Noul PEUGEOT 508 poate fi comandat la toți concesionarii autorizați ai mărcii din România, începând cu luna Aprilie 2019. Prețurile noului sedan pornesc de la 24.633 de euro, TVA inclus (pentru versiunea 508 Active 1.5 BlueHDi STT 130 CP BVM6).
Noul PEUGEOT 508 este schimbat cu totul. Noua sa siluetă este mai compactă și mai joasă. Noul design exterior este mai percutant și mai robust, în timp ce interiorul spectaculos găzduiește o evoluție a iconicului PEUGEOT i-Cockpit®. Manevrabilitatea exemplară, motorizările noi, numeroasele tehnologii și saltul generațional fac din PEUGEOT 508 un standard de clasă mondială al urcării în gamă a Mărcii.
Schimbarea conceptului pe un segment aflat în schimbare
Pe piața europeană, sedanul tradițional din segmentul D a cunoscut o stagnare în ultimii patru ani, după mai mult de un deceniu de declin. Atacat din toate părțile de o mulțime de siluete, în special de pe segmentul SUV-urilor, sedanul reușește să se impună pe piață doar oferind o gamă mai variată de modele și adoptând o identitate mai pronunțată.
În acest context, obiectivul noului PEUGEOT 508 a fost clar: acela de a se distanța de silueta convențională cu patru uși și portbagaj cu capac și de a deveni un sedan coupé radical de tip fastback cu 5 uși.
Un design îndrăzneț
La prima vedere, Noul PEUGEOT 508 surprinde prin forța expresivității sale și silueta dinamică. Înălțimea mașinii a fost redusă – abia atinge 1.40 m – iar liniile sale aerodinamice amintesc de stilul coupé.
Partea frontală este impresionantă, chiar agresivă. Grila cadrilată elegantă cu inserții cromate se impune între blocurile optice Full LED direct inspirate din ultimul concept al Mărcii: PEUGEOT INSTINCT. Faimosul leu aflat în centrul grilei și indicativul modelului, 508, care se regăsește pe capotă, amintesc de predecesorii săi: PEUGEOT 504 și 504 coupé. Semnătura vizuală verticală a luminilor de zi opalescente cu LED oferă modelului o personalitate distinctă, exclusivă.
Capota orizontală a fost coborâtă cât mai mult posibil pentru a accentua dinamismul noului PEUGEOT 508, iar întreaga siluetă a fost concepută pentru a atrage privirile din orice unghi.
Linia plafonului este joasă și elegantă, în stilul modelelor premium. Sedanul are o lungime de 4,75 m, față de 4,83 m, lungimea versiunii precedente, pentru o manevrabilitate îmbunătățită. Suprafețele vitrate joase pun si mai mult în valoare silueta modelului, accentuând portierele fără rame. Jocurile și alinierile au fost reduse, roțile au fost ajustate pentru a umple perfect arcele roților, antena de plafon a fost eliminată (în prezent este serigrafată). Peugeot își dedică know-how-ul său în serviciul calității și esteticii.
Partea din spate are un aspect puternic și modern, cu un bandou orizontal de culoare negru lucios care încadrează stopurile Full LED cu aspect tridimensional. Iluminate atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte cu o intensitate adaptivă, acestea pun în evidență în mod constant semnătura celor trei gheare de leu. Evacuarea dublă cromată amplifică și mai mult stilul sportiv. Modelul adoptă o siluetă puternică care inspiră vârful de gamă.
Un habitaclu amplificat de PEUGEOT i-Cockpit®
La bordul noului PEUGEOT 508 se simți ca și cum ai pătrunde în altă lume, una axată pe calitate și originalitate. Privirea este atrasă instantaneu de instrumentarul de bord spectaculos, absolut premium și de ultima versiune a exemplarului PEUGEOT i-Cockpit®.
Sistemul i-Cockpit, care a echipat în premieră modelul PEUGEOT 208 în 2012, a evoluat pe măsură ce noi modele au fost introduse în gamă. Componentele esențiale ale acestui sistem sunt: volan compact, ecran tactil HD capacitiv de 10ʺ, în format 8/3 și head-up display cu ecran digital de rezoluție înaltă de 12.3ʺ.
În totalitate configurabil și personalizabil (șase moduri diferite de afișare), unitatea head-up display este poziționată deasupra volanului și afișează toate informațiile esențiale pentru condus în câmpul vizual al șoferului, pentru ca acesta să nu își ia privirea de la drum.
Ecranul tactil central se integrează perfect în planșa de bord, la aproximativ aceeași înălțime cu cu unitatea head-up display. Pe nivelul de echipare Active ecranul tactil are 8 inch, iar începând cu nivelul de echipare Allure acesta este în versiune High Definition de 10 inch. Cu ajutorul celor 7 butoane de comutare tip pian pot fi controlate funcțiile mașinii, precum radio, aer condiționat, navigație, telefon, aplicații mobile, setările mașinii și i-Cockpit® Amplify.
Maneta cutiei de viteze automate cu 8 trepte este cu comandă electrică, iar designul său elegant, împreună cu padelele de pe volan amplifică plăcerea condusului.
Noul PEUGEOT 508 propune, de asemenea, i-Cockpit® Amplify care, grație celor două ambianțe în totalitate personalizabile, BOOST și RELAX, este menit să trezească simțurile vizual (prin reglarea intensității iluminării ambientale și a culorilor ecranului) auditiv (setările ambianței muzicale) și tactil (prin scaunele dotate cu funcție de masaj multipunct). Funcția i-Cockpit® Amplify controlează, de asemenea, funcțiile dinamice ale mașinii, prin selectorul modului de condus (ECO/Sport/Confort/Normal), precum și amortizarea, în cazul unui vehicul echipat cu suspensie electronică.
Poziția de condus este unică, oferind o experiență de condus stimulantă, intuitivă, de fiecare dată când urci la bordul mașinii.
O experiență de condus intensă
În ceea ce privește plăcerea de a conduce, PEUGEOT 508 este fidel ADN-ului său. Modelul beneficiază de tehnologia și know-how-ul dezvoltat în cadrul Grupului PSA, de exemplu:
• Utilizarea platformei EMP2, fără îndoială una dintre cele mai bune platforme din prezent, care îi asigură o greutate redusă cu aproximativ 70 kg față de generația precedentă, dar și eficiență, siguranță și performanțe superioare,
• Introducerea unei noi tehnici de sudare a caroseriei, prin utilizarea a 24 m de adeziv structural, care asigură un plus de rigiditate și o mai bună durabilitate,
• Utilizarea unor elemente ce optimizează comportamentul suspensiei
• Utilizarea unei suspensii spate multi-link conectată la o suspensie cu amortizare variabilă și controlată – Active Suspension Control – dotare standard pe versiunea GT și pentru toate motorizările pe benzină, și opțională pentru motorizările diesel de 2.0 L).
• Setări adaptate la suprafața de rulare pentru fiecare motorizare în parte, cu scopul de a garanta cel mai bun nivel de confort pe verticală, cât și în ceea ce privește filtrarea denivelărilor drumului
• Calibrarea servo-direcției electrice pentru a asigura un compromis între manevrele ferme/delicate pentru toate situațiile de condus și pentru o oferi o manevrabilitate de excepție.
• Introducerea la scară largă a noii transmisii automate cu 8 rapoarte EAT8 cu schimbător de viteze electric.
Confort premium și calitate first-class
Noul PEUGEOT 508 este o invitație la o călătorie vârf-de-gamă. Atenția acordată detaliilor și finețea materialelor proiectează pasagerii într-un univers hich-tech impregnat de eleganță.
Scaunul șoferului (și al pasagerului, începând cu nivelul de echipare Allure Business) a obținut astfel eticheta AGR, care certifică ergonomia și posibilitățile de reglare, cu reglare în lungime și a înclinării spătarului, precum și suport lombar (reglare electrică pneumatică în 4 direcții). Scaunele sunt disponibile cu reglaje electrice în opt direcții, cu 2 memorizări posibile.
Scaunele față de mari dimensiuni pot fi echipate, opțional, cu sistem de masaj pneumatic cu opt buzunare cu cinci programe de masaj diferite.
În plus spațiile de depozitare sunt numeroase – oferind un volum de depozitare de până la 32 litri!, fiind repartizate în tot habitaclul, alături de numeroase prize ( 4 prize USB pentru încărcarea aparatelor mobile, disponibile începând cu nivelul de echipare Allure, o priză jack în cotieră și două prize de 12 V, dintre care una în portbagaj). Plafonul panoramic cu deschidere amplă este de tipul spoiler, iar pentru sistemul audio premium al mașinii Marca a ales de FOCAL®, faimoasa semnătură acustică franceză.
Experiența la bord este amplificată și de materialele atent alese, cu finisaje și accesorii ce aparțin universului berlinelor de lux: piele naturală sau piele Nappa, crom satinat, negru lucios, Alcantara®, lemn autentic (stejar gri pe versiunea GT Line sau Zebrano, disponibil doar pe GT).
O gamă impresionantă de sisteme de asistență la condus
Noul PEUGEOT 508 oferă o gamă largă de sisteme de asistență la condus de ultimă generație care respectă criteriile EuroNCAP, din ce în ce mai exigente. Noutățile sunt:
• sistem Night Vision, o premieră pe acest segment.
• Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8)
• sistemul Lane Positioning Assist, (asociat cu Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go), în premieră pentru gama Peugeot
• Active Safety Break de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte la viteze de până la 140km/h și Distance Alert
• sistemul Lane Keeping Assist (inclusiv marginea drumului)
• Alertă Atenție Șofer
• High Beam Assist
• Recunoașterea indicatoarelor de viteză și recomandări
• Recunoașterea extinsă a semnelor de circulație (Stop, sens unic etc.)
• Sistem de monitorizare activă a punctului mort.
Sistemul Night Vision utilizează o cameră video cu infraroșu pentru a detecta persoane și animale aflate în preajma vehiculului pe timp de noapte și în condiții de vizibilitate redusă, pe o rază de până la 200 de metri. Imaginile surprinse cu ajutorul camerei video sunt redate pe ecranul tactil, în câmpul de viziune al șoferului, pentru mai multă siguranță.
Pe drumurile din orașe, șoferul beneficiază, de asemenea, de sisteme de asistență pentru anumite manevre, precum Visiopark (360° vision) și sistemul de ultimă generație Full Park Assist, cu funcție Flankguard (disponibilă doar cu transmisie automată EAT8).
La bordul Noului PEUGEOT 508 conectivitatea este omniprezentă grație următoarelor echipamente: navigație conectată 3D cu TomTom® Traffic, Mirror Screen, compatibil cu Mirrorlink®, Android Auto™ și Apple Carplay™, încărcare a smartphone-ului prin inducție, patru prize USB, PEUGEOT Connect SOS & Assistance, sistemul de apelare automată în caz de urgență și pachetele PEUGEOT Connect.
Eficiență și performanță
Fie că e vorba de arhitectura mașinii, performanțele NVH, optimizarea dimensiunilor, reducerea masei, aerodinamica sau grupurile motopropulsoare, totul a fost gândit pentru a obține valori inedite ale emisiilor de CO2.
Noul PEUGEOT 508 beneficiază, de asemenea, de noua generație de motoare Euro 6.2 PureTech și BlueHDi (cu tehnologie SCR avansată) pentru cele mai bune valori ale emisiilor de CO2.
Există două motoare pe benzină noi dezvoltate de baza motorizării PureTech 1.6L:
• PureTech 180 S&S EAT8,
• PureTech 225 S&S EAT8 (doar pe versiunea GT).
Patru unități Diesel bazate pe motorizările BlueHDi 1.5L și 2.0L sunt disponibile:
• BlueHDi 130 S&S BVM6 (singura în asociere cu transmisie manuală cu 6 rapoarte)
• BlueHDi 130 S&S EAT8,
• BlueHDi 160 S&S EAT8,
• BlueHDi 180 S&S EAT8.
Noul PEUGEOT 508 este fabricat la uzina din Mulhouse, în timp ce sistemul de propulsie este conceput la fabricile din Trémery and Douvrin. Acesta va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris din această toamnă și va fi disponibil în Europa începând cu ianuarie 2019.
Principalele dimensiuni ale Noului Peugeot 508
Cu o lungime de 4,75 m, noul PEUGEOT 508 este una dintre cele mai compacte berline de pe piața mainstream, fiind mai aproape de concurența premium. Numit de Peugeot rivalul lui Audi A5 Sportback, modelul este cu 11 cm mai scurt decât VW Arteon (4.86 cm). Cu toate că lungimea mașinii a fost redusă cu 8 cm față de generația precedentă, ampatamentul – la 2.79 m – a fost scurtat cu 2.4 cm.
Consolele față și spate au fost reduse pentru a accentua dinamismul siluetei și a amplifica agilitatea manevrelor. Raza de bracaj a fost și ea îmbunătățită, măsurând cu 1,5 m mai puțin.
Lungimea de 1,84 m a fost crescută cu 2 cm în plus față de generația precedentă, în timp ce înălțimea a scăzut cu 6 cm, ajungând la 1,40 m. Această structură joasă, la care contribuie portierele fără rame, nu sacrifică spațiul pentru cap, care este comparabil, atât în spate, cât și în față cu cel oferit de Audi A5 Sportback, în timp ce spațiul dedicat coatelor ajunge la 1.455 m, cu 5 cm mai mult decât la Audi.
Noul model are o aerodinamică excelentă, coeficientul de rezistență fiind de 0.26 Cx. Dimensiunile jantelor variază între 16-19 inch. Volumul portbagajului este de 487 litri, iar accesul la acesta se face prin hayonul hands-free.
Modularitatea este impresionantă cu bancheta spate retractabilă 2/3-1/3, asigurând astfel un spațiu total de încărcare de 1537 litri.