· Primele comenzi Lotus în România
· Noutăți de la Geneva: Lotus Evora Enduro GT, Elise Club Racer şi Evora by Mansory
Lotus prezintă la Salonul Auto de la Geneva cele mai noi supercar-uri. Stilul avangardist, soluțiile ingenioase tehnice, performanța, dar și eleganța și noblețea sunt calități care conferă modelelor Lotus unicitate și atrag admirația cunoscătorilor.
Lotus are succes și în România. La doar o săptămână de la inaugurarea showroom-ului Lotus de la Airport Plaza din Otopeni, au fost deja comandate 5 modele. Cele mai solicitate sunt Lotus Exige şi Evora.
Surprize plăcute la Geneva
Lotus continuă tradiția și creează din nou surprize de proporții în lumea auto, la Salonul de la Geneva: Evora Enduro GT, Elise Club Racer și Evora by Mansory. Toate aceste modele pot fi comandate și în România, numai prin Forza Rossa, dealer oficial și exclusiv al mărcii britanice în țara noastră, Moldova, Serbia și Muntenegru.
Lotus Evora Enduro GT este unul dintre cele mai performante modele create de designerul Nicola Scimeca împreună cu Divizia Lotus Motorsport și reprezintă transformarea modelului Evora din varianta destinată Campionatului European FIA GT4 într-una pentru cursele de anduranță. Este un concept ce reprezintă punctul de plecare pentru maşinile de competiție care urmează să fie construite şi care vor fi omologate GT2/GTE pentru competițiile FIA (Federația Internațională a Automobilului) şi ACO (Automobile Club de l’Ouest, organizatorii cursei de 24 de ore de la Le Mans și al Intercontinental Le Mans Cup).
Programul de competiții al Lotus Evora Endura GT în 2011 cuprinde participarea la cursa de 24 ore de la Nurburgring (23-26 iunie), la cursa de 24 ore de la Spa (28-31 iulie) şi la cele de 24 ore de la Silverstone (8-9 octombrie). Pentru 2012, Departamentul Motorsport al Lotus Cars doreşte să angajeze bolidul și în cursele de 24 de ore de la Dubai și Daytona.
Lotus Evora Enduro GT are un motor V6 DOCH VVT-i de 4.9 litri aspirat, dispus transversal central spate şi preparat de Cosworth. Cu o greutate a întregii mașini de numai 1160 kg, motorul are o putere 440 cai putere la 7,000 rpm şi un cuplu de 460 Nm la 5,500 rpm. Puterea este trimisă către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze secvenţiale X-TRACK în 6 trepte, în timp ce lista de elemente specifice maşinilor de curse GT ce au fost dotate noului concept Lotus Evora Enduro GT include un ambreiaj cu dublu disc, un sistem de evacuare de competiţie tratat termic, dar și multe alte componente sport.
Saşiul noului concept Lotus Evora Enduro GT este fabricat din aluminiu, iar suspensia cu două braţe vine cu amortizoare Ohlins şi arcuri coaxiale. De asemenea, Lotus Evora Enduro GT a primit jante de 18 inch îmbrăcate în anvelope 24/64-18 – 27/65-18 faţă şi spate şi un sistem de frânare de inalta performanţă cu discuri duble din aluminiu şi etriere cu 6 pistoane pe faţă şi cu 4 pistoane pe spate.
Lotus prezintă şi noul model Elise Club Racer, o versiune pe care inginerii au făcut-o mai uşoară cu 24 de kg decât modelul Elise standard. Atenţia pentru cele mai mici detalii şi pentru performanţă s-a concentrat asupra întregii maşini, producătorii reușind să facă din noul model una dintre cele mai uşoare maşini de pe piaţă şi cu elemente de design unice. Prin înlăturarea unui izolant fonic, prin schimbarea greutății scaunelor (care au devenit mai ușoare) și a bateriei (derivată din cele folosite în motorsport), iubitorii maşinilor sport au acum o maşină pe măsura pasiunii lor.
Pentru prima dată o variantă Elise are o setare sport PDM (Dynamic Performance Management) care permite chiar şi celor mai puţin experimentaţi conducători auto să se simtă adevarați piloți. Noul Elise Club Racer marchează un nou început pentru maşinile sport Lotus şi este la fel de versatil atât pe drumuri cât şi pe pistele de curse.
Tot la Geneva, Lotus Cars prezintă şi modelul Evora preparat de Mansory. Colaborarea cu Mansory pentru realizarea unui „Concept Car" este o abordare nouă care se bazează pe feedback-ul clienţilor și pe nevoia lor de a avea mașini personalizate. Cu experienţă în personalizarea de înaltă clasă bazată pe cerinţele clienților exigenți pe acest segment, Mansory a fost o alegere naturală pentru Lotus. Compania oferă perspective valoroase şi deţine cunoştinţele tehnice pentru a sprijini procesul de dezvoltare Lotus în acest domeniu extrem de specializat.
Dany Bahar, CEO Lotus, a declarat: "2010 a fost începutul unei noi ere pentru Lotus, iar în 2011 viziunea devine realitate".
O altă premieră la Salonul Auto de la Geneva îl reprezintă prototipul modelului LOTUS ESPRIT care a fost prezentat şi la inaugurarea oficială a showroom-ului Lotus din Bucureşti de săptămâna trecută. El va fi comercializat la nivel mondial începând din 2012.