Media Galaxy lansează patru noi spoturi TV, parte din campania-manifest „Nu te lăsa păcălit de laptopul tău vechi”, adresată generaţiei millennials.
Noua campanie TV este făcută pentru tineri de către tineri (absolvenţi şi studenţi de la UNATC, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematrografică „I.L. Caragiale”). Este inspirată din vieţile lor şi vorbeşte „pe limba tinerilor”, într-un mod relaxat şi amuzant, despre situaţii „laptop related” în care aceştia se pot regăsi indiferent de stilul de viaţă sau de aspiraţiile de viitor.
Mesajul central al campaniei?
O generaţie care se defineşte ca fiind mereu conectată şi în pas cu evoluţia tehnologiei nu poate rămâne în urmă când vine vorba de propriile „accesorii” electronice. Factorul „coolness” este esenţial şi în cazul tehnologiei, nu doar în cel al garderobei sau al bicicletei/ maşinii. La fel de importantă este şi performanţa gadget-urilor proprii. Un laptop vechi devine o piatră de moară care afectează atât imaginea pe care tinerii şi-o construiesc în reţeaua socială reală şi virtuală, cât şi performanţele şi evoluţia lor profesională.
De aceea, noua campanie-manifest lansată de Media Galaxy, militează pe parcursul celor 30 de secunde ale fiecărui spot TV pentru necesitatea upgrade-ului laptopurilor, arătând că atribute precum „productivitate”/ „viteză de funcţionare”, „mobilitate”/ „greutate” sau „design”-ul produsului nu sunt concepte abstracte, ci influenţează în mod real viaţa şi activitatea zilnică.
Un laptop învechit devine o sursă de probleme – se blochează şi se mişcă greu din lipsă de RAM ori din cauza procesorului vechi sau afectează postura şi posibilitatea de deplasare a posesorului din cauza greutăţii sau a mărimii sale. Toate aceste dificultăţi pot dispărea cu ajutorul ultimei generaţii de laptopuri de la Media Galaxy.
Conceptul creativ al celor patru spot-uri TV porneşte de la câteva adevăruri general valabile pentru tinerii din ziua de azi:
• Laptopul oferă un anumit statut, care spune ceva despre stilul de viaţă, ca orice achiziţie importantă – la fel ca locul în care tinerii îşi beau cafeaua, ca destinaţia de vacanţă aleasă, clubul în care ies, maşina sau casa în care aceştia locuiesc. Astăzi, el nu mai este doar o unealtă de lucru, ci şi un accesoriu care spune multe despre posesorul său şi despre apartenenţa la un anumit grup social.
• Indiferent de gadget-urile pe care le folosesc tinerii, un laptop este esenţial pentru evoluţia lor, pentru a se face cunoscuţi. Este un portal spre canalele de social media şi un „entertaiment center” care îi conectează la noi prietenii. Este platforma care susţine simultan pasiunile şi cariera tinerilor, cea de pe care: se uită la un film, scriu pe blog, fac un proiect freelance, se documentează pentru facultate sau job, îi ajută să îşi facă treaba sau să îşi umple timpul liber.
Codin Caradimu, Creative Director, CAP: „La filmare, vorbeam la un miniprezel că e prima dată când lucrăm în această formulă curajoasă, dar potrivită cu subiectul, care îmi aminteşte într-un fel de Universiada (ştiu că e o referinţă dificilă pentru targetul acestei campanii, dar sper că generaţia mea încă citeşte comunicate de presă): tineri care se mişcă în sincron pentru a produce o serie de spoturi care li se adresează tot lor. Un fel de proiect «desfăşurat sub egida programului tineri pentru tineri», dacă ar fi să păstrăm tonul alegoric utecist. O echipă mică, dar agilă, alcătuită din proaspăt absolvenţi şi studenţi au făcut posibilă realizarea unei campanii pentru studenţi şi elevi. Vorbim de un grup talentat condus de Tudor Cioroiu (imagine şi regie) şi Andra Mirea (producţie). Puţini şi fericiţi sunt cei pasionaţi care nu pleacă urechea la ce zice lumea despre ei, însă ăsta e un deziderat greu de realizat, ideea campaniei pornind de la faptul că factorul «coolness» devine tot mai competiţional, iar un laptop din evul mediu (a se citi 3 ani vechime) devine o piatră de moară care atârnă de gâtul tânărului de azi şi aşa cocoşat de obligaţii şi de îndatoriri sociale de tot felul”.
Tudor Cioroiu şi Andra Mirea, FORMAT Studio: „Challenge-ul a fost să tragem patru spoturi în trei zile, în patru locaţii diferite şi asta dacă nu punem la socoteală faptul că în Herăstrău am tras în locuri diferite. Am avut noroc cu o echipă tânără, implicată şi entuziastă, majoritatea studenţi la UNATC, dar şi oameni din industrie, iar astfel am reuşit să ducem producţia foarte bine şi să ne încadrăm în timing, aşa cum ne-am propus. A fost challenging şi pentru Tudor să se împartă între cameră, lumini şi indicaţii, dar a fost ajutat de Andrei Tache şi Florin Gălan pe partea de organizare şi comunicare cu actorii. A fost un proiect relaxat, dar asta pentru că am pregătit terenul bine înainte şi aşa am putut să fim mai destinşi în zilele de filmare. Am avut o comunicare foarte bună cu cei de la CAP şi o îndrumare la fel de bună pe parcursul proiectului, de la prima întâlnire până la «draft_final_versiunea _133.mov»”
Carmen Căpitănescu, Director de Marketing, Altex România: „Industria în care suntem prezenţi, cea de electro-IT, este caracterizată de versatilitate, deschidere la nou și de rapiditate în adoptarea noilor tehnologii. În acelaşi fel, comunicarea produselor pe care le promovăm trebuie să aducă un «update» constant, adaptat nevoilor şi modului de a fi al publicului-ţintă. Este şi motivul pentru care noua campanie-manifest Media Galaxy aduce o abordare «fresh» a liniei de comunicare deja consacrate, în ton cu stilul tinerilor”.
Noua campanie dezvoltată pentru Media Galaxy include o comunicare integrată: spoturi TV, promovare prin canale de social media (YouTube, Facebook, twitter), comunicare in-store şi activităţi de PR.
„Nu te lăsa păcălit de laptopul tău vechi” vine în continuarea direcţiei de comunicare asumate de brand prin campanii precum „Online-ul şi offline-ul merg bine împreună”.
Echipa care a contribuit la realizarea noii campanii TV:
Agenţia de creaţie, CAP: Codin Caradimu – Director de creaţie, Cristina Purcărea – Managing Partner, Radu Râpeanu – Senior Copywriter, Claudia Nicolae – Senior Account Manager.
Casă de producţie, FORMAT Studio: Tudor Cioroiu (regie, imagine, producţie), Andra Mirea (producţie) şi Florin Gălan (asistent regie)
Studenţi şi absolvenţi UNATC: Andrei Tache (asistent regie), Claudiu Mărginean şi Tiberiu Ştefănescu (sunet), Rareş Dima (asistent cameră).
Brand, Media Galaxy (parte din grupul de companii Altex): Carmen Căpitănescu – Director Marketing Altex România, Amalia Olaru – Campaign Manager Media Galaxy.
Noile spot-uri TV din campania „Nu te lăsa păcălit de laptopul tău vechi”: