Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, anunță că pe perioada celor trei luni de vară, numărul clienților a crescut cu aproape 80% comparativ cu lunile anterioare (martie–mai), semn că din ce în ce mai mulți consumatori au descoperit și adoptat platforma, contribuind la reducerea risipei alimentare și economisind bani.
În această perioadă, Munch a salvat peste 2 tone de mâncare, din care aproape un sfert provine de la restaurante etnice asiatice cu care aplicația colaborează.
Clienții Munch interesați de restaurantele etnice
23% dintre clienții Munch au ales restaurante cu specific oriental, asiatic, indian, nepalez, pakistanez, libanez, srilankez, persan, turcesc și chinezesc. Felurile de mâncare preferate au fost meniurile complete (specific/vegan/vegetarian), produsele de cofetărie și patiserie (knafeh/kunefe), kottu (specific Sri Lanka) și paratha tikka (specific indian-pakistanez).
„Vara aceasta am observat că diversitatea culinară este apreciată de clienții noștri, care au ales din ce în ce mai des restaurantele cu specific etnic. Prin Munch, nu doar că reușim să reducem risipa alimentară, dar le oferim și oportunitatea de a descoperi arome autentice din întreaga lume, la prețuri accesibile”, a declarat Alexandru Țurcanu, Country Manager Munch România.
În ceea ce privește mâncarea convențională, în aceste trei luni de vară, pizza a fost de departe alegerea preferată a clienților, ocupând primul loc cu o mare diferență față de alte feluri de mâncare. Pe locurile următoare s-au clasat meniurile complete (fel principal și felul doi), deserturile (felii de tort, prăjituri, bezele, knafehuri, tarte, gogoși), pokeurile (atât cu carne, cât și vegan) și burgerii (de vită sau de pui).
De la lansarea oficială pe piață, Munch a ajuns la 141 parteneri, 213 locații, a salvat peste 3,6 tone de mâncare, iar aplicația Munch a fost descărcată de peste 31.500 de ori. Aproximativ 70% dintre clienți sunt femei, 42% dintre clienți au între 24-35 de ani, iar cel mai activ sector, atât din punct de vedere al numărului de clienți, cât și al numărului de parteneri, este Sectorul 1 din București.
Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute și apreciate, precum Gloria Downtown, Ana Pan, Manay Chinese Food, Tort de bezea, Simigeria Petru, OK Flora, Ibis, Cibo e Vino, Ciorbe și Plăcinte, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, The Grill, Story Pizza, Italian Station și Hello Donuts. Lista completă de parteneri poate fi consultată pe site și în aplicație.
Clienții pot achiziționa produse alimentare de la restaurantele și magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse între 50–70%. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal de la locația selectată în intervalul orar afișat.
În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.
Despre Munch – de la o garsonieră la peste 2,5 milioane de pachete salvate
Munch a fost fondat în 2020 de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Albert Wettstein și Kirill Perepelica, cu o misiune comună de a combate risipa de alimente prin tehnologie. Viziunea lor a fost să introducă o abordare sustenabilă în industria alimentară, de care să beneficieze atât proprietarii de afaceri, cât și consumatorii. Restaurantele, brutăriile, magazinele alimentare și hotelurile folosesc platforma Munch pentru a-și vinde alimentele de înaltă calitate, nevândute, la prețuri reduse.
În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicația cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni, și împreună acum se laudă cu peste 3.500 de parteneri și mai mult de 2 milioane de descărcări de aplicații în patru țări. Până în prezent, Munch a salvat în total peste 2,5 milioane de pachete de alimente în țările în care este prezent. Aceste eforturi au fost recunoscute și premiate: Munch a câștigat prestigiosul premiu „Compania durabilă a anului”, „Premiul pentru prevenirea deșeurilor alimentare” la Expoziția Națională a Agriculturii și Industriei Alimentare din Ungaria și premiul Joy Social Media la categoria inovație.