BMW îşi va face intrarea în primăvara anului 2011 cu noi modele, dar şi cu variante noi ale celor existente. Schimbările din gama de modele BMW pun încă o dată accentul pe sporirea eficienţei şi a dinamicii. De la 1 martie vor fi disponibile şi pe piaţa din România noile BMW Seria 1 Coupe şi Cabriolet, noi motorizări pentru BMW X3, BMW Seria 5, noul BMW 320d Touring EfficientDynamics, precum şi primul motor pe benzină de patru cilindri TwinPower Turbo – BMW X1 xDrive28i. De la aceeaşi dată vor fi disponibile şi pachetele M Sport pentru BMW X1 şi BMW X3.
Principalele noutăţi pe scurt:
Noul BMW Seria 1 Coupé şi noul BMW Seria 1 Cabriolet.
Noul BMW Seria 1 Coupé şi noul BMW Seria 1 Cabriolet vor încorpora modificări alese cu grijă care vor face ca aceste modele să fie şi mai dinamice, dar şi mai eficiente. Eleronul faţă, restilizat, vine cu o premieră în ceea ce priveşte aerodinamica modelelor BMW: creează "cortine de aer" care contracarează turbulenţele din zona pasajelor roţilor, astfel reducându-se forţa de frecare cu aerul. Alte detalii noi includ farurile şi stopurile, rafinamentul deosebit al diferitelor butoane de control şi noile nuanţe coloristice pentru exterior, tapiţerie şi echiparea interioară.
Preţul de pornire pentru România este de 22 650 Euro fără TVA pentru BMW Seria 1 Coupe 118d şi 25 000 pentru BMW Seria 1 Cabriolet 118i.
Versiunea BMW 320d Touring EfficientDynamics: mai mult spaţiu, emisii CO2 reduse.
La fel ca şi în cazul ediţiei BMW 320d Sedan EfficientDynamics, BMW 320d Touring EfficientDynamics reflectă poziţia de lider la nivel mondial pe care BMW o are în dezvoltarea automobilelor care combină un nivel foarte mic al emisiilor cu performanţe dinamice excepţionale. BMW 320d Touring EfficientDynamics are un maxim al puterii de 120 kW/163 CP, dar înregistrează un consum de combustibil de numai 4,3 litri/100 km în ciclul de testare EU (114 grame de emisii CO2 per kilometru). Propulsorul este un motor turbodiesel cu patru cilindri, echipat cu cea mai nouă generaţie de injecţie directă common-rail. Agregatul cu carter integral din aluminiu dezvoltă un cuplu maxim de 380 Nm de la 1.750 rpm.
Accelerarea acestui break cu cinci uşi se realizează, de la 0 la 100 km/h, în 8,3 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 223 km/h. Pe lângă toate aceste date tehnice, trebuie menţionată şi capacitatea generoasă a portbagajului care poate ajunge la 1.385 litri.
La fel ca pentru versiunea sedan, preţul de pornire pentru România este identic cu versiunea 320d, în acest caz este de 30750 Euro fără TVA.
Noul BMW X3: mai mare, mai dinamic, mai confortabil.
Mai mult dinamism, eficienţă fără egal, îmbunătăţirea semnificativă a confortului şi un spaţiu interior extins, noul BMW X3 dovedeşte că este pregătit să continue succesul predecesorului său, din care s-au produs şi s-au vândut peste 600.000 de exemplare în întreaga lume. O dată cu startul noi gamei de modele în primăvara lui 2011, noul X3, produs la uzina BMW din Spartanburg (Carolina de Sud), va beneficia de încă două motoare cu şase cilindri. Noul BMW X3 xDrive30d este propulsat de un motor diesel care dezvoltă un maxim de 190 kW/258 CP şi care, asemenea celui cu patru cilindri din echiparea versiunii BMW X3 xDrive20d, este lider de segment atât în ceea ce priveşte performanţa (acceleraţia 0-100 km/h), cât şi consumul de combustibil. La fel de nou este şi BMW X3 xDrive28i, al cărui motor aspirat de 3,0 litri, cu VALVETRONIC, are aceeaşi putere maximă de 190 kW/258 CP.
Preţurile pentru România sunt de 39 600 Euro fără TVA pentru BMW X3 xDrive28i şi 40 950 pentru BMW X3 xDrive30d.
Pachetul BMW M Sport pentru BMW X3 şi BMW X1. Premiră pentru motoarele BMW – X1 xDrive28i: 4 cilindri benzină şi TwinPower Turbo.
Începând cu 1 martie, BMW X3 şi BMW X1 vor fi disponibile cu pachetul M Sport, dezvoltat special de BMW M GmbH pentru a oferi o experienţă şi mai intensă a condusului. Pachetul M Sport cuprinde o gamă de componente avansate pentru suspensie, aerodinamică şi interior/exterior. Acestea includ Pachetul Aerodinamic M, jantele M din aliaj uşor şi particularităţile de stilizare a interiorului concepute să maximizeze plăcerea călătoriei. Suplimentar, BMW X1 vine cu o nouă motorizare. Noul BMW X1 xDrive28i este primul model al mărcii echipat cu motor pe benzină cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection, un sistem de compresie bazat pe principiul twin-scroll, gestiune dublu variabilă a axului cu came VANOS şi control variabil al supapelor VALVETRONIC. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 6,1 secunde (transmisie automată: 6,5 secunde), o îmbunătăţire de 0,7 secunde (transmisie automată: 0,3 secunde) faţă de modelul precedent disponibil numai cu transmisie automată. În acelaşi timp consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU a fost redus cu 16 procente, la 7,9 litri/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 183 grame per kilometru.
Preţul de început pentru achiziţionarea acestui pachet este de 3403,23 Euro fără TVA pentru BMW X3 şi 2941,13 pentru BMW X1 (preţul variază în funcţie de varianta de motorizare).
Noi echipamente şi noi versiuni BMW Seria 5 xDrive.
Diferite alte versiuni noi de modele şi particularităţi ale echipamentelor vor completa diversitatea, sentimentul avangardist şi atractivitatea gamei de produse BMW. Noile echipamente pentru dotările opţionale includ clapete pe volan, pentru schimbarea vitezelor, la modelele BMW Seria 1, BMW Head-Up Display cu capacitate full-color la BMW Seria 5 şi telefon revizuit în spate, cu funcţie WiFi hotspot, pentru BMW Seria 7. O nouă premieră este posibilitatea echipări BMW X6 cu o banchetă cu 3 locuri pentru locurile din spate (echipament opţional – 277,42 Euro fără TVA). Noile versiuni de modele includ variante xDrive la Seria 5, care dispun de sistemul inteligent BMW de tracţiune integrală: este vorba de 535i xDrive (225 kW/ 306 CP), cu un preţ de pornire de 47800 Euro fără TVA, şi 530 xDrive (190 kW/ 258 CP), cu un preţ de pornire de 46900 Euro fără TVA.
Pe larg:
Noul BMW Seria 1 Coupé. Noul BMW Seria 1 Cabriolet. Mai eficient, mai dinamic.
Eficienţa remarcabilă şi plăcerea sportivă a condusului sunt emblematice pentru BMW Seria 1 Coupé şi BMW Seria 1 Cabriolet, modele premium din clasa compactă. Aceste două versiuni de BMW Seria 1 cu două uşi îşi vor completa, odată cu gama de modele 2011, spiritul sportiv şi elegant cu modificări de design alese cu grijă, cu aerodinamică optimizată şi cu particularităţi atractive privind echiparea. Eleronul faţă restilizat înfăţişează personalitatea specifică BMW într-un mod şi mai eficient. Noile detalii includ priza de aer centrală dispusă pe partea inferioară a barei, accentuată de o bandă neagră, proiectoarele de ceaţă integrate în eleron şi noile prize de aer, orientate vertical şi dispuse către margini pentru a accentua lăţimea automobilului.
Revizuite ca mărime, fantele verticale de ventilaţie din eleronul faţă orientează curentul de aer în pasajele roţilor pentru a crea o "cortină de aer" cu un efect de ecranare aerodinamică a roţilor faţă, ceea ce reduce semnificativ forţa de frecare cu aerul în această zonă. Cortinele de aer sunt un nou pas pe care BMW îl face în programul EfficientDynamics prin îmbunătăţiri de aerodinamică. În combinaţie cu recuperarea energiei frânelor, funcţia Auto Start-Stop, indicatorul treptei de viteză recomandate şi controlul inteligent al unităţilor auxiliare electrice, acestea au un efect pozitiv asupra consumului de combustibil şi al emisiilor.
Atât noul BMW Seria 1 Coupé, cât şi noul BMW Seria 1 Cabriolet dispun de faruri şi stopuri restilizate, pentru un plus de claritate a designului. Redesenarea blocurilor optice faţă este subliniată de o bandă de accent care se află deasupra farurilor duble. Având forma literei L, grupul de stopuri, care acum dispune de o carcasă nouă şi complet roşie, se vrea o dovadă elocventă a puterii, în timp ce farurile cu xenon, cu lumini LED integrate (faruri de zi) şi benzi LED în stopuri, creează imaginea nocturnă specifică, imediat recunoscută ca un BMW veritabil.
Alte elemente de noutate sunt reprezentate de extinderea de nuanţe coloristice pentru exterior şi de modele de jante. Două nuanţe metalizate – Vermilion Red şi Marrakesh Brown – contribuie la aerul exclusivist pe care îl au modelele BMW Seria 1 Coupé şi BMW Seria 1 Cabriolet. Noile jante de 17 ţoli, din aliaj şi cu spiţele dispuse în stea sau în stil Streamline, şi cele de 18 ţoli, din aliaj şi cu spiţe V, evidenţiază caracterul unic al celor două modele care sunt singurele automobile cu tracţiune spate din segmentul compact.
Sportiv şi exclusivist, interiorul a fost dus la un nou nivel prin particularităţile noi şi combinate cu grijă în ceea ce priveşte echiparea. Gama de tapiţerii pentru scaune şi detaliile de decorare au fost revizuite. Noile opţiuni de tapiţerie pentru BMW Seria 1 Coupé şi BMW Seria 1 Cabriolet cuprind stofa "Network" în nuanţa Magma Brown sau pielea "Boston" de culoare Oyster sau Savanna Beige. Alte opţiuni noi pentru interior sunt volanul sport îmbrăcat în piele, cu clapete pentru schimbarea vitezelor, sau volanul M în piele, şi el cu clapete de schimbare a treptelor.
La toate modelele BMW Seria 1 Coupé şi BMW Seria 1 Cabriolet, interiorul versiunii de bază include o gamă extinsă de particularităţi care accentuează şi mai mult calitatea şi rafinamentul. De exemplu, controlul luminilor şi panoul de control al aerului condiţionat – aflate pe consola centrală – dispune de un ornament cromat elegant. Gama de inserţii interioare a fost revizuită şi acum include şi o versiune Alpine White. Acum, la toate modelele, indiferent de specificaţii, BMW a îmbunătăţit marcajul de pe butonul DSC aflat pe panoul de instrumente, înlocuind literele DSC (Dynamic Stability Control / Controlul Dinamic al Stabilităţii) cu un nou simbol internaţional.
Pe larg:
Noul BMW X3 – motoare noi cu şase cilindri: BMW X3 xDrive30d şi BMW X3 xDrive28i.
Agilitate mai mare, lider de segment în ceea ce priveşte consumul, un confort sporit şi mai mult spaţiu – acestea au fost obiectivele principale pentru dezvoltarea noului BMW X3. În primăvara anului 2011, oferta BMW X3 va fi completată de o gamă extinsă de motorizări.
Motorul cu şase cilindri, care dezvoltă 190 kW/258 CP, va echipa modelul BMW X3 xDrive30d. Ca şi versiunea cu patru cilindri de la BMW X3 xDrive20d, acest motor oferă cel mai bun echilibru între performanţe şi consumul de combustibil în clasa lui de putere. La capitolul motorizări pe benzină, vârful de gamă BMW X3 xDrive35i este acompaniat acum de noul BMW X3 xDrive28i care beneficiază de toate calităţile dovedite ale motorului aspirat clasic, cu capacitatea de 3,0 litri şi VALVETRONIC, precum şi rafinamentul specific unui aranjament de şase cilindri în linie. La 190 kW/258 CP, agregatul oferă aceeaşi putere ca noul motor diesel.
Mai multă putere, eficienţă maximizată: BMW X3 xDrive30d cu motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie.
Noul BMW X3 xDrive30d oferă o nouă dovadă a experienţei remarcabile pe care BMW o deţine în domeniul dezvoltării motoarelor diesel. Ca şi propulsorul diesel cu patru cilindri de la BMW X3 xDrive20d, noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie beneficiază de carter integral din aluminiu, cea mai nouă generaţie de injecţie directă common rail direct şi turbocompresor VNT. Sistemul de injecţie alimentează camerele de combustie la o presiune de până la 1.800 bar, pentru o combustie mai eficientă şi mai curată. Turbocompresorul este optimizat din punct de vedere termodinamic pentru reacţie instantanee şi cuplu impresionant la turaţie redusă. În versiunea utilizată la BMW X3 xDrive30d, motorul de 3,0 litri dezvoltă un nivel maxim al puterii de 190 kW/258 CP la 4.000 rpm, iar vârful curbei de cuplu de 560 Newton metri este disponibil pe o plajă a turaţiilor cuprinsă între 2.000 şi 2.750 rpm. Noul BMW X3 xDrive30d accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde, în timp ce viteza maximă este de 230 km/h.
Beneficiind de toate aceste calităţi, acest motor diesel cu şase cilindri de la BMW X3 este, în stilul caracteristic gamei X3, cel mai sportiv din segmentul său. Chiar dacă este cel mai sportiv model diesel, consumul mixt în ciclul de teste UE – 6,0 litri/100 km – şi nivelul emisiilor CO2 – 159 g/km – fac ca acesta să fie cel mai eficient model din clasa lui de putere. Această versiune diesel a noului X3 este unul din cele mai impresionante exemple BMW EfficientDynamics prin combinarea unei creşteri de putere de 30 kW/40,7 CP (+19% faţă de generaţia anterioară) cu o reducere a consumului de combustibil de 22%. Tehnologia BMW EfficientDynamics responsabilă pentru acest pas important include echipamente standard precum Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei frânelor), controlul inteligent al componentelor auxiliare electrice şi funcţia Auto Start-Stop disponibilă împreună cu o cutie automată cu 8 trepte. BMW X3 xDrive30d respectă în totalitate normele EU5 privind emisiile.