Începând cu luna iulie 2013, debutează o serie de noutăți care aduc un plus de dinamism celor mai puternice și rapide modele create vreodată de BMW. Astfel, noul BMW M5 revine într-o formă restilizată și cu un plus de echipamente, în timp ce Pachetul Competition debutează atât pe modele BMW M6, cât și pe M5, aducând un plus de putere și mai multe elemente dedicate pentru a aduce un plus de performanță.
În formă maximă şi mai inovator ca niciodată: noul BMW M5.
Cel mai rapid sedan construit de M GmbH vreodată va debuta în iulie 2013 într-o versiune cu accente noi de design, un pachet Competition opţional pentru performanţe mai impresionante şi opţiuni extinse BMW Individual şi BMW ConnectedDrive. Deși a trecut printr-o serie de modificări, noul BMW M5 este disponibil la același preț de 86500 Euro fără TVA.
Accentele plasate inteligent asupra anumitor elemente de design îmbunătăţesc bucuria experienţei supreme a condusului trăită cu sedanul superperformant BMW M5. În paralel cu lansarea noilor BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo, cel mai de succes model creat de BMW M GmbH a fost supus unei restilizări. Designul subliniază sportivitatea M şi prezenţa provocatoare a noului BMW M5, în timp ce pachetul Competition opţional, noile dotări şi gama extinsă de facilităţi BMW ConnectedDrive accentuează caracterul inovator al automobilului.
BMW M5 este propulsat de un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi o putere maximă de 412 kW/560 CP. În combinaţie cu transmisia M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte, diferenţialul M activ de pe puntea spate şi tehnologia suspensiei reglată pe baza experiențelor din motorsport, acest propulsor de turaţie înaltă garantează performanţe dinamice remarcabile. Pentru prima dată la un model M, motorul înglobează tehnologiile Twin PowerTurbo cu twin scroll, VANOS și Valvetronic. Se remarcă regimul de funcționare la turație înaltă cu o putere maximă obținută pe intervalul 6000 – 7000 rpm și un cuplul maxim pe intervalul 1500 – 5750 rpm.
Suplimentar, Pachetul Competition a fost conceput special pentru a impulsiona proprietăţile de manevrabilitate ale BMW M5. Cu pachetul Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo a crescut cu 11 kW, la 423 kW/575 CP. În plus, sunt disponibile opțional și noile frâne M din carbon ceramic, pentru performanțe de frânare susținute într-un regim sportiv de condus.
O noutate estetică importantă este grila M a radiatorului cu sigla M plasată în partea din dreapta și cu bare verticale care preiau designul "double-spoke" al jantelor M din aliaj uşor. Pe lângă farurile cu xenon din echiparea standard, opţional sunt disponibile şi faruri LED adaptive, deosebit de performante. O dotare standard la BMW M5 sunt stopurile cu design nou, cu benzi luminoase LED foarte subţiri care generează un contrast deosebit şi adaugă un aspect inconfundabil pe timp de noapte.
Sentimentul autentic M este transmis şi de volanul M îmbrăcat cu piele, al cărui design nou preia aceleași repere estetice de la jantele "double-spoke". Interiorul sedanului beneficiază de o creştere a volumului de stocare de sub cotiera de pe consola centrală. Afişajul de control disponibil la sistemul de operare iDrive (dotare standard) dispune acum de decoraţiuni cromate pe lateral. În premieră, controlerul iDrive cu funcție touch, disponibil opțional, oferă o suprafaţă tactilă care permite, de exemplu, introducerea caracterelor când se programează destinaţia în sistemul de navigaţie.
Cu începere din luna iulie, BMW Individual va oferi o gamă de noi culori exterioare pentru BMW M5 (Pure Metal Silver, Pyrite Brown metalizat, Frozen Blue metalizat şi alte nuanţe BMW Individual mat), precum şi nuanţe exclusive pentru piele (Cashmere Beige şi Nutmeg). De exemplu, datorită culorii Pure Metal Silver din portofoliul BMW Individual, caroseria are o strălucire metalică intensă. Aceasta se datorează combinaţiei între un pigment cu efect special şi sistemul de vopsea pe bază de apă. Adăugarea unor particule foarte fine de aluminiu garantează o suprafaţă uniformă şi strălucitoare. În funcţie de unghiul sub care sunt privite, aceste particule creează un contrast luminos-întunecat şi accentuează suprafaţa caroseriei. Această vopsea evidenţiază mai bine liniile şi contururile modelului şi adaugă o amprentă atractivă designului maşinii.
Gama extinsă de dotări BMW ConnectedDrive asigură menţinerea noului BMW M5 în pole position atunci când vine vorba de conectarea inteligentă. Sistemele inovatoare de asistare a conducătorului şi serviciile de mobilitate optimizează siguranţa şi confortul în timpul condusului, precum şi utilizarea programelor de infotainment. Noul sistem Driving Assistant combină Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii) cu Collision Warning (avertizare în caz de accident) ce include funcţia de frânare. Camera sistemului, montată în aria parbrizului, înregistrează vehiculele şi pietonii şi oferă conducătorului semnale de avertizare acustică şi vizuală în cazul detectării unei coliziuni posibile. În situaţii critice este activată frânarea cu risc moderat. High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) fără efect de orbire este disponibilă opţional pentru BMW M5, în timp ce sistemul Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii) poate fi utilizat la viteze de peste 20 km/h.
Unice în segment, funcțiile extinse de internet, disponibile și în România, permit utilizatorului accesul la un pachet bogat de aplicații care, suplimentar, se extinde permanent. Sunt astfel disponibile funcții de streaming audio și web radio precum Deezer sau aplicații social media precum Facebook și Twitter.
Un plus de performanță – Pachetul Competition pentru BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé.
Datorită pachetului Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, care echipează modelele BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé, creşte cu 11 kW, la 423 kW/575 CP. În acelaşi timp, dezvoltatorii BMW M GmbH au efectuat numeroase modificări la reglajul şasiului. Pe lângă suspensie şi sistemele de amortizare, barele stabilizatoare au fost reglate şi mai rigid. La BMW M5, acest reglaj a avut ca rezultat reducerea gărzii la sol cu aproximativ 10 milimetri. Potenţialul intrinsec al designului punţii spate – bazat pe principiul derivat din motorsport, cu subcadrul punţii spate prins cu şuruburi de caroserie – şi elastocinematica punţii faţă, calculată cu şi mai mare precizie, sunt exploatate la maximum la modelele cu pachet Competition – obiectivul este îmbunătăţirea preciziei condusului.
Diferenţialul M Activ din raportul final – standard la toate modelele – dispune de propria unitate de control în cominaţie cu pachetul Competition. Noua direcţie hidraulică cu pinion şi cremalieră, cu funcţia Servotronic specifică modelelor M, asigură un control mai direct care permite un contact ferm şi sigur cu drumul, dar şi o creştere suplimentară a agilităţii în viraje.
Pe lângă aceasta, configurarea sistemului de control al şasiului a fost adaptat la profilul specific al suspensiei. Cu pachetul Competition, Modul M Dynamic (MDM) al sistemului DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilităţii) este orientat şi mai mult spre caracteristici de manevrabilitate sportivă. Suplimentar, pachetul include jante M de 20 de ţoli, din aliaj uşor şi cu design exclusiv, şi sistem de evacuare sport, cu ţevi de eşapament M duble de culoare neagră, care conferă o notă sportivă inconfundabilă atât din punct de vedere al aspectului, cât şi al acusticii.
Îmbunătăţite suplimentar datorită pachetului Competition, profilul de performanţă al motorului, şasiul şi experienţa acustică au un impact pozitiv şi asupra setării automobilului, care poate fi configurată prin apăsarea unui buton care alege modurile Comfort, Sport sau Sport+. Cu influență asupra tuturor sistemelor automobilului, asigură o flexibilitate și mai mare între un stil de condus relaxat și confortabil, până la o sportivitate dusă la limită. Această diferenţiere poate fi controlată în detaliu și cu ajutorul butoanelor M Drive de pe volan, pentru o transformare instantanee a caracteristicilor automobilului.
Pachetul Competition permite caracteristici de performanţă optimizate la toate modelele, aşa cum demonstrează cele 0,1 secunde scăzute din timpul de sprint 0-100 km/h şi 0,2 secunde pentru accelerarea de la 0 la 200 km/h. Dinamica în viraje şi elasticitatea au fost şi ele îmbunătăţite – ceva ce este observat la condusul zilnic, dar este experimentat la maximum pe circuit. În special împreună cu frânele M din carbon ceramic – dotare opţională -, toate calităţile dinamice asociate cu automobilele BMW M sunt încă o dată amplificate.
Noul pachet este disponibil în România cu un preț de 7215 Euro fără TVA pentru modelele BMW M6 și 7470 Euro fără TVA pentru BMW M5.