Modelul special exclusiv omagiază prima victorie a clasicului Mini în legendarul Raliu Monte Carlo din 1964. Ediţia este disponibilă din octombrie 2020 pe pieţele mari ale mărcii ca MINI Cooper S 3 uşi, MINI Cooper S 5 uşi şi MINI John Cooper Works.
Bucureşti/München. Au trecut 56 de ani, dar amintirile marelui triumf obţinut de această maşină mică, având numărul de start 37, rămân un reper important în istoria mărcii. În 1964, clasicul Mini Cooper S a reuşit prima dintre cele trei victorii în clasamentul general al legendarului Raliu Monte Carlo. La volan: pilotul nord-irlandez Patrick “Paddy” Hopkirk, pe atunci în vârstă de 30 de ani. În onoarea lui, MINI prezintă acum un model ediţie, cu dotări exclusive de design şi echipamente, pentru a marca una dintre cele mai spectaculoase realizări din istoria motorsportului internaţional. O amintire inconfundabilă a reuşitei lui Hopkirk la volanul clasicului Mini este numărul de start 37 al maşinii câştigătoare, care este prezent în firmă stilizată pe uşile faţă ale modelului ediţie.
MINI Paddy Hopkirk Edition este disponibil pe anumite pieţe auto din octombrie 2020 sub forma variantelor MINI Cooper S 3 uşi, MINI Cooper S 5 uşi şi MINI John Cooper Works. Asemenea faimosului număr de concurs şi motorului puternic, caroseria finisată în Chili Red şi acoperişul alb ale modelului ediţie sunt inspirate de modelul istoric.
Cursa victorioasă a lui Hopkirk cu Mini Cooper S a fost sărbătorită cu frenezie de spectatori la faţa locului şi de fanii motorsportului în Marea Britanie. Pilotând micul automobil britanic, alături de navigatorul englez Henry Liddon, Hopkirk a dat peste cap previziunile, împotriva unor adversari cu maşini ce dispuneau de o putere semnificativ mai mare a motorului. Formula de handicap în vigoare la acea vreme a însemnat că diferenţele de masă şi putere din cadrul platoului de concurs au fost compensate într-o oarecare măsură. Dar factorii cruciali în cursa dificilă pe drumuri naţionale şi pasaje montane, prin zăpadă îngheţată, viraje strânse şi pante abrupte au fost agilitatea şi fiabilitatea Mini Cooper S şi calităţile de pilot ale lui Hopkirk.
Victoria surprinzătoare la Monte Carlo l-a transformat peste noapte pe Paddy Hopkirk în cel mai faimos pilot de raliuri din Marea Britanie. În acelaşi timp, clasicul Mini a evoluat de la outsider şi plăcut de public la o legendă a motorsportului. Acest statut a fost confirmat în anii care au urmat când Mini Cooper S a dominat Raliul Monte Carlo. Coechipierii finlandezi ai lui Hopkirk, Timo Mäkinen şi Rauno Aaltonen, au adăugat alte două victorii clare la colecţia de titluri, în 1965 şi 1967.
Seria câştigătoare din Raliul Monte Carlo continuă să inspire fanii MINI din întreaga lume şi în prezent. Prin MINI Paddy Hopkirk Edition, ei au oportunitatea acum de a-şi exprima pasiunea pentru curse într-un mode foarte autentic. Modelul ediţie combină culoarea exterioară în stilul câştigătorului raliului, într-o manieră specifică pieţei, cu jante John Cooper Works de 17 ţoli, din aliaj uşor, în design Track Spoke Black sau jante John Cooper Works de 18 ţoli, din aliaj uşor forjat, în design Cross Spoke Jet Black mat şi cu numeroase alte accente în culori închise. Cadrul şi barele orizontale ale grilei radiatorului sunt finisate în negru lucios, la fel cum sunt şi inserţiile pentru prizele de aer inferioare, fanta din capotă, mânerele uşilor, clapeta de la rezervor, mânerul hayonului, logo-urile MINI din faţă şi din spate, precum şi contururile farurilor şi stopurilor.
Numărul de start 37 apare şi pe elementele semnalizatoarelor, cunoscute ca hublouri laterale. Alte dotări inconfundabile de la exterior sunt farurile LED şi stopurile în design Union Jack, colantele cu inscripţia “Paddy Hopkirk Monte Carlo” şi o singură bandă albă pe capotă, pe partea conducătorului, care – asemenea hayonului modelului ediţie, poartă semnătura câştigătorului de la Monte Carlo în 1964. În plus, faimoasa combinaţie de numere şi litere 33 EJB a numărului de înmatriculare al maşinii învingătoare la Monte Carlo 1964 este prezentă pe banda de pe capotă, folosind o grafică cu efect 3D.
Semnătura lui Hopkirk apare şi pe benzile decorative de pe partea pasagerului, care fac parte din suprafeţele de interior Piano Black high-gloss. Un alt detaliu de design exclusiv îl reprezintă pragurile de acces MINI LED ce poartă numele “Paddy Hopkirk”. Pachetul MINI Excitement Package şi Comfort Access sunt incluse şi ele în echiparea MINI Paddy Hopkirk Edition. O configuraţie specifică pieţei include şi faruri auxiliare în Piano Black, un capac de cheie cu numărul de start 37 şi finisajul liniei umerilor în Piano Black pentru benzile decorative dintre caroserie şi habitaclu. În plus, modelul ediţie poate fi personalizat după stilul personal al conducătorului pentru a crea un specimen complet unic. Pentru a optimiza plăcerea condusului, confortul şi stilul individual, sunt disponibile aproape toate elementele din gama de dotări opţionale pentru MINI Hatch 3 uşi şi MINI Hatch 5 uşi.
Deşi MINI Paddy Hopkirk Edition este rezervată pentru cele mai mari pieţe ale mărcii şi nu va fi disponibil în România, clienţii au deja posibilitatea să folosească mai multe soluţii de personalizare care să evoce trecutul sportiv al mărcii, producătorul britanic fiind renumit pentru gama deosebit de generoasă de soluţii de personalizare, inclusiv after market. Dintre acestea se remarcă autocolantul lateral cu simbolurile steagului în carouri şi numărul 37 sau setul de faruri suplimentare care se poate monta pe grilă, o evocare a pregătirii maşinilor de raliu din anii ’60.