Începând cu septembrie 2011 gama de modele BMW beneficiază de un pachet amplu de noi tehnologii. Dintre acestea se remarcă noile motorizări cu tehnologie TwinPower Turbo, sisteme noi BMW EfficientDynamics precum şi noi aplicaţii BMW ConnectedDrive. Între noutăţile importante se mai înscriu şi două versiuni ultra-eficiente EfficientDynamics Edition pentru X1 şi Seria 5 şi echipamente BMW Individual pentru un număr extins de modele, precum şi premiera pachetului M pentru BMW Seria 5 GranTurismo şi BMW Seria 7 ActiveHybrid.
Noi motorizări în gama BMW
Anul 2011 marchează debutul unei game extinse de motorizări BMW. Primul motor pe benzină cu patru cilindri şi tehnologie TwinPower Turbo a debutat în primăvara acestui an pe BMW X1 xDrive28i. BMW revine la motoarele pe benzină de patru cilindri turbo după mai bine de 40 de ani, după ce în anii ‘70 BMW prezenta legendarul 2002 Turbo. Era unul dintre modelele sportive aparţinând Noii Clase, gamă de modele care marca revenirea financiară a mărcii şi care se lansa cu exact 50 de ani în urmă la Salonul Auto de la Frankfurt din 1961. Alături de mai multe versiuni de motorizări de patru cilindri de 1,6 şi 2,0 litri benzină, BMW a revizuit şi gama de motorizări diesel de patru şi şase cilindri. După ce, cu versiunea BMW Seria 1123d Coupe, BMW era primul producător care depăşea bariera de 100 CP/ litru pentru propulsoare diesel, gama de motorizări include acum o versiune de 2 litri şi 218 CP şi una de 3 litri şi 313 CP. În total, incluzând şi cele două motorizări de 1,6 litri benzină care debutează pe Seria 1, din luna septembrie vor fi introduse nu mai puţin de 7 motorizări noi pe un spectru larg de modele, de la BMW Z4, până la BMW Seria 5, de la BMW X1, până la BMW Seria 6.
Noi motorizări în gama BMW – în detaliu
Până acum disponibil pe BMW X1, propulsorul de doi litri, patru cilindri, dezvoltă 180 kW/245 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm pe o plajă impresionantă de turaţii: între 1250 şi 4800 rpm. De la 1 septembrie, noul motor va fi disponibil pe toate modelele BMW Seria 5 şi pe BMW Z4 sDrive28i, cu aceleaşi caracteristici de putere şi cuplu.
Ca referinţă, consumul mixt pentru modelul Z4 echipat cu acest propulsor este, conform standardelor UE, de numai 6,8 litri per 100 km şi emisiile sunt de 159 g per km, în contextul în care acceleraţia 0-100 km este de numai 5,7 secunde (cutie manuală).
Tot de la aceeaşi dată îşi face debutul şi versiunea de patru cilindri, doi litri benzină TwinPower Turbo care dezvoltă 135 kW/ 184 CP între 5000 şi 6250 rpm şi un cuplu maxim de 270 Nm între 1250 şi 4500 rpm şi intră în echiparea modelelor BMW Seria 5 520i (Sedan, Touring şi Gran Turismo), BMW X1 sDrive20i, xDrive20i şi BMW X3 xDrive20i.
Pentru noul BMW Z4 echipat cu acest motor, consumul mixt este, conform standardelor UE, de numai 6,8 litri per 100 km şi emisiile sunt de 159 g per km, în contextul în care acceleraţia 0-100 km este de numai 6,9 secunde (cutie manuală).
Şi gama de propulsoare diesel a fost semnificativ îmbunătăţită. Pentru luna septembrie se lansează noul 525d Sedan şi Touring. Propulsorul de 2,0 litri, cu carter integral din aluminiu, dispune de supraalimentare Variable Twin Turbo în două faze şi de injecţie directă common-rail cu injectoare piezoelectrice. Noul motor are masa redusă şi, datorită tehnologiei VNT a turbocompresorului mic, o reacţie instantanee. Turbocompresorul mic intră în funcţiune la turaţii reduse ale motorului, în timp ce contribuţia turbinei mari variază răspunsul în funcţie de acceleraţie.
Noul BMW 525d oferă o creştere a puterii de 10 kW faţă de modelul anterior, dezvoltând acum 160 kW/218 CP la 4.400 rpm. Vârful curbei de cuplu – 450 Newton metri – este disponibil pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500 şi 2.500 rpm.
După ce a fost prezentat pe BMW Seria 5 530d xDrive, creşte şi numărul de modele echipate cu acest propulsor deosebit de eficient şi dinamic, cu o putere de 190 kW/ 258 CP la 4000 rpm şi 540 Nm (sau 560 Nm pentru versiunile xDrive) între 1500 şi 3000 rpm. Noul propulsor echipează acum toate versiunile BMW Seria 5 530d Sedan şi Touring, precum şi noul BMW X3 xDrive30d.
Pentru BMW 530d echipat cu acest motor, consumul mixt este, conform standardelor UE, de numai 5,3 litri per 100 km şi emisiile sunt de 139 g per km, în contextul în care acceleraţia 0-100 km este de numai 6 secunde (cutie automată, tracţiune spate).
Tot din septembrie îşi face debutul şi noul propulsor diesel, şase cilindri, TwinPower Turbo care dezvoltă o putere maximă de 230 kW/ 313 CP la 4000 rpm şi 630 Nm între 1500 şi 2500 rpm. Noul propulsor continuă pedigriul BMW de motorizări diesel cu peste 100 CP per litru şi va fi primul diesel care echipează noile BMW Seria 6 Coupe şi Cabriolet. Va fi disponibil, încă de la început, în total, pentru 7 modele: BMW 535d (Sedan şi Touring), BMW 535d xDrive (Sedan şi Touring), BMW 640d Cabriolet, BMW 640d Coupe şi BMW X3.
Pentru 640d Coupe, consumul mixt este, conform standardelor UE, de numai 5,4 litri per 100 km şi emisiile sunt de 155 g per km, în contextul în care acceleraţia 0-100 km este de numai 4,8 secunde.
Noi modele EfficientDynamics Edition
BMW Seria 3 EfficientDyanmisc Edition, disponibil în versiunea Sedan şi Touring, a reprezentat modelul de avangardă în ceea ce priveşte tehnologiile mărcii de reducere a consumului şi a emisiilor în contextul în care performanţele dinamice sunt o referinţă în segment. Într-un test realizat de revista ProMotor, jurnalistul Tudor Bratu reuşea să parcurgă cu modelul Sedan drumul Bucureşti – München de 1500 km cu un singur plin de combustibil şi o viteză medie de peste 80 km/h, demonstrând performanţele modelului în condiţii reale de condus.
Din luna septembrie debutează încă două modele noi ultra-eficiente: BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition şi BMW 520d EfficientDynamics Edition. Ambele versiuni beneficiază de cele mai extinse tehnologii BMW EfficientDynamics, precum recuperarea energiei de frânare, sistemul Auto Start-Stop sau TwinPower Turbo. Suplimentar, la fel ca la BMW Seria 3 EfficientDyanmics Edition, un ambreiaj cuplat la o volantă dublă cu pendul centrifugal care asigură o funcţionare optimă a motorului şi la turaţii joase, oferind astfel o eficienţă crescută. Indicatorul treptei de viteză recomandate a fost modificat pentru un condus într-un regim de turaţii mai scăzut.
Cu o putere maximă (135 kW/184 CP) şi un cuplu (380 Newton metri) care nu au suferit modificări, BMW EfficientDynamics Edition înregistrează un consum mediu de combustibil, în ciclul de testare EU, de 4,5 l/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 119 grame per kilometru. Aceste date reprezintă o îmbunătăţire de aproape 10% faţă de cel mai eficient adversar din segment, în ciuda faptului că BMW 520d EfficientDynamics Edition este mai puternic decât modelele concurenţei. În acelaşi timp sprintul 0-100 km de numai 8,2 secunde este de asemenea superior competiţiei. Modelul este disponibil la un preţ de 35 950 Euro fără TVA.
BMW X1 EfficientDynamics Edition vine, de asemenea, cu o tehnologie nouă pentru izolarea fonică a motorului care din septembrie 2011 va fi preluată pe toate motorizările diesel noi.
La fel ca la BMW Seria 3, propulsorul dezvoltă o putere de 120 kW/163 CP la o turaţie cuprinsă între 3.500 şi 4.200 rpm şi atinge un maxim al cuplului de 360 Newton-metri pe o plajă cuprinsă între 1.750 şi 3.000 rpm. Consum mixt obţinut este de 4,5 litri per 100 km şi respectiv 119g CO2 per km, conform normelor de test UE. În acest condiţii sprintul 0-100 este de numai 8,3 secunde. Modelul este dipsonibil la un preţ de 26 150 Euro fără TVA.
Tehnologii noi BMW EfficientDynamics
Driving Experience Control
După debutul anunţat pe BMW Seria 1, comutatorul „Driving Experince Control” va fi oferit standard şi pe modelele BMW Seria 5 şi BMW Seria 6 cu motoare cu patru şi cinci cilindri.
Alături de modurile de rulare „COMFORT”, „SPORT” şi „SPORT +”, conducătorul va putea alege şi „ECO PRO”. Acesta permite un stil de condus mai relaxat, la turaţii reduse şi mai eficient prin modificarea răspunsului acceleraţiei, managementul motorului şi, pentru cutiile automate, regimul de turaţie pentru schimbarea treptelor de viteză. Informaţiile din display-ul de bord se modifică pentru a afişa autonomia câştigată printr-un condus economic şi recomandă nivelul optim pentru apăsarea acceleraţiei. În acelaşi timp, modul ECO PRO programează funcţiile de confort gestionate electric, precum încălzirea scaunelor, oglinzilor exterioare sau funcţionarea aerului condiţionat, pentru a funcţiona într-un regim mai redus, având ca obiectiv economisirea de energie.
Auto Start-Stop
Odată cu introducerea pachetului de măsuri BMW EffcientDynamics pentru BMW Seria 1 la Salonul Auto de la Geneva, din 2007, BMW a fost în avangarda dezvoltării sistemului Auto Start-Stop. Începând cu primăvara anului trecut, BMW M3 a fost primul model sport din gamă echipat cu acest sistem, atât pentru cutia manuală, cât şi pentru cea automată, cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Cu debutul BMW X3 în toamna anului trecut, a fost oferit prima dată acest sistem împreună cu o cutie automată cu 8 trepte.
În acelaşi timp cu extinderea numărului de modele echipate (toate standard) cu sistemul Auto Start-Stop, este acum disponibil şi la BMW Seria 5 şi BMW Seria 6, pentru motorizările de patru şi şase cilindri. Împreună cu versiunile BMW Seria 1, BMW Seria 3 cu cutie manuală şi BMW X3 cu cutii manuale şi automate, BMW oferă un număr mai mare de modele echipate standard cu funcţia Auto Start-Stop, decât orice alt producător de pe piaţă.
Noi funcţii BMW ConnectedDrive
BMW ConnectedDrive şi-a făcut debutul cu exact 12 ani în urmă, la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1999. Acum această denumire înglobează un set de aproximativ 70 de aplicaţii şi funcţii disponibile diferenţiat la nivel mondial care urmăresc îmbunătăţirea confortului, siguranţei şi oferă un număr ridicat de soluţii infotainment în automobil (pentru România sunt disponibile până la 30 de funcţii).
Luna septembrie marchează debutul unor serii noi de aplicaţii BMW ConnectedDrive, precum şi răspândirea lor pe o gamă extinsă de modele.
Odată cu lansarea noului BMW Seria 1 în septembrie, are premiera sistemul BMW Live. Acesta foloseşte conexiunea la internet a telefonului mobil şi vine cu o serie nouă de funcţii, alături de cele deja existente de internet browsing şi BMW Apps. Alături de informaţii precum ştiri, vreme sau noutăţi bursiere, cele mai valoroase funcţii vor fi Google Local Search (care foloseşte Google Maps pentru identificarea de puncte de interes suplimentare), Google Panoramio şi Google Street View pentru afişarea unor imagini de la destinaţie, făcând orientarea conducătorului auto şi mai facilă.
După o serie succesivă de îmbunătăţiri ale acoperii, harta BMW Navigation Professional 2012 va oferi în premieră din septembrie 2011 o acoperire detaliată, integrală, şi a României.
Noul Head-Up-Display cu un spectru complet de culori, îşi va face debutul din luna septembrie pe modelele BMW Seria 5 şi BMW Seria 6. Avantajele pe care le aduce sunt o reprezentarea a imaginilor de cea mai înaltă calitate, pentru o informaţie mai clară şi mai detaliată. Suplimentar, BMW Seria 5 Sedan şi Touring oferă şi opţiunea de deschidere automată a hayonului, lunetei hayonului (atunci când hayonul nu este operat electric) sau portbagajului (în cazul versiunii Sedan). Este o funcţie inovativă care, asemenea Sistemului de acces confort, detectează când utilizatorul auto se află în spatele automobilului şi permite deschiderea automată la efectuarea unei mişcări de picior.
Mai multe posibilităţi de personalizare cu BMW Individual
Culorile care au fascinat pe BMW M3, oferite prin pachete speciale, ediţii limitate – Fronzen Grey Metallic şi Frozen Silver, sunt disponibile acum pentru BMW Seria 5 Sedan şi GranTurismo, BMW Seria 6 Coupe şi Cabriolet şi BMW Seria 7 sub forma unor opţiuni BMW Individual. Alături de acestea mai este oferită şi Brilliant White Metallic. Preţul pentru aceste culori, care au o strălucire metalică dar şi o acoperire omogenă, ca în cazul nuanțelor mate, pentru o strălucire cu adevărat unică, este de aproximativ 3000 de Euro fără TVA.
Oferta tradiţională BMW Individual era adresată clienţilor de BMW Seria 7 şi BMW Seria 6 cu un pachet extins de opţiuni de personalizare, de la culori speciale şi inserţii de lemn, până la jante sau echipamente precum frigider pentru compartimentul din spate.
Este pentru prima dată când pentru modelele BMW Seria 5 Sedan şi GranTurimso, precum şi BMW X5 şi BMW X6 sunt disponibile astfel de opţiuni de personalizare exclusivă. Şi oferta nu se opreşte doar la aceste culori (pentru BMW X5 şi X6 este oferit un set de patru culori: Azurite Black metallic, Ruby Black metallic, Pearl Silver metallic, Citrin Black metallic). Este oferită aproape întreaga gamă de opţiuni de personalizare BMW Individual – inserţii de lemn, tapiţerii cu conţinut de piele sau capitonaj al plafonului cu piele Alcantara.
Suplimentar, oferta de noi opţiuni de personalizare este întregită cu pachetul M Sport disponibil acum pentru BMW Seria 5 Gran Turismo şi BMW Seria 7 ActiveHybrid. Este vorba de elemente de decor de interior şi exterior, Pachetul aerodinamic M, jante speciale M şi Suspensie M Sport.