Ediția de anul acesta a Romanian Design Week, un proiect inițiat de The Institute și susținut de UniCredit Bank, a înregistrat peste 30.000 de vizitatori în cadrul expoziției centrale, care a avut loc la Palatul Telefoanelor în perioada 18-27 mai. Alte zeci de mii de participanți s-au bucurat de celelalte formate ale festivalului – RDW Show Off, RDW Awards, RDW glo Lounge, precum și de zecile de evenimente conexe, care au avut loc în cadrul celei mai efervescente săptămâni a designului din România.
Festivalul din acest an a marcat totodată și lansarea primului Hub+Store al Cartierului Creativ, la Victoria 46, precum și prima ediție a seriei de pietonale dedicate Cartierului Creativ, pe străzile Millo și Oteteleșanu.
„Cea mai recentă ediție RDW ne-a confirmat tuturor că acest proiect este un demers esențial pentru dezvoltarea industriilor creative din România, care au crescut în mod evident în ultimii ani și care au din ce în ce mai mare nevoie de susținere reală și de contexte în care să se manifeste și să crească. Asistăm la maturizarea acestor industrii în România și cred că ele ar trebui să devină cât de curând o prioritate națională și un instrument real de creștere economică și socială. Mă bucur că RDW-ul crește alături de ele și sper că în viitor din ce în ce mai multe entități și instituții vor înțelege să contribuie la dezvoltarea acestora. Noi ne propunem să o facem prin toate proiectele pe care le dezvoltăm la The Institute și sperăm ca acest demers să se vadă pe tot parcursul anului: în comunități creative mai active, în evoluția vânzărilor de design românesc, în colaborări din ce în ce mai eficiente și inteligente și în orașe mai prietenoase și mai… creative”, a declarat Andrei Borțun – CEO The Institute.
„Suntem banca pentru lucrurile care contează, cum ar fi de exemplu creativitatea românească. Acum 11 ani, când ne-am dus pentru prima dată către creativi, aceștia erau priviți boemi, fără simț practic, fără forță antreprenorială. Noi am crezut în ei pentru că am văzut mințile creative care schimbă lumea. Am rămas alături de ei an de an deoarece credem în consecvență, în a gândi și a face lucrurile pe termen lung, nu în a aștepta rezultate peste noapte și iată-ne susținându-i alături de The Institute pentru al șaselea an consecutiv. Suntem mândri de rezultatele impresionante ale acestei ediții și de atenția acordată acestor proiecte. Dedicăm toate eforturile noastre comunității creative din București și din România, pentru că ne dorim să fim o punte între mediul de business și industriile creative, să promovăm povești autentice și pe oamenii din spatele acestora și, împreună, să dezvoltăm o piață sustenbilă de design românesc”, a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.
Romanian Design Week 2018 s-a remarcat prin creșterea complexității arhitecturii festivalului și printr-o serie de noi formate menite să contribuie la dezvoltarea industriilor creative din România. Festivalul și-a propus să demonstreze potențialul creativității de a deveni un adevărat instrument de coeziune comunitară, un ingredient util în procesele de regenerare și dezvoltare urbană, dar și o resursă pentru strategiile de dezvoltare economică.
Astfel, #RDW2018 a însemnat o expoziție centrală care a prezentat peste 150 de de proiecte de design, arhitectură, urbanism și design interior, a doua ediție a RDW Show OFF, un format creat de către UnicreditBank, care a avut loc la Palatul Universul, unul dintre cele mai active puncte pe harta cultural-creativă a Bucureștiului, prima ediție RDW Awards – o serie de premii menite să promoveze designerii care semnează proiecte remarcabile, precum și primul RDW Glo Lounge, un spațiu de peste 1.200 mp dedicat socializării și schimbului de idei.
RDW Show Off a înregistrat mii de vizitatori și a constat într-o serie de expoziții, evenimente și petreceri găzduite în Palatul Universul – unul dintre cele mai active locuri creative din București.
Prima ediție a RDW Awards a fost și ea un succes. În cadrul galei de premiere, care a avut loc la Apollo 111, au fost oferite 14 premii, câștigătorii fiind: ADNBA – Occidentului 40, Restaurantul Werk a celor de la Filofi și Trandafir Arhitectura, Alice Stoicescu pentru proiectul KAJET, Paul Dersidan pentru proiectul HEHEHE, PARKOUR a lui Radu Manelici, Saddo, pentru proiectul THE BIRD YARD, Alexandru Floarea, Ioana Ciolacu, Olah Gyarfas, DADA Studio by Dan Andreșan a primit un premiu pentru proiectul Cavaleri La Sposa, Mesteshukar ButiQ pentru colecția Home Decor 18 – Contrasts, 201 Design Studio pentru Ubikubi, care au câștigat pentru proiectul Compose – Shelving system, Someș Delivery și CONSTITUȚIA a celor de la Grapho Mat.
Mai multe informații despre programul complet RDW aflați pe aplicația de mobil THE INSTITUTE, pe www.institute.ro și paginile de facebook RomanianDesignWeek.
Parteneri Romanian Design Week 2018
Prezentat de: The Institute și UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri: Ciuc, Rompetrol, Absolut, Telekom Electronic Beats, Equitone, Forte Partners, Liliac, Entrance.
Parteneri instituţionali: Institutul Cultural Român, Administrația Fondului Cultural Român, Compania Națională Aeroporturi București, British Council, Ambasada Suediei în România, Institutul Suedez, Anul European al Patrimoniului Cultural
Parteneri media principali: TVR, Magic FM, Hotnews, Posterscope România, Promenada Mall, Romania Liberă
Parteneri media: Dezeen, Dezeen Jobs, Radio România Cultural, Radio România Actualități, Alist Magazine, Zeppelin, igloo, Iqads, Arhitectura, Zile și Nopți, Molecule F, Designist, Art Safari, Glamour, DreamingOf.net, Modernism.ro, Munteanu, Galateca, Autor, Art Factory, V for Vintage, Visuell, SISAF, Sonoro, Feeder.ro
Parteneri strategici: Dăescu Borțun Olteanu, Gavrilă și Asociații, 360 Revolution, Kaustik, Netvibes, Mind Treat Studios, Ove, Zelist, Hotel Intercontinental București
Romanian Design Week s-a impus în cele cinci ediții de până acum ca fiind cel mai important festival multidisciplinar din România – o radiografie a stadiului actual de dezvoltare a designului și a industriilor creative locale: arhitectură, urbanism, design de interior, design grafic, ilustrație, design vestimentar, design de obiect sau a altor inițiative sau proiecte care folosesc creativitatea ca principală resursă de dezvoltare.
Un proiect dezvoltat de The Institute, festivalul promovează designul românesc contemporan drept instrument ce poate contribui la progresul social, economic și cultural. Este primul proiect dedicat în întregime designului, care se adresează atât publicului, cât și profesioniștilor, trasând anual o hartă a evenimentelor și spațiilor ce promovează designul.
Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.