De la Frankfurt la San Francisco: BMW i3 va parcurge 9.100 de kilometri în regim exclusiv electric.
BMW va duce conceptul plăcerii condusului la un nivel nou cu ocazia ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA): vizitatorii expoziţiei vor avea ocazia de a experimenta plăcerea condusului fără de sfârşit a noilor modele BMW pe o pistă lungă de aproape 300 de metri şi dispusă pe trei niveluri. În acest mod, BMW continuă tradiţia pe care a început-o în 2009 cu concepte de condus activ în cadrul saloanelor auto. Vizitatorii IAA se vor delecta cu imagini impresionante ale noilor produse sub toate aspectele. Combinaţia de salon auto şi eveniment, premierele auto internaţionale şi arhitectura unică a standului oferă garanţia că prezentarea mărcilor BMW Group este o experienţă completă pentru fiecare vizitator IAA.
Steven Althaus, director Brand Management BMW şi Marketing Services BMW Group, a declarat despre prezenţa la IAA 2013: "Salonul Auto de la Frankfurt este unul dintre cele mai importante evenimente auto din lumea întreagă, unde ne prezentăm cele mai noi produse la un nivel emoţional. Prezentarea dinamică a automobilelor noastre pe circuit este unică şi subliniază clar promisiunea mărcii BMW – Plăcerea de a conduce. La ediţia din acest an IAA, accentul va fi pus pe tema electromobilităţii şi pe experienţa BMW i3 pur electrică a vizitatorilor noştri. Suntem nerăbdători să creăm entuziasm pentru BMW i3 şi alte produse BMW Group".
În acest an, punctul de atracţie pentru BMW la IAA vor fi premierele BMW i: modelul electric BMW i3 şi automobilul sport hibrid plug-in BMW i8. Punctul central al standului este circuitul în forma simbolului infinit, pe care BMW i3 şi alte automobile BMW vor fi prezentate în premieră la IAA înainte de lansarea pe piaţă. De-a lungul celor 12 zile ale salonului, aproximativ 9.100 de kilometri – echivalentul distanţei dintre Frankfurt şi San Francisco – vor fi parcurşi cu energie electrică şi, prin urmare, cu emisii zero. Alături de demonstraţiile BMW care vor avea loc din oră în oră pe scena centrală, vizitatorii vor putea lua loc într-un din cele cinci BMW i3 – fiecare cu propria configuraţie – pe "BMW i Walk (Bulevardul BMW i)". Pregătite special, "Geniile de produs BMW" vor fi prezente pentru a răspunde întrebărilor privind conceptul de automobil. Alte modele BMW i şi subiecte privind infrastructura de alimentare pentru BMW i vor fi prezentate în zona din faţa Pavilionului 11.
BMW i se remarcă prin automobilele şi serviciile de mobilitate vizionare, prin designul care inspiră şi noua abordare a conceptului premium orientată puternic spre dezvoltare durabilă. BMW i3 este primul automobil electric premium din lume conceput de la zero pentru propulsie electrică, un automobil care garantează plăcerea condusului specifică BMW cu emisii zero. BMW i8 este o maşină sport contemporană perfectă pentru utilizare cotidiană. Combină performanţele unei maşini sport cu consumul unei maşini de clasă mică. Datorită transmisiei hibrid plug-in, cea mai mare parte din condusul zilnic este posibil în modul electric, fără niciun fel de emisii.
De asemenea, IAA marchează un nou capitol în istoria automobilelor BMW cu două uşi, sportive şi elegante prin premiera mondială BMW Seria 4 Coupé. În segmentul premium al clasei medii, acest model reprezintă cel mai înalt nivel de aspect estetic şi plăcere a condusului. Noul BMW X5, cel mai de succes Sports Activity Vehicle din lume, care stabileşte noi standarde pentru plăcerea condusului, lux şi inovaţie, va fi şi el prezentat la Frankfurt, alături de noile modele BMW Seria 5 şi noile automobile BMW M Performance.
BMW Concept Active Tourer Outdoor oferă o avanpremieră a funcţionalităţii optimizate a spaţiului în segmentul premium compact pentru nevoi sportive şi de timp liber.
Cele mai noi inovaţii BMW Efficient Dynamics şi BMW ConnectedDrive vor fi şi ele prezentate la IAA 2013.
Ca şi în 2011, BMW Group şi mărcile sale – BMW, MINI şi Rolls-Royce – se vor regăsi sub un singur acoperiş, cu un spaţiu expoziţional de peste 10.000 m2 în Pavilionul 11. BMW Bank şi BMW Motorsport vor fi şi ele prezente în zona din afara Pavilionului 11. Implicarea mărcii în Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va fi şi ea reliefată sub sloganul "Drive like Bruno".
Prezenţa MINI este dominată de actuala campanie de brand "MINI – Not Normal". Campania globală aduce la viaţă atitudinea personală şi plină de energie a mărcii, pe care vizitatorii IAA o pot experimenta în "MINI Curiocity". Din perspectiva arhitecturii şi a conţinutului, standul MINI este construit ca un oraş, în care actualele modele MINI pot fi experimentate de aproape într-o manieră unică. În funcţie de teme, modelele sunt organizate în "districte" diferite ale oraşului. Zona expoziţională MINI John Cooper Works rămâne fidelă vitezei: vizitatorii sunt invitaţi să doboare recordul de viteză pe MINI Speed Slide, o pistă înclinată (lungă de 15 metri) destinată adulţilor. La final, fotografii şi timpii de parcurgere sunt afişaţi pe ecrane mari. Modelele de design MINI rulează în cerc, în sensul giratoriu din centrul MINI Curiocity. MINI Roadster şi MINI Cabriolet plutesc în "Cloud" deasupra acoperişurilor oraşului.
La IAA Frankfurt, Rolls-Royce Motor Cars este caracterizată de tema "Bespoke", programul constructorului auto de lux pentru individualizare şi personalizare. Prezentarea redefinită a mărcii este individuală şi modernă. Piesa centrală a prezentării este Rolls-Royce Celestial Phantom, un automobil inspirat de constelaţia stelelor prezente pe cerul din West Sussex în ianuarie 2003. Un model Ghost Extended Wheelbase din colecţia Home of Rolls-Royce scoate în evidenţă faptul că Goodwood este casa Rolls-Royce de un deceniu. Cu Ghost, colecţia Alpine Trial Centenary Bespoke aniversează Alpine Trials, unde Rolls-Royce şi-a clădit cu succes reputaţia de producător al unor automobile fiabile şi cu tehnologie de avangardă. Cel mai recent model din portofoliu şi cel mai puternic Rolls-Royce din istorie, Wraith – prezentat la Frankfurt într-o combinaţie de două nuanţe speciale Diamond Black şi Twilight Purple -, demonstrează că programul Bespoke permite ca Rolls-Royce să fie la fel de unic precum amprenta clientului.
Agenţia Mutabor din Hamburg este responsabilă pentru conceptul global BMW de comunicare şi arhitectural la IAA. Prezenţa mărcii MINI la expoziţie a fost dezvoltată de Meiré und Meiré din Köln. Agenţiile Pentagram (Berlin) şi Puchner p3 (München) se află în spatele designului şi implementării standului Rolls-Royce.
Informaţii suplimentare despre cele mai recente produse BMW Group prezentate la IAA vor fi disponibile online cu începere din 22 august 2013 pe site-urile de presă.
În reţelele de socializare, subiectul IAA cu privire la BMW şi MINI va putea fi găsit cu hashtagurile #BMWIAA şi #MININOTNORMAL. Astfel, informaţiile vor putea fi găsite cu uşurinţă şi vor oferi o avanpremieră a activităţilor viitoare, dar şi ştiri de ultimă oră.