Într-un an în care majoritatea producătorilor de camioane şi-au amânat investiţiile în modele noi de cabine şi motorizări, preferând să aştepte până la trecerea la Euro 6 cu toate noutăţile, Scania a scos tot ce avea mai bun pentru noua Serie R şi a câştigat trofeul „International Truck of the Year 2010”.
Juriul, alcătuit din jurnalişti specializaţi din 22 de ţări europene, printre care şi România, a acordat 114 puncte noului camion de cursă lungă Scania. Următorii pe podium au fost Volvo FH16 cu motor de 700 CP cu 60 de puncte şi MAN TGL/TGM cu 46 de puncte, iar Mitsubishi Fuso Canter a ocupat locul 4 cu 23 de puncte obţinute.
După Camionul Anului 2009, Mercedes-Benz Actros 3, noua cabină Scania seria R a impresionat juriul tot prin grija faţă de eficienţa în exploatare şi reducerea costurilor de operare. Principalele atuuri ale noii cabine seria R au fost îmbunătăţirea softului Scania Opticruise şi noul sistem Scania Driver Support, care oferă recomandări pentru conducere economică în timp real.
Trofeul „International Truck of the Year” se acordă modelului lansat în ultimele 12 luni, care
a avut cea mai mare contribuţie la eficientizarea transportului rutier.
„International Truck of the Year 2010” va fi înmânat în decembrie conducerii Scania la sediul central al producătorului suedez din Södertälje (lângă Stockholm). Scania Seria R a mai fost ales Camionul Anului în 2005, în 1996 (Seria 4), respectiv în 1989 (Seria 3).
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}