanica, un concept inițiat de Asociația Tășuleasa Social, a fost dezvoltată pro-bono de către o echipă Endava, în 3 luni. O aplicație pentru smartphone, funcționalități de interactivitate și de marcare a punctelor de interes, precum și posibilitatea creării de comunități online sunt următoarele capabilități pe care Tășuleasa Social împreună cu Endava își propun să le adreseze în cadrul platformei.
Via Transilvanica reprezintă un traseu turistic de pelerinaj, de 950 km, de la Drobeta Turnu Severin la Putna, județul Suceava. Traseul va fi amenajat de asociația Tășuleasa Social și va fi semnalizat cu panouri informative ce vor conține detaliile istorice și culturale ale zonei, dar și informații despre cazare și masă. Drumul va putea fi parcurs pe jos sau cu bicicleta. Prima porțiune care va fi amenajată anul acesta este Putna – Pasul Tihuța și se întinde pe o distanță de cel puțin 100 km.
În urma primelor discuții cu reprezentanții Tășuleasa Social, care au avut loc în februarie 2018, cei 11 specialiști au demarat proiectul, iar în aproximativ 3 luni au lansat prima variantă. Aceasta a inclus platforma online, în care este prezentat conceptul, și sistemul care permite donațiile. În procesul de dezvoltare a platformei Via Transilvanica s-au folosit: .NET framework, Umbraco CMS și Angular, pentru partea de front end.
„Am hotărât să ne implicăm în acest proiect încă de la primele discuții cu Alin Ușeriu și Mircea Miclea, când Via Transilvanica era doar o idee frumoasă. Ne-a plăcut entuziasmul și energia celor de la Tășuleasa Social, iar conceptul pe care voiau să-l lanseze, un drum de aproape 1.000 de km care să unească țara de la Nord la Sud, l-am considerat o provocare și o inițiativă de valoare. Echipa Endava implicată în acest proiect a rezonat atât de mult cu impactul generat de această idee, încât soluția a fost gata într-un timp foarte scurt, unii dintre colegii noștri lucrând chiar și în timpul liber”, a declarat Isabela Buhai, Cluj Delivery Unit Manager, Endava.
Endava România și Asociația Tășuleasa Social nu se află la prima colaborare, angajații Endava s-au implicat activ în sesiunile de împăduriri organizate de asociație și în proiectul Via Maria Theresia, atât ca parteneri, cât și ca voluntari și participanți la competiție. În următoarea perioadă, Endava se va implica din nou în cadrul acestor proiecte și, în plus, va susține Școala de Mers pe Munte și implementarea de noi funcționalități în platforma online Via Transilvanica.
„Endava este una dintre primele companii care a crezut în acest proiect și ni s-a alăturat. Via Transilvanica are 1000 de km prin România, dar credem ca notorietatea lui va trece mult de granițele țării noastre. Tășuleasa nu ar avea cum să-l ducă la bun sfârșit fără parteneri puternici. În cadrul parteneriatului nostru, am primit un produs vital pentru implementarea acestui proiect și este o mare bucurie să lucram cu oamenii care sunt implicați”, a declarat Alin Ușeriu, Președinte Tășuleasa Social.
Proiectele cu impact social reprezintă o prioritate pentru Endava în România. De-a lungul timpului, angajații companiei s-au implicat în numeroase campanii și programe care au avut ca scop sprijinirea comunităților și a membrilor acestora, precum cele desfășurate de MagiCAMP, Beard Brothers sau Asociația Autism Transilvania, prin intermediul unor evenimente caritabile la care participă membrii companiei. De asemenea, participarea la evenimentul Inspire, o inițiativă Endava menită să aducă în prim plan oameni aparținând comunității locale care inspiră prin exemplul personal, se face pe bază de donație, iar fondurile sunt investite în achiziția de cărți pentru elevii unor școli din zona rurală a județului Cluj.
În plus, Endava pune accent pe dezvoltarea comunității de IT, în acest sens compania organizând periodic conferințe, concursuri de codare și competiții tehnice (intern, dar și în comunitate) care reunesc specialiști IT și experți din industrie: Tech Flow, Innovation Labs, Code4Cluj Hackathon.