Ramona Strugariu, europarlamentar USRPLUS (Renew Europe), lansează proiectul #NuTeLasaDusa, o companie de conștientizare și identificare a riscurilor asociate fenomenului traficului de persoane în România. Proiectul este organizat prin Renew Europe, în parteneriat cu RoTIP, Centrul European pentru Educație și Cercetare Juridică și Freedom House România, și este o continuare a evenimentului organizat în luna decembrie – Împreună împotriva traficului de persoane.
Pilonul central al campaniei este site-ul NuTeLasaDusa.ro, un spațiu destinat potențialelor victime ale traficului de persoane, ademenite prin metoda Loverboy, dar și prietenilor, familiilor sau apropiaților acestora. Site-ul oferă tuturor celor interesați explicații detaliate despre modul de operare al traficanților și recompune într-o relatare audio povestea reală a unei victime, pornind de la o serie de interviuri cu câteva supraviețuitoare ale fenomenului.
Potrivit statisticilor Comisiei Europene, România ocupă primul loc în topul statelor UE ca țară de proveniență a victimelor traficului de persoane. Între 2017-2018, din totalul celor 14.145 de victime ale traficului de persoane identificate de statele membre, cele mai multe proveneau din România. În numele iubirii, anual, mii de românce sunt ademenite, sechestrate și forțate să se prostitueze, în țară sau în străinătate. Pentru multe dintre acestea, poveștile frumoase de dragoste se transformă rapid în cele mai mari coșmaruri. Amenințate cu moartea, bătute și exploatate sexual, zeci de mii de românce ascund în spatele relației perfecte suferințe fără voce.
Prin intermediul platformei, cei interesați învață să recunoască semnele traficului de persoane și profilul unui posibil traficant, învață să spună NU abuzurilor și află cum se pot proteja. Scopul campaniei este acela dea aduna într-un singur loc toate aceste informații vitale și de le a face cât mai ușor accesibile, astfel încât să poată fi citite sau ascultate în câteva minute de către oricine, de pe mobil sau desktop.
Mesajul campaniei este promovat perețelele sociale, cu prioritate către tinere cu vârste între 14 și 27 de ani, principalul grup vizat de traficanți, și va fi diseminat prin difuzare unor spoturi radio și prin colaborarea cu unii dintre cei mai cunoscuți creatori de conținut ai momentului. Toți cei care își doresc să contribuie la promovarea mesajelor campaniei, o pot face astfel:
- Folosiți unul dintre vizualurile campaniei disponibile aici (https://www.nutelasadusa.ro/kit-de-comunicare) într-o postare de Facebook, Instagram sau pe blogul personal. Transmiteți mai departe mesajele de pe site și folosiți hashtagul campaniei: #NuTeLasaDusa.
- Folosiți videourile de campanie într-un story de Facebook sau Instagram sau o postare de TikTok.
- Inserați spotul audio din kitul de comunicare sau relatarea audio despre povestea unei victime (https://soundcloud.com/nutelasadusa) într-un podcast sau o postare pe blog.
Conceptul campaniei este semnat de Vlad Tăușance și echipa lui: artista vizuală Wanda Hutira, actrița Ilinca Manolache – care au acceptat să devină și ambasadoare ale campaniei – precum și de regizorul Paul Manolescu și muzicianul Miche Marcu.