Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noul PEUGEOT E-3008

Noul PEUGEOT E-3008

Până în 2025, PEUGEOT va oferi cea mai extinsă gamă de mașini electrice față de orice altă marcă generalistă din Europa, iar începând de azi, PEUGEOT își înlocuiește best-seller-ul cu un SUV electric fastback complet nou: Next-Level E-3008.

PEUGEOT a transformat modelul E-3008, ridicând la un nivel superior creativitatea designului și plăcerea de a conduce, precum și performanțele electrice pe care le oferă utilizatorilor săi.

Noul PEUGEOT E-3008

SEDUCȚIE: un SUV fastback cu design reinventat și eficient.

EMOȚIE: noua generație PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, care duce plăcerea de a conduce la un nivel cu totul nou.
EXCELENȚĂ: autonomie și performanțe 100% electrice (până la 700 km), datorită noii platforme STLA Medium de la Stellantis.

Actualul PEUGEOT 3008 este un best-seller care a fascinat peste 1.320.000 de clienți din 130 de țări în ultimii 7 ani. PEUGEOT s-a angajat să ofere o gamă completă de vehicule electrice începând din 2025, iar 100% din vânzările mărcii în Europa vor fi electrice până în 2030. PEUGEOT intră într-o nouă eră odată cu lansarea noului E-3008.

PEUGEOT E-3008 este primul model care utilizează noua platformă STLA Medium de la Stellantis, care duce marca la un nivel superior. Această platformă inovatoare a fost concepută pentru oferirea celor mai bune performanțe din clasa sa în raport cu cele mai importante criterii pentru clienți : autonomie (până la 700 km), timp de reîncărcare (30 de minute), plăcerea de a conduce, performanțe, eficiență, servicii și funcții conectate (Planificator de călătorie, Încărcare inteligentă, Vehicul pentru încărcare, Plug&Charge și actualizări Over The Air).

Next-Level PEUGEOT E-3008 va fi produs exclusiv la uzina Sochaux din Franța și va fi comercializat începând cu luna februarie 2024.

Gama se va baza pe două niveluri de echipare, Allure și GT, cu 3 pachete de opțiuni pentru simplificarea selecției și trei motorizări complet electrice: 210 CP, 230 CP Long Range și 320 CP Dual Motor (tracțiune integrală). Vor fi disponibile și motorizări hibride, în funcție de piață.

LINDA JACKSON, CEO PEUGEOT: „Lansarea modelului Next-Level E-3008 reprezintă un pas important în transformarea radicală a PEUGEOT într-o marcă atrăgătoare, 100% electrică, reprezentând noi repere în materie de design, plăcere de a conduce și eficiență. Cu designul său exterior, spectaculosul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, plăcerea de a conduce și performanțele electrice fără precedent, Next-Level E-3008 introduce PEUGEOT într-o nouă eră, fiind marca franceză care oferă cea mai largă gamă de vehicule electrice generaliste de pe piață.“

SEDUCȚIE: NOUL E-3008 DUCE DESIGNUL CREATIV LA URMĂTORUL NIVEL

Cu noul E-3008, designul PEUGEOT intră într-o nouă eră electrică, în care seducția folosește eleganța în beneficiul eficienței.

MATTHIAS HOSSANN, DIRECTOR DE DESIGN PEUGEOT: «Noul E-3008 îmbină inventivitatea și caracterul îndrăzneț Peugeot, reprezentând toate valorile mărcii noastre. Reinventarea modelului 3008 înseamnă să lucrăm asupra modernității sale, să armonizăm designul dinamic cu eficiență optimă prin silueta tip fastback și să inovăm cu o nouă generație de PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®».

Un SUV fastback (aerodinamic) cu alură de felină

Noul E-3008 este recunoscut imediat prin aspectul de SUV fastback. Cu forma sa dinamică și aerodinamică (Cx 0.28), noul E-3008 îmbină eleganța, eficiența și spațiul generos.

Dinamismul liniilor de felină ale noului E-3008 provine și din dimensiunile bine echilibrate ale vehiculului (lungime: 4,54 m, lățime: 1,89 m, înălțime: 1,64 m), care rămâne unul dintre cele mai compacte din categoria SUV-urilor 100% electrice de segment C, oferind în același timp suficient spațiu pentru pasageri și bagaje.

O parte frontală de înaltă tehnologie

Pe noul E-3008, PEUGEOT introduce un design nou pentru partea frontală. În timp ce semnătura luminoasă emblematică cu trei gheare rămâne ferm pe poziție, aspectul farurilor și al grilei este complet nou.

Grila noului E-3008 ilustrează genele electrice ale acestui model.

Partea frontală este concepută în jurul noii embleme PEUGEOT, integrând noua semnătură luminoasă și grila fără delimitare, datorită unui degrade în culoarea caroseriei.

Farurile ultra-compacte sunt amplasate într-o bandă subțire și elegantă care se află deasupra grilei radiatorului și se întinde în jurul întregii părți frontale. Este o caracteristică distinctă de design care conferă noului E-3008 un aspect deosebit de incisiv, afirmându-i modernitatea și personalitatea.

Farurile sunt cu LED pe toate versiunile. Modelul E-3008 GT este echipat standard cu noua tehnologie Pixel LED de la PEUGEOT, care adaptează automat fasciculul de lumină al farurilor la condițiile de trafic, menținând o iluminare optimă, fără să deranjeze ceilalți participanți la trafic.

Un concept care reinventează fastback-ul

PEUGEOT a modernizat înclinarea tradițională a liniei de fastback în partea din spate a mașinii cu un spoiler „plutitor“. Acest element inovator pune în valoare arcuirea caroseriei noului E-3008, optimizând în același timp aerodinamica.

Partea posterioară generoasă a noului E-3008 oferă un stil dinamic, subliniat de emblematica semnătură luminoasă cu trei gheare – în 3D pe versiunile GT –, păstrând în același timp un spațiu bun pe al doilea rând și un volum al portbagajului (520 de litri, indiferent de motorizare) identic cu cel al modelului 3008 anterior.

O siluetă aerodinamică

Noul PEUGEOT E-3008 lateral

Pe noul E-3008, fiecare detaliu de design a fost gândit și proiectat pentru oferirea unui nivel mai mare de inovație și eficiență.

Ascunderea garniturilor de etanșare ale geamurilor laterale în portiere contribuie la designul elegant pentru părțile laterale ale mașinii. Numărul de inserții decorative de pe caroserie a fost redus, în timp ce toate piesele cromate au fost eliminate.

Jante inovative și aerodinamice

Continuând activitatea inovatoare începută la 408, PEUGEOT a echipat noul E-3008 cu jante care contribuie atât la designul modern, cât și la performanța aerodinamică.

Jantele de 19 sau 20 de inci, cu design tehnic și geometric, au în centru noua emblemă PEUGEOT.

Un finisaj exterior sofisticat și rezistent

În ceea ce privește finisajul exterior, modelul E-3008 ilustrează o abordare nouă, mai modernă și mai durabilă. Piesele cromate au fost eliminate în favoarea celor lăcuite: Meteor Grey pe protecţia barei față și pe bara spate, Orbital Black pe capacele oglinzilor și pe linia inferioară care înconjoară vehiculul.

Noul E-3008 este disponibil într-o gamă de șase culori.

Datorită pigmenților dicromatici inovativi, culoarea Obsession Blue se schimbă din albastru în verde în funcție de lumină și de formele caroseriei, exprimând cu eleganță intrarea lui E-3008 într-o nouă eră.

Noul Ingaro Blue, cu reflexiile lui subtile, evidențiază perfect liniile moderne ale noului E-3008.

Celelalte culori disponibile sunt Okenite White, Pearl Black, Artense Grey şi Titanium Grey.

Noul E-3008 GT este livrat standard în două culori, cu plafon negru lucios.

La versiunile GT electrice, secțiunile inferioare ale barelor de protecție față și spate, pasajele roților și protecțiile pragurilor portierelor sunt, de asemenea, finisate în negru lucios.

Calitate superioară și înaltă tehnologie pentru habitaclu

În plus față de spectaculosul ecran panoramic plutitor de 21 de inci al noului PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® (vezi mai jos), atracția puternică și caracterul tehnologic al habitaclului sunt accentuate de iluminarea ambientală cu LED, care poate fi personalizată în 8 culori diferite.

Această iluminare este reflectată de o inserție elegantă din aluminiu veritabil care se întinde pe panoul de bord și se prelungește cu generozitate pe portiere. Combinația dintre aluminiu, lumină și tapiţeria cu model creează o armonie unică, de înaltă calitate, a materialelor premium.

EMOȚIE: UN NOU PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT® PENTRU O PLĂCERE DE A CONDUCE SPECTACULOASĂ

Noul PEUGEOT E-3008 interior

Promisiunea de inovație și eleganță de la exteriorul modelului E-3008 se extinde și în interior. Noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® duce plăcerea de a conduce la un alt nivel.

Un ecran panoramic HD de 21 inci, plutitor și curbat, care combină afișajul head-up cu ecranul tactil central

Echipele PEUGEOT au decis să combine două dintre cele trei elemente fundamentale ale i-Cockpit®, head-up display și ecranul tactil central de dimensiuni mari. Acestea sunt acum integrate într-un ecran panoramic curbat, format dintr-un singur panou de înaltă definiție, de 21 inci, care se întinde de la capătul stâng al panoului de bord până la consola centrală.

Acest ecran panoramic plutește deasupra panoului de bord. Efectul de „plutire“ este accentuat de iluminarea ambientală cu LED, a cărei sursă se află sub ecran.

Poziționat pentru ergonomie optimă, ecranul panoramic de 21 de inci este ușor curbat spre șofer, rămânând în același timp perfect accesibil pentru pasager. Prin urmare, ecranul digital mare și de înaltă calitate combină două funcții cheie ale PEUGEOT i-Cockpit®:

– În partea stângă a ecranului panoramic, panoul de instrumente reunește toate informațiile legate de condus (viteză, putere, asistență la condus, flux de energie) deasupra volanului compact.

– În partea dreaptă a ecranului panoramic, în centrul panoului de bord, secțiunea cu ecran tactil este accesibilă atât șoferului, cât și pasagerului. Aceasta poate fi utilizată pentru gestionarea sistemelor de încălzire/climatizare, navigație, media/conectivitate etc.

La versiunea Allure a modelului E-3008, noul PEUGEOT i-Cockpit® este alcătuit standard din două ecrane digitale de 10 inci integrate într-un singur panou din afișajul panoramic, oferind același efect de plutire ca și panoul de 21 de inci. GT este echipat standard cu un ecran de 21 de inci.

Arhitectură și ergonomie reinventate

Noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® prezintă o arhitectură complet nouă. Este inovator prin faptul că ecranul panoramic este montat pe panoul de bord cu un sistem de fixare invizibil din habitaclu. Această dispunere îmbunătățește accesibilitatea și vizibilitatea informațiilor afișate pe ecranul tactil panoramic de 21 de inci.

Partea centrală a panoului de bord găzduiește i-Toggles, butoane tactile complet personalizabile, care pot fi programate pentru acces rapid la 10 dintre funcțiile preferate de utilizator: apelarea unui contact favorit, pornirea navigației către o destinație frecvent utilizată, reglarea radioului pe postul favorit, setarea temperaturii ideale a aerului condiționat etc.

Consola centrală este spațioasă și aerisită, pentru sporirea spațiului disponibil destinat depozitării și, pentru pasagerul din față, care beneficiază de un spațiu deosebit de plăcut și larg deschis.

Arhitectura spațioasă a fost posibilă prin mutarea comenzii transmisiei automate pe panoul de bord. Controlul se află acum în dreapta volanului, lângă butonul de oprire/pornire al mașinii. Este o soluție ergonomică și permite accesul facil la comenzile transmisiei și la oprirea sau pornirea motorului, printr-un singur gest intuitiv.

Un volan nou și compact, cu butoane tactile

Volanul compact a fost încă de la început un element fundamental al PEUGEOT i-Cockpit® și în prezent este foarte bine reproiectat pentru oferirea unor senzații de conducere și confort optime. Bineînțeles, și-a păstrat caracterul compact, dar are un design modernizat: partea centrală redesenată este mai mică și „izolată“ de spițele volanului pentru un efect de levitație similar cu cel al ecranului panoramic de pe panoul de bord.

Comenzile de pe volanul compact sunt noi, pentru ergonomie optimă. Acestea detectează automat degetele șoferului, dar se activează numai atunci când acesta le apasă, pentru evitarea manevrelor false.

Noul volan compact este încălzit, ca dotare standard la versiunea E-3008 GT.

Noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® introduce în spatele volanului compact două manete de comandă noi, fine și elegante, precum și două padele pentru frânarea regenerativă.

Confort excepţional

Habitaclul noului E-3008 oferă pasagerilor o experiență relaxantă, într-un spațiu generos și luminos. Noile scaune față – o combinație de piele cu textură și stofă pe Allure și piele cu textură și Alcantara pe GT – oferă confort excepțional. Scaunele au un design conturat atrăgător și spumă de înaltă densitate.

Scaunele față ale noului E-3008 au primit prestigioasa etichetă AGR (Aktion für Gesunder Rücken), acordată de o asociație germană de medici și terapeuți care promovează cercetarea în domeniul prevenirii durerilor de spate. La versiunea GT, acestea sunt ventilate și cu masaj, iar în spate se mai regăsesc și scaunele cu tetieră încorporată.

Pentru prima dată în gama PEUGEOT, scaunele față pot fi echipate cu suporturi laterale adaptive, care se umflă sau se dezumflă electric pentru adaptare perfectă la forma corpului pasagerului.

Pentru asigurarea unei atmosfere interioare sănătoase, noul PEUGEOT E-3008 este echipat cu sistemul AQS (Air Quality System) care monitorizează în permanență calitatea aerului care intră în habitaclu și, dacă este necesar, activează automat recircularea aerului.

La versiunea GT, acesta este completat de sistemul de tratare a aerului Clean Cabin, care filtrează gazele și particulele nocive. Calitatea aerului este afișată în partea dreaptă a ecranului panoramic.

Izolația fonică deosebit de atentă poate fi îmbunătățită și mai mult prin geamurile frontale laminate opționale, combinate cu sistemul Focal® Premium Hi-Fi de înaltă calitate, care este rezultatul mai multor ani de colaborare între PEUGEOT și echipele de la Focal®, marca franceză specializată în sisteme audio de înaltă calitate.

Sistemul Focal® Premium Hi-Fi este format din 10 difuzoare cu tehnologii exclusive, patentate:
– 4 tweetere cu dom inversat din aluminiu TNF,
– 4 difuzoare/medii cu con de polivinilă și amortizare TMD (Tuned Mass Damper) de 165 mm,
– 1 canal central conic din poliglas și performanțe îmbunătățite,
– 1 subwoofer optimizat Power Flower™.

Toate acestea sunt combinate cu un amplificator cu 12 canale de 690 W (tehnologie de clasă D amplificată).

Experiența audio este îmbogățită prin introducerea modului inovator de ascultare „Front-Optimised“, care transformă rândul 1 al e-3008 într-o adevărată sală de concerte.

O multitudine de spații de depozitare și un volum de încărcare generos

Habitaclul noului E-3008 oferă 17 spații de depozitare diferite, cu un volum total de aproximativ 34 de litri: încărcare wireless a telefonului accesibilă în mod facil pe consola centrală, un spațiu frigorific sub cotiera centrală, un suport pentru pahare pe consola de pe plafon, suporturi pentru pahare și torpedou.

Cu un volum util de 520 de litri sub panoul separator, portbagajul noului E-3008 este la fel de spațios ca și cel al predecesorului său. Noua platformă STLA Medium oferă acum același spațiu în portbagaj, indiferent de motorizare.

Un șasiu dinamic pentru eficiență și plăcerea de a conduce

E-3008 se ridică la înălțimea reputației PEUGEOT în ceea ce privește ținuta de drum și plăcerea de a conduce.

Noua platformă STLA Medium încorporează punți față și spate noi, concepute pentru asigurarea unei ținute de drum dinamice. Structura platformei în sine contribuie la această dinamică, prin utilizarea la maximum a materialelor ușoare și rigide și prin scăderea centrului de greutate al vehiculului, datorită poziționării ideale a bateriei cu un singur nivel, cât mai jos posibil între roți.

Patru moduri de rulare pentru performanțe optime

Șoferul poate alege între patru moduri de rulare prin intermediul unei comenzi amplasate pe consola centrală, pentru adaptarea optimă a performanțelor modelului E-3008 la dorințele șoferului și/sau la condițiile de trafic:

– Mod Normal. Acesta este modul implicit. Puterea și cuplul sunt ușor reduse atunci când pedala de accelerație este apăsată între 0 și 70%, iar peste 70% sunt disponibile puterea și cuplul maxim.

– Mod Eco. Oferă o rulare mai cursivă și un consum redus de energie prin utilizarea unei setări specifice a pedalei de accelerație, limitând puterea și cuplul și reducând performanța sistemului de încălzire și de aer condiționat.

– Mod Sport. Oferă o conducere mai dinamică prin utilizarea unor configurații specifice pentru servodirecție, accelerație și transmisie.

– Mod 4WD (unde este cazul). Disponibil la viteze de până la 135 km/h, acest mod distribuie puterea către toate cele 4 roți atunci când suprafața drumului devine alunecoasă (zăpadă, noroi etc.).

Un SUV agil în oraș

Compact și cu cel mai bun diametru de întoarcere (10,6 m) dintre toate SUV-urile 100% electrice din categoria sa, noul E-3008 se simte foarte bine în traficul urban. Pentru facilitarea manevrelor, este echipat standard cu o cameră video spate care oferă șoferului două perspective: vizualizare în spate sau vedere de ansamblu. Camera video este echipată cu o duză de curățare pentru oferirea unei imagini perfecte în orice condiții.

Opțional, noul E-3008 poate fi echipat cu sistemul PEUGEOT VisioPark 360° care, prin intermediul celor 4 camere poziționate cât mai aproape de roțile din față și din spate și a celor 12 senzori distribuiți în jurul mașinii, oferă o vizualizare la 360° a mediului înconjurător. Astfel, este posibilă evitarea tuturor obstacolelor din apropierea vehiculului.

Capacități extinse de conducere semiautonomă

PEUGEOT face încă un pas spre conducerea semiautonomă cu sistemul Drive Assist Plus disponibil pe noul E-3008. Acest sistem asistă șoferul prin utilizarea tuturor senzorilor mașinii (camere video, radar etc.) și a informațiilor de la sistemul de navigație conectat.

Aceste sisteme de asistență sunt concepute pentru simplificarea activităților șoferului pe șoselele cu mai multe benzi sau autostrăzi:

– Sistem adaptiv de control al vitezei de croazieră cu funcție Stop & Go și asistență la menținerea benzii de rulare. Gestionează direcția și viteza noului E-3008 pentru menținerea acestuia pe o bandă de rulare și la o viteză prestabilită de șofer.

– Schimbarea semiautomată a benzii de rulare. Schimbă banda de rulare în locul șoferului, atunci când este necesar. Este suficient să activați indicatorul și să apăsați butonul „ok“ de pe volan, iar sistemul va direcționa vehiculul spre noua bandă de rulare.

– Recomandare anticipată privind viteza de rulare. Detectează modificările limitei de viteză prin detectarea indicatoarelor rutiere și prin colectarea de informații de la sistemul de navigație conectat și sugerează șoferului să ajusteze setarea Adaptive Cruise Control. În cazul în care detectează condiții de ploaie, sistemul sugerează imediat reducerea vitezei în conformitate cu limita de viteză, de exemplu de la 130 la 110 km/h pe autostradă.

Această capacitate de conducere semiautonomă necesită acceptarea șoferului. Senzorii se asigură că șoferul păstrează în permanență mâinile pe volan.

O gamă completă de sisteme de siguranță activă

E-3008 dispune de cele mai recente tehnologii de siguranță activă PEUGEOT, inclusiv:
– Frânare de urgență automată cu avertizare în caz de coliziune: detectează vehiculele, pietonii și bicicliștii, ziua sau noaptea, de la 7 km/h și până la 140 km/h.
– Avertizare activă la părăsirea benzii de rulare și corectarea direcției de deplasare.
– Driver Attention Alert, care detectează pierderea atenției șoferului prin analizarea deplasării vehiculului.
– Recunoaștere extinsă cu afișare digitală a semnelor rutiere: oprire, sens unic, depășire interzisă, sfârșit depășire interzisă, în plus față de semnele obișnuite referitoare la limita de viteză.
– Monitorizarea unghiului mort cu rază lungă de acțiune (până la 75 de metri).
– Controlul coborârii în pantă: reduce riscul de derapare sau de pierdere a controlului vehiculului la coborârea unei pante cu viteze mai mici de 30 km/h, indiferent dacă se află în treapta de deplasare înainte sau în marșarier, prin reglarea automată a vitezei.
– Control avansat al tracțiunii: optimizează aderența pe suprafețe alunecoase. Acesta poate fi activat în 3 poziții: zăpadă, noroi și nisip.

EXCELENŢĂ: PERFORMANȚE ELECTRICE ȘI CONECTIVITATE LA NIVELUL URMĂTOR

Noua platformă electrică STLA Medium de la Stellantis, inaugurată pe E-3008, permite mărcii PEUGEOT să răspundă așteptărilor clienților de vehicule 100% electrice în ceea ce privește performanța, eficiența, autonomia și capacitatea de reîncărcare.

JEROME MICHERON, DIRECTOR DE PRODUS PEUGEOT: „Având în vedere succesul precedentului 3008 și clienții care ne-au acordat încrederea lor, trebuia să fim îndrăzneți. Cu noul E-3008, PEUGEOT intră într-o nouă eră, atât în ceea ce privește designul, cât și electrificarea. E-3008 este conceput pentru clienții exigenți, care se mișcă rapid“.

O platformă electrică reprezentând standarde noi

PEUGEOT E-3008 este primul model care beneficiază de noua platformă STLA Medium de la Stellantis. Proiectată pentru viitoarele vehicule electrice ale Grupului, aceasta stabilește un nou punct de referință pe piață.

Platforma STLA Medium BEV-by-design se mândrește cu o energie record la bord, între roți, de până la 98 kWh, într-un ampatament care a fost menținut scurt (2,73 m pentru E-3008). Acest design de înaltă performanță permite modelului E-3008 să ofere cea mai bună autonomie din categoria sa (până la 700 km), fiind în același timp compact (4,54 m lungime).

O gamă largă de sisteme de propulsie electrice de înaltă performanță

Proiectat încă de la început ca model electric, noul E-3008 beneficiază de o gamă de 3 propulsoare complet electrice cu emisii zero (ciclul WLTP în curs de omologare) pentru a răspunde tuturor necesităților clienților.

– Autonomie 525 km, tracțiune pe 2 roți, 210 CP/157 kW,
– Două motoare cu autonomie 525 km, tracțiune integrală, 320 CP/240 kW,
– Long Range cu autonomie 700 km, tracțiune pe 2 roți, 230 CP/170 kW.

Motorul electric și transmisia

Noua generație de motoare sincrone cu magneți permanenți oferă mai multă putere și o eficiență superioară. Versiunile cu tracțiune pe 2 roți oferă 157 kW (343 Nm) sau 170 kW (343 Nm). Versiunea cu tracțiune integrală şi două motoare oferă un total de 240 kW (157 kW-343 Nm în față și 83 kW-166 Nm în spate).

Motorul electric este fabricat și produs de către asocierea STELLANTIS-NIDEC din Trémery (Franța).

Transmisia este fabricată și produsă de Stellantis în Valenciennes (Franța). Raportul final pentru versiunea cu 2 roți motrice (530 km) este de 9,77.

Bateria

Bateria litiu-ion cu voltaj înalt de 400V, cu o compoziție chimică NMC (nichel, mangan și cobalt), este amplasată sub podeaua vehiculului și alimentează motorul electric pentru tracțiune.

Ceilalți consumatori electrici (lumini, infotainment etc.) continuă să fie alimentați de o baterie de 12V, alimentată la rândul ei de bateria de voltaj înalt prin intermediul convertorului.

Există trei definiții tehnice (ciclul WLTP în curs de omologare) ale bateriei de voltaj înalt:

  • Autonomie de 525 km cu 73 kWh,
  • Două motoare cu autonomie de 525 km cu 73 kWh,
  • Autonomie extinsă la 700 km cu 98 kWh.

Managementul termic al bateriei utilizează lichid de răcire circulant pentru asigurarea unei încărcări ultra-rapide, autonomie optimizată și durată de viață mai lungă.

Pompa de căldură contribuie, de asemenea, la confortul termic al pasagerilor, economisind în același timp energia bateriei.

Bateria este garantată pentru 8 ani (sau 160.000 km) la 70% din capacitatea sa de încărcare.

Încărcare rapidă

Mufa de încărcare de pe aripa stângă posterioară oferă conexiuni de Mod 2/3 (curent alternativ) și Mod 4 (curent continuu).

Pentru încărcarea la curent alternativ, sunt disponibile două tipuri de încărcătoare la bord care să se adapteze la toate utilizările și soluțiile de încărcare ale clienților, cu un încărcător trifazat de 11 kW standard și un încărcător trifazat de 22 kW opțional.

Pentru reîncărcarea la curent continuu, prin intermediul supraîncărcătoarelor, priza Mod 4 de pe noul E-3008 acceptă o putere nominală de până la 160 kW, permițând reîncărcarea bateriei modelului E-3008 de la 20% la 80% în 30 de minute pentru versiunea cu autonomie standard și în mai puțin de 30 de minute pentru versiunea cu autonomie extinsă.

Funcții electrice extinse

V1G sau funcție încărcare inteligentă (Smart Charging)

Această funcție este compatibilă cu serviciile furnizorilor de energie și reglează timpul și puterea de încărcare a bateriei noului PEUGEOT E-3008 pentru optimizarea costurilor de încărcare.

Funcţie V2L (Vehicul pentru încărcare / Vehicle to Load)

Această facilitate foarte practică oferă clienților opțiunea de alimentare a unui dispozitiv electric prin intermediul bateriei de voltaj înalt a noului PEUGEOT E-3008. De exemplu, pentru încărcarea unei biciclete electrice sau pentru funcționarea unui aparat electric. Sistemul poate furniza până la 3 kW și 16 A.

Funcţie Plug & Charge

Această funcție simplifică procedura de autentificare a vehiculului la un punct de încărcare. Noul PEUGEOT E-3008 este identificat și recunoscut automat de punctul de încărcare compatibil „Plug & Charge“. Tot ce trebuie să faceți este să conectați E-3008 pentru începerea încărcării și facturarea directă, fără să fie nevoie de cardul de plată sau de identificare.

Frânare regenerativă în 3 etape

Această funcție permite reglarea instinctivă și ușoară a nivelului de recuperare a energiei, precum și a nivelului de decelerare a vehiculului.

Cu ajutorul padelelor din spatele volanului compact, se poate activa frânarea regenerativă pe 1 din cele 3 niveluri, padela din stânga mărind regenerarea și cea din dreapta diminuând-o:

  • Low (-0.6 m/s²), pentru senzații apropiate de cele ale unui vehicul cu motor pe combustie,
  • Medium (-1.2 m/s²), pentru decelerare accentuată atunci când pedala de accelerație este eliberată,
  • High (-1.8 m/s²), pentru decelerare maximă la eliberarea pedalei de accelerație și, prin urmare, regenerare maximă.

Ultimele 2 niveluri aprind automat luminile stopurilor.

Hibrid și sisteme de propulsie hibrid reîncărcabile

Pentru completarea gamei, noul 3008 va fi disponibil, de asemenea, cu unități de propulsie electrificate (Hybrid și Plug-In Hybrid), în funcție de cerințele pieței, precum și cu o singură unitate de propulsie pentru piețele internaționale. Ulterior vor fi publicate mai multe detalii.

Ultima generație de sisteme de informații conectate PEUGEOT

Versiunea Allure este echipată standard cu sistemul PEUGEOT i-Connect®, care oferă conectivitate completă datorită funcției de oglindire wireless (Apple CarPlay/Android Auto).

Experiența tehnologică este completă de sistemul PEUGEOT i-Connect® Advanced, standard pe E-3008 GT. Acesta este echipat cu un sistem de navigație conectat TomTom de înaltă performanță, care încorporează funcția „planificator de călătorii“, organizând în mod optim călătoriile pentru maximizarea autonomiei mașinii și pentru facilitarea încărcării. Pentru calcularea traseului ideal, sistemul ia în considerare o gamă largă de informații, inclusiv distanța care urmează să fie parcursă, nivelul de încărcare a bateriei la pornire, nivelul de încărcare dorit la sosire, viteza, consumul de energie, traficul, tipul de drum, înclinația… și, bineînțeles, punctele de încărcare disponibile la destinație.

Comanda de recunoaștere vocală în limbaj natural „OK PEUGEOT“ oferă acces la funcțiile de infotainment, încălzire și climatizare, precum și la telefon. Recunoașterea vocală este acum capabilă să facă distincția între comenzile lansate de șofer sau de pasager.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor și pentru a răspunde la orice întrebare pe care o pot avea, sistemul include documentație și tutoriale la bord (accesibile prin intermediul codului QR). Actualizările sistemului se efectuează „over the air“.

Conectivitate completă

Toate modelele E-3008 au două mufe USB-C amplasate în partea frontală a consolei centrale, una pentru încărcare și transfer de date, iar cealaltă exclusiv pentru încărcare.

Modelele E-3008 echipate cu PEUGEOT i-Connect® Advanced au două mufe USB-C suplimentare (pentru încărcare), amplasate în partea din spate a consolei centrale, pentru pasagerii aflați pe rândul 2.

Toate modelele E-3008 sunt echipate cu trei prize de 12 volți amplasate în partea din față și din spate a consolei centrale și în portbagaj.

Un încărcător wireless pentru telefoane (15 W) este dispus pe consola centrală, sub i-Toggles.

Servicii conectate noi*

Aplicația pentru smartphone My PEUGEOT le permite utilizatorilor E-3008 să rămână permanent conectați cu vehiculul lor și să acceseze de la distanță mai multe funcții:

– Geolocalizarea vehiculului emite alerte care reamintesc eventualele cerințe de întreținere.

– Control de la distanță pentru închiderea portierelor și activarea luminilor sau a claxonului, pentru localizarea mașinii.

– Iniţierea sau programarea precondiționării termice. Pe lângă faptul că oferă confort sporit, această funcție ajută la optimizarea autonomiei prin încălzirea bateriei atunci când vehiculul este conectat la priză.

– Verificarea, programarea, pornirea sau amânarea încărcării bateriei. Pe lângă faptul că economisește o cantitate considerabilă de timp, este și o modalitate de evitare a cheltuielilor mai mari decât cele necesare.

– Aplicația E-Routes de Free2move Charge este un planificator de călătorii disponibil pe smartphone.

– App Store este un magazin virtual de aplicații din diferite categorii (Muzică, Călătorii, Știri, Divertisment, Meteo…) disponibil direct în sistemul de infotainment al noului E-3008.

* unele servicii pot necesita abonare

O abordare ecologică

Materiale sustenabile

Pentru noul PEUGEOT 3008, folosim peste 500 kg de materiale ecologice în întregul vehicul (metale + polimeri):
– Oțelul și aluminiul ecologic reprezintă 60% din masa totală de materiale ecologice,
– Mai mult de 30 de piese din polimeri sunt produse cu materiale ecologice,
– Plasticul reciclat este utilizat în barele de protecție, spoilere, compartimente de depozitare și preșuri.

Abordarea sustenabilă a designului este ilustrată prin reducerea numărului de inserții decorative de pe caroserie și prin eliminarea tuturor elementelor cromate de la exteriorul noului 3008.

Un ecosistem industrial integrat

Ca dovadă a abordării sustenabile, PEUGEOT proiectează și produce noul E-3008 în Franța. Bateriile au fost proiectate la uzina Stellantis din Mulhouse, apoi modulele sunt asamblate la uzina din Sochaux, care produce E-3008.

Gamă simplă şi accesibilă

E-3008 este disponibil în două versiuni de echipare, Allure și GT.

Modelele E-3008 Allure au caroseria vopsită într-o singură nuanță și tapițerie din piele cu textură şi material textil cu motive în relief. Principalele dotări standard includ acces și pornire fără cheie, cameră video HD în spate, senzori de parcare în spate, faruri și lumini LED, jante din aliaj de 19 inci, PEUGEOT i-Cockpit® cu două panouri digitale de 10 inci, sistem de informații conectate PEUGEOT i-Connect®.

Versiunea E-3008 GT este disponibilă în două tonuri, cu plafon negru și tapițerie Alcantara. Principalele dotări standard, în plus față de cele ale versiunii Allure: jante din aliaj de 20 de inci, faruri Pixel LED, senzori de parcare față, hayon motorizat, scaune față și volan încălzite, încărcător de smartphone prin inducție, iluminare ambientală personalizabilă, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® cu ecran curbat de 21 de inci, i-Toggles personalizabile, sistem PEUGEOT i-Connect® Advanced pentru informații conectate.

NOUL PEUGEOT E-5008

În plus față de strategia gamei complete de vehicule electrice PEUGEOT, vom lansa un SUV mare electric de clasă superioară – care se va adresa unui segment mai larg de clienți de SUV-uri mari. Mai multe detalii vor fi oferite la începutul anului 2024.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.