o competitie europeana de design vestimentar
Agota Antal, meşter popular participant la proiectul “Atelierul de meşteşuguri”, desfăşurat de Fundaţia World Vision România în Cluj şi judeţele învecinate, a câştigat săptămâna trecută premiul I la concursul “Design Terminal” găzduit în Ungaria.
Agota are 27 de ani, este căsătorită şi mamă a doi copii. Locuieşte cu familia sa în comuna Mera din judeţul Cluj şi este pasionată de arta populară şi de creaţiile vestimentare. Împreună cu soţul ei, Zoltan, s-a înscris în “Atelierul de meşteşuguri” încă de la debutul proiectului, anul trecut, când a participat la cursurile de ţesut la război, iar apoi, în această primăvară, la cele de antreprenoriat pentru meşteşugari.
Agota a convins juriul concursului din Ungaria cu colecţia sa dedicată copiilor, colecţie în care îmbină designul vestimentar contemporan cu motivele tradiţionale. Manifestarea din Ungaria nu este însă singura compeţitie la care Agota participă vara aceasta, ea pregătind actualmente un plan de afaceri pentru care poate obţine finanţare în cadrul proiectului “Atelierul de meşteşuguri”.
“Atelierul de meşteşuguri” a ajuns în cea de-a treia etapă de implementare, dedicată susţinerii şi promovării artizanilor din mediul rural, regiunea de Nord – Vest. În cursul lunii iunie, creaţiile Agotei Antal şi ale celorlalţi meşteri beneficiari ai proiectului vor fi făcute cunoscute prin intermediul catalogului online “Târgul de la sat”.
Totodată, începând din luna septembrie, obiectele artizanale create de ei vor fi expuse în pensiuni rurale din judeţele Bihor, Bistriţa – Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu – Mare şi Sălaj. Înscrierea în toate activităţile proiectului este gratuită şi deschisă în continuare tuturor meşteşugarilor, indiferent de meşteşugul practicat, care locuiesc în mediul rural, în judeţele amintite anterior.
Fundaţia World Vision România desfăşoară proiectul „Atelierul de meşteşuguri” în cadrul Programului pentru agricultură şi dezvoltare economică care promovează investiţiile în capitalul uman din mediul rural cu scopul dezvoltării economiei locale competitive, sustenabile pe termen lung, în acord cu valorile şi tradiţiile locale. World Vision România încurajează acest proces pentru a îmbunătăţi condiţile de trai ale familiilor cu scopul final de a oferi copiilor şanse sporite de educaţie, dezvoltare şi bunăstare.