Henkel anunţă rezultate foarte bune în trimestrul trei
· Vânzările au crescut cu 3% până la 3.358 milioane Euro
· Creştere organică a vânzărilor cu 6%
· Profitul operaţional (EBIT) : + 12% până la 359 milioane de Euro
· Venituri nete trimestrul trei: +12,9% până la 245 milioane de Euro
“Activităţile derulate pe parcursul celui de-al treilea trimestru au avut un impact pozitiv asupra rezultatelor companiei. Suntem mulţumiţi în special de creşterea organică semnificativă a vânzărilor, la care au contribuit încă o dată toate diviziile noastre, dar şi de îmbunătăţirea substanţială a profiturilor. Am înregistrat, de asemenea, o creştere dinamică a vânzărilor în zonele în curs de dezvoltare“, a declarat Ulrich Lehner, Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Henkel KGaA. „În lumina acestei performanţe, ne aşteptăm ca rata de creştere organică a vânzărilor noastre pentru întregul an 2007 să se situeze între 5% şi 6%. Mai anticipăm şi o creştere a profitului operaţional – ajustat pentru schimbul valutar – mai mare decât rata de creştere a vânzărilor organice.” În cel de-al treilea trimestru al anului 2007, Henkel a raportat vânzări în valoare de 3,358 milioane Euro, o creştere de 3% în comparaţie cu acelaşi trimestru al anului anterior. Creşterea vânzărilor organice, însemnând creşterea ajustată în funcţie de rată de schimb valutar şi achiziţii/retrageri, a fost de 6%, datorită contribuţiilor tuturor diviziilor.
Divizia Detergenţi & Produse pentru Îngrijirea Locuinţei a raportat o creştere organică de 4,3%. Divizia Produse cosmetice/de toaletă a pastrat trendul pozitiv, atingând o creştere de 7,3%. Şi divizia „Adezivi Tehnologii“ a înregistrat o rată de creştere organică de 6,4%.
Profitul operaţional (EBIT) a fost de 359 milioane Euro, o creştere de 12% în comparaţie cu acelaşi trimestru al anului trecut, sau 13% după ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar.
La 10,7%, eficienţa vânzărilor a fost cu 0,9% peste nivelul aceluiaşi trimestru al anului anterior. Rentabilitatea capitalului angajat (ROCE) a crescut cu 1,9% la 16,3%, în special datorită îmbunătăţirii EBIT. Venitul net din participaţii a crescut cu 9 milioane Euro, ajungând la 22 milioane Euro. Dobânda netă a scăzut cu 8 milioane Euro până la – 44 milioane Euro. În ansamblu, elementele financiare nete s-au îmbunătăţit uşor cu 1 milion Euro până la -22 milioane Euro.
Datorită unui EBIT mai ridicat, câştigurile nete trimestriale au crescut cu 12,9%, până la 245 milioane Euro. După interesele minoritarilor în valoare de 7 milioane Euro, profiturile nete ale trimestrului s-au ridicat la suma de 238 milioane Euro (+12,8%). Câştigurile per acţiuni preferenţiale au crescut cu 12,2% până la 0,55 Euro.
Performanţele Diviziilor
Vânzările organice ale diviziei Detergenţi & Produse pentru Îngrijirea Locuinţei au crescut cu 4,3%, în timp ce ratele de schimb valutar şi achiziţiile/retragerile au avut un efect negativ de 4%. Vânzările generate în regiunea Europa/Africa/Orientul Mijlociu au crecut în continuare, în principal datorită performanţei foarte bune din Europa de Est, cu rate de creştere de ordinul a două cifre. Profitul din exploatare a crescut cu 0,7% până la 126 milioane Euro; după ajustarea în funcţie de rata de schimb valutar, creşterea a fost de 1,9% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Creşterea vânzărilor în segmentul Detergenţi a fost în mare parte rezultatul performanţei bune generate de detergenţii de rufe şi balsamul de rufe. Acest lucru a fost completat de lansarea produselor inovatoare cum ar fi noul ambalaj Persil Gel „Liquid Circle Bottle”– un nou concept de recipient care oferă o manevrare îmbunătăţită semnificativ. Din segmentul Produselor pentru Îngrijirea Locuinţei au înregistrat rezultate foarte bune detergenţii de vase şi cei pentru maşina de spălat vase. Produsele de curăţat baia şi toaleta au avut o evoluţie foarte bună în Europa de Est.
Divizia Produse cosmetice/de toaletă a înregistrat o creştere a vânzărilor organice de 4,3%. Aceasta a fost încă o dată semnificativ deasupra ratei de creştere a pieţei, reafirmând direcţia de succes a primelor două trimestre. Performanţele bune s-au înregistrat în Europa de Est şi America Latină. Prin urmare, profitul din exploatare a înregistrat o creştere de 6,4% până la 95 milioane Euro. După ajustarea în funcţie de rata de schimb valutar, creşterea a fost de 8,7%. Segmentul Produselor pentru îngrijirea părului a continuat să se dezvolte semnificativ. Poziţiile pe piaţă ale companiei în toate categoriile relevante – vopsele, îngrijire şi styling – au fost consolidate, atingând nivele record în Europa. Segmentul Produselor pentru Îngrijirea Corpului a înregistrat în continuare o creştere apreciabilă, în special datorită dezvoltării bune a celor două mărci-fanion Fa şi Dial. În sectorul deodorante, relansarea mărcii Right Guard în Marea Britanie a avut un impact semnificativ pe piaţă. Segmentul Produse pentru Îngrijirea Pielii a beneficiat de performanţa celei mai importante mărci – Diadermine – fapt ce a permis creşterea cotei de piaţă în Europa. La acest succes a contribuit în principal relansarea liniei Diadermine Lift+ şi introducerea liniei-premium Diadermine Age ExCellium. În segmentul Îngrijire Orală accentul a fost pus pe lansarea internaţională a Theramed Titan Fresh. Divizia Schwarzkopf Professional a avut rezultate foarte bune în toate regiunile.
Cu vânzările organice în creştere cu 6,4%, divizia Adezivi Tehnologii şi-a continuat dezvoltarea pozitivă. S-au înregistrat din nou rate de creştere peste medie, de ordinul a două cifre în Europa de Est, Africa/Orientul Mijlociu, America Latină şi Asia-Pacific. Dezvoltarea afacerii în America de Nord a fost ceva mai lentă din cauza condiţiilor pieţei. Profitul operational a crescut la 164 milioane Euro, o creştere de 18,5%, sau 20,4% după ajustarea în funcţie de rata de schimb valutar. Această îmbunătăţire este atribuită în special unei combinaţii între creşterea puternică a vânzărilor, creşteri de preţ implementate cu succes şi un management strict al costurilor. Pe segmentul Adezivi Comerciali şi Profesionali, adezivii instant Loctite au avut din nou un rol foarte important, susţinut şi de succesul internaţional al campaniei publicitare „Hanging Man”. Ca şi până acum, cea mai puternică creştere a fost înregistrată din nou în segmentul Adezivi pentru Construcţii, cu rate de creştere extraordinare în special în Europa de Est şi Orientul Mijlociu/Africa de Nord. Principalii pioni care au contribuit la creştere au fost adezivii pentru gresie şi faianţă, precum şi produsele de hidroizolare comercializate sub marca Ceresit. Segmentul Adezivi Industriali/Tehnologii a continuat de asemenea să se dezvolte cu succes, în special adezivii pentru întreţinere industrială, reparaţii şi revizii şi de asemenea sectorul de aplicatii electronice.
Performanţa regiunilor
Vânzările din regiunea Europa/Africa/Orientul Mijlociu s-au ridicat la 2.171 milioane Euro, o creştere de 5,2% – sau 5,1% după ajustarea ratei de schimb valutar – la care au contribuit toate diviziile. În Europa de Est, vânzările au crescut din nou cu procente de ordinul a două cifre. La 65 procente, partea de vânzări consolidate pentru această regiune a depăşit uşor nivelul anului anterior. Din cauza efectelor cursului de schimb valutar, vânzările din regiunea America de Nord au scăzut cu 6%, deşi au crescut cu 0,8% după recalcularea funcţie de rata de schimb valutar. Cu vânzări de 667 milioane Euro, cota regiunii în vânzările totale a fost de 20%. Regiunea Americii Latine a înregistrat vânzări de 175 milioane Euro, o creştere de 5,5% şi 8,6% procente după ajustarea functie de cursul de schimb valutar. Această creştere a fost generată de toate diviziile, dar primul rând de diviziile Produse cosmetice/de toaletă şi Adezivi Tehnologii. Afacerea Henkel în regiunea Asia-Pacific a fost, din nou, foarte încurajatoare. La 282 milioane Euro, vânzările au crescut cu 7,7% în comparaţie cu trimestrul anului anterior şi cu 9,1% după ajustarea funcţie de cursul de schimb valutar.
Participaţii
Ecolab Inc., Sf. Paul, Minnesota, SUA, în care Henkel are o participaţie de 29,6 procente, a raportat vânzări de 1.413 milioane USD în cel de-al treilea trimestru al anului 2007, o creştere de 10,5 procente comparativ cu anul anterior. Câştigul net per trimestru a crescut cu 3,4 procente până la 114 milioane USD. Valoarea pe piaţă a acestei participaţii la 30 septembrie 2007 se ridică la aproximativ 2,4 miliarde Euro.
Vânzări actualizate şi Previziuni de Profit 2007
Luând în considerare dezvoltarea încurajatoare a afacerii observată în primele nouă luni, Henkel aşteaptă acum să obţină o rată de creştere a vânzărilor organice (după ajustarea funcţie de rata de schimb valutar şi achiziţii/retrageri) de 5 până la 6 procente pentru întregul an fiscal.
Henkel aşteaptă în continuare o creştere a profitului din exploatare (EBIT) – ajustată pentru rata de schimb valutar – în plus faţă de creşterea vânzărilor organice.
Henkel de asemenea aşteaptă o creştere a câştigurilor per acţiuni preferenţiale (EPS) în plus faţă de creşterea vânzărilor organice.
{mosloadposition user10}