Reacţii de 50 de ori mai rapide pentru tracţiune şi stabilitate îmbunătăţite în condiţii de drum dificile şi la generarea energiei la frânare
Bucureşti/München. BMW i3 stabileşte standarde la nivel mondial în ceea ce priveşte plăcerea condusului unui automobil cu propulsie exclusiv electrică. În acest caz, principalii factori sunt nu doar puterea mărită a motorului de la noul BMW i3s, ci şi sistemul inovator de control al tracţiunii, adaptat specific pentru livrarea instantanee a puterii sistemului BMW eDrive. Prezentat în premieră la noul BMW i3s (270 Nm la 0 rpm, 135 kW/184 HP, consum mixt de energie în ciclul de testare NEFZ european: 14,3 kWh/100 km; emisii CO2: 0 g/km), sistemul îmbunătăţeşte tracţiunea şi stabilitatea în condiţii de drum şi meteorologice dificile – la demaraj, în fazele active de generare a energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) şi la accelerarea din virajele strânse. Piesa centrală a acestei inovaţii este capacitatea sistemului de control de a reacţiona de 50 de ori mai rapid, posibilă datorită faptului că, spre deosebire de sistemele de stabilitate convenţionale, procesul de control este calculat direct de trenul de rulare şi nu de unitate de comandă care necesită modele lungi de semnal. Această dezvoltare oferă o dovadă suplimentară a faptului că BMW i este un pionier al tehnologiei inovatoare în cadrul BMW Group.
“Cu nivelurile lor ridicate de cuplu şi reacţii instantanee la fiecare mişcare a acceleratorului, motoarele electrice creează solicitări semnificativ mai mari asupra sistemelor de stabilitate decât unităţile de putere convenţionale”, explică Peter Langen, director BMW de dezvoltare a şasiului.
Acesta este motivul pentru care inginerii BMW au dezvoltat un nou tip de sistem orientat direct pe cerinţele mobilităţii electrice. Impactul pozitiv al acestor cicluri de control mai scurte nu este destinat exclusiv automobilelor electrice; într-adevăr, acest sistem inovator de control al tracţiunii optimizează şi tracţiunea, stabilitatea şi dinamica automobilelor cu motoare termice. Prin urmare, va fi disponibil şi la modelele BMW şi MINI cu tracţiune faţă, spat şi integrală pentru a oferi o siguranţă vizibil mai mare şi mai multă plăcere a condusului atunci când condiţiile de drum fac demarajul dificil.