· Siguranţă extraordinară: noul Astra respectă criterii de testare foarte dure
· Tetierele active oferă cel mai ridicat nivel de protecţie din domeniu împotriva leziunilor cervicale la impactul din spate
· Performanţă remarcabilă la testele de impact, datorită cabinei extrem de rigide
Euro NCAP, organizaţia europeană de evaluare a nivelului de siguranţă al autovehiculelor noi, a acordat noului Opel Astra cinci stele pentru siguranţă – cel mai mare punctaj conferit în baza noilor reglementări stricte intrate în vigoare în acest an.
Euro NCAP a oferit tetierelor active Astra cel mai mare scor acordat vreodată; acestea protejează împotriva leziunilor cervicale la impactul din spate, fapt deosebit de important, deoarece acestea reprezintă cele mai des întâlnite leziuni suferite de ocupanţi în coliziunile din spate. Sistemul de tetiere active al Opel, parte integrantă a scaunelor mărcii, cele mai performante modele în domeniu, constituie în sine o inovaţie tehnică. Acesta este complet reversibil, nefiind necesară resetarea la dealer după o coliziune din spate.
Euro NCAP a lansat acum un sistem de punctaj general, ajungând până la maxim cinci stele. Numărul de stele reflectă gradul de performanţă în patru categorii: protecţia adulţilor, siguranţa copiilor, protecţia pietonilor şi sistemele de asistenţă pentru siguranţă. Scorul este calculat evaluând punctele obţinute la cele patru categorii, asigurându-se în acelaşi timp luarea în calcul a fiecărei secţiuni
Astra a primit un punctaj foarte bun pentru protecţia asigurată pasagerului din faţă în cazul unui impact frontal. NCAP a acordat de asemenea puncte suplimentare pentru că sistemul electronic de control al stabilităţii Controlplus, o tehnologie computerizată care îmbunătăţeşte stabilitatea autovehiculului prin detectarea şi minimizarea derapărilor, constituie o dotare standard la toate variantele de modele oferite în toate cele 27 de ţări care utilizează clasificările Euro NCAP, precum şi în Norvegia şi Elveţia.
„Opel concepe, proiectează şi construieşte unele dintre cele mai sigure autovehicule din lume. Nu este o opinie, ci un fapt confirmat de organizaţii independente de evaluare a nivelului de siguranţă,” a declarat Hans Demant, director executiv la Adam Opel GmbH.
Structura caroseriei şi sistemele de reţinere a ocupanţilor în cadrul modelului Astra sunt pregătite să facă faţă standardelor actuale şi viitoare de siguranţă la impact, atât celor europene cât şi celor din orice zonă a globului, oferind o protecţie optimă în situaţii de viaţă reale.
Printre numeroasele funcţii de siguranţă ale modelului Astra se numără noile pretensionatoare duble avansate pentru centuri de siguranţă, care ajută la prevenirea accidentărilor, întrucât menţin poziţia coapselor ocupanţilor în timpul unui accident, eliminând nevoia de airbaguri pentru genunchi costisitoare şi grele şi oferind mai mult spaţiu de depozitare.
Alte echipamente de siguranţă pasivă din dotarea Astra sunt cele şase airbaguri, sistemul inteligent de avertizare pentru purtarea centurii de siguranţă şi o funcţie de dezactivare a airbagului pentru pasagerul din faţă, care permite utilizarea în siguranţă a scaunelor pentru copii în faţă. Dotările de siguranţă mai includ ABS cu numeroase funcţii de asistenţă, controlul tracţiunii, sistemul ESPPlus de ultimă generaţie, luminile de frână adaptive, sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL+) şi camera video Opel Eye.
Compartimentul pentru pasageri extrem de rigid contribuie la performanţa remarcabilă la testele de impact
Siguranţa pasivă începe la noul Astra cu o celulă de siguranţă rigidă pentru pasageri care este fabricată în principal dintr-un tip de oţel de înaltă rezistenţă, proiectat de inginerii Opel pentru a asigura cea mai mică deformare şi cea mai mare rată de conservare a spaţiului posibile în caz de accident. Zona din faţa şi cea din spatele cabinei sunt înconjurate de zone de deformare care, în cazul unei coliziuni, protejează într-un mod sigur şi controlat.
Partea din faţă are un design cu trei direcţii de susţinere a sarcinii, incluzând subcadrul şasiului, care poate rezista la impact chiar şi în coliziunile frontale la viteze mari, distribuind energia produsă în accident. Pentru protecţia la impacturile laterale, caz în care rămâne puţin spaţiu de manevră pentru a proiecta o zonă de deformare corespunzătoare, structura laterală rigidă a caroseriei este concepută pentru a distribui sarcinile. Portierele sunt construite din traverse ranforsate din oţel ultra-rezistent, care sunt acum montate în diagonală, pentru ca montantul B, construit din oţel de cea mai mare calitate, pragul lateral, podeaua şi traversele plafonului să conlucreze pentru a distribui sarcina.
Inginerii au lucrat de asemenea la îmbunătăţirea continuă a protecţiei pietonilor, prin integrarea de spaţii adecvate pentru toate zonele rigide de sub capotă şi prin utilizarea unei capote care oferă atât rigiditate, cât şi protecţie pentru capul pietonilor la impact. Modelul Astra a obţinut punctajul maxim NCAP pentru o subcategorie datorită barei de protecţie fabricate din materiale din spumă care absorb energia, ce protejează împotriva accidentărilor gambelor pe aproape toată lăţimea autovehiculului.
Siguranţa copiilor
Astra a obţinut punctaj maxim la testele NCAP de protecţie a unui manechin ce reprezintă un copil de 3 ani, în cazul coliziunile frontale şi laterale. Acest nivel este atins, în parte, datorită Scaunelor pentru copii Opel special concepute, care protejează atât la impact frontal, cât şi în cazul unei coliziuni laterale. Pe lângă sistemul de fixare ISOFIX, Scaunele pentru copii Opel sunt prevăzute standard cu o curea suplimentară top tether, astfel încât scaunul să fie ancorat în siguranţă de spătarul scaunului din spate. Echipamentele ISOFIX pentru scaunul pentru copii sunt montate pe scaunele laterale din spate. Airbagul pasagerului din faţă poate fi dezactivat, astfel încât scaunele pentru copii pot fi utilizate în siguranţă şi pe locul din faţă.
Strategie coerentă de siguranţă
Inginerii Opel au sincronizat sistemele de siguranţă activă şi pasivă ale modelului Astra, pentru a obţine o strategie de siguranţă coerentă. Multe dintre aceste tehnologii de ultimă generaţie stabilesc standardele în clasa compactă, asigurând cel mai înalt nivel de siguranţă posibil.
Funcţiile de asistare a şoferului includ:
· Sistemul avansat de iluminare frontală (AFL+) cu funcţie de iluminare în viraje reglează în mod automat fasciculul farurilor autovehiculului în funcţie de condiţiile meteorologice şi de drum. AFL+ are nouă funcţii, pentru ca şoferii să aibă o vizibilitate mai bună asupra carosabilului, de exemplu în viraje sau la conducerea pe un drum de ţară în timpul nopţii.
· Opel Eye – un sistem de avertizare la părăsirea benzii de deplasare şi de recunoaştere a semnelor de circulaţie (în prezent nu este disponibil pe modelele pentru România)
· Control automat al iluminării
Sistemele de siguranţă activă, care asigură modelului Astra o manevrare şi un control excelente pentru a preveni producerea accidentelor, includ:
· Sistemul electronic de control al stabilităţii Controlplus, care intervine asupra a maxim trei roţi.
· FlexRide, şasiul mecatronic Opel cu Tehnologie adaptivă de control al stabilităţii ajută autovehiculul să se adapteze automat la condiţiile de conducere predominante
· Sistemul de asistare la frânare Brake Assist
· Sistemul de control al tracţiunii, care intervine asupra motorului şi frânării
Pe lângă compartimentul rigid pentru pasageri şi cele şase airbaguri, Astra prezintă şi alte dotări de siguranţă pasivă:
· Tetierele active previn leziunile cervicale
· Pretensionatoare duble pentru centuri de siguranţă
· Limitatorul de sarcină eliberează centurile de siguranţă pentru a limita presiunea pe piept
· Sistemul de eliberare a pedalei reduce pericolul de rănire a picioarelor şoferului
· Rampele anti-alunecare de pe toate scaunele previn deplasarea utilizatorilor pe sub centurile de siguranţă
· Coloana de direcţie ce absoarbe energia
Sistemele de siguranţă şi de avertizare:
· Lumini de frână adaptive avertizează autovehiculele care se deplasează în spatele modelului Astra în situaţiile în care trebuie să frâneze urgent sau dacă sistemul de frânare antiblocare intervine la viteze de peste 30 km/h.
· Dezactivarea automată a pompei de alimentare previne scurgerile de carburant în caz de accident
· Indicatorul de avertizare se activează automat după impact
· Activarea automată a iluminării interioare asigură iluminat imediat pasagerilor şi echipelor de intervenţie
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}