Wirquin România etichetează cu „Sigiliul Calității” produsele pentru care oferă o garanție comercială de 10 ani.
Românii se confruntă, uneori, cu probleme legate de termenul de garanție comercială, acel tip de garanție acordat suplimentar față de garanția legală, de doi ani, de către un producător. Această confuzie între garanția legală și cea comercială este datorată modificărilor în timp și a instabilității unor producători sau vânzători ce schimbă acestă garanție de la an la an.
De aceea, Wirquin România, parte a grupului internațional Wirquin, producător de echipamente sanitare inovatoare, lansează etichetarea cu „Sigiliul Calității” ca semn cert al garanției comerciale, de până la 10 ani, pe care o oferă gratuit cumpărătorilor săi.
„Sigiliul Calității” s-a lansat în luna martie 2017 și reprezintă o etichetare sub forma unui semn distinctiv, ușor recognoscibil, asemănător unei pecete.
“A respecta certificările ISO, adică acele certificări internaționale de atestare a bunelor practici, înseamnă și a respecta termenul de garanție comercială, ceea ce tu, ca producător, ai promis clientului. Ne asumăm că un mecanism pentru rezervorul wc, de exemplu, are o durată de viață de 10 ani. Dacă se strică între timp, clientul se poate adresa comerciantului de la care l-a achiziționat si problema va fi remediată.”, a declarat Mihai Popovici, director Vânzări și Marketing pentru S-E Europei în cadrul Wirquin România.
Acest nou mod de etichetare suplimentară vine să ateste și să garanteze perfomanța și durata lungă de folosință a produselor respectând integral certificările internaționale ISO 9001 si ISO 14001 pe baza cărora acestea sunt concepute.
ISO 9001 este o certificare a calității procesului de producție, iar certificarea ISO 14001 garantează că toate produsele sunt ecologice. Aceste certificări definesc toate produsele Wirquin Group, de la rezervoarele încastrate până la carcasele pentru acestea, mecanisme și flotoare pentru wc, capace de toaletă, racorduri, sifoane pentru baie și bucătărie, rigole de duș și sifoane de pardoseală, accesoriile de duș sau alte accesorii pentru baie.
„Când cumperi un produs nu este ceva neobișnuit pentru un vânzător să îți propună și o garanție comercială. Aceasta a devenit foarte importantă mai ales pentru aparatele de uz casnic. Dacă ai cheltuit o grămadă de bani pentru achiziționare, ai putea fi tentat de o garanție comercială. De obicei aceasta costă suplimentar. Garanția comercială reprezintă excepția de la regulă și este cea oferită de agentul economic și aduce ceva în plus față de garanția legală de 2 ani (ceea ce nu prea se întâmplă în practică, unde garanția legală este prezentată ca o garanție comercială). Garanția comercială poate avea orice durată dorește producătorul și orice conținut, atât timp cât nu împiedică, nu restrânge, nu aduce atingere drepturilor consumatorilor la garanția legală. Un tip de garanție comercială este garanția de 10 ani la produsele Wirquin, garanție ce nu poate elimina garanția legală de 2 ani.”, a declarat Laura Pascu, purtător de cuvânt Centrul European al Consumatorilor România.
Wirquin România a apărut pe piața locală în anul 1999. Compania lansează „Sigiliul Calității” la aniversarea a 40 de ani de existență a grupului Wirquin. Grupul este prezent în 75 de țări printre care Franța, Marea Britanie, Rusia, România, China sau Africa de Sud și are 1.400 de angajați. Wirquin Group lansează 15 noi produse din domeniul sanitar anual având în grijă să salveze consumul de apă, timp și spațiu. Compania Wirquin a fost înființată în anul 1977, în Franța, ca un business de familie cu misiunea de a îmbunătății confortul și igiena în domeniul articolelor sanitare și al accesoriilor pentru baie, toalete și bucătării. Compania își direcționează energia și creativitatea pentru a furniza produse inovative ingenioase, cu design modern, ușor de instalat și de folosit.