Exclusivitate – cel mai puternic şi performant model de serie MINI este disponibil în 3000 de exemplare, cu start livrări programat din martie 2020.
Bucureşti/München. Exclusiv şi un nou etalon de performanţă – noul MINI John Cooper Works GP este cel mai rapid model al mărcii britanice care a fost omologat vreodată pentru şosele. Un motor supraalimentat, cu patru cilindri, ce dezvoltă 225 kW/306 CP accelerează modelul cu două locuri – bazat pe MINI Hatch cu trei uşi – de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde. Noul MINI John Cooper Works GP va fi prezentat publicului pentru prima dată la Salonul Auto de la Los Angeles (22 noiembrie – 1 decembrie 2019), iar ulterior va fi produs într-o serie limitată de 3.000 de unităţi la uzina MINI din Oxford. Livrarea către pasionaţii de curse din lumea întreagă va începe în martie 2020.
Cel mai puternic motor folosit vreodată într-o maşină de clasă mică a mărcii, tehnologia suspensiei adaptată pe baza competenţei John Cooper Works în motorsport şi caroseria optimizată în ceea ce priveşte construcţia uşoară, rigiditatea torsională şi aerodinamica sunt ingredientele prin care noul MINI John Cooper Works GP ofertă performanţe, agilitate şi o imagine sportivă spectaculoasă. Este un nou element al unei tradiţii care a fost puternic legată de numele legendarului designer de Formula 1 John Cooper încă de debutul clasicului Mini în urmă cu 60 de ani. Atât pe şosea, cât şi pe circuit, această combinaţie a strălucit: de primul Mini Cooper şi câştigarea British Touring Car Championship, la victoriile în clasamentul general al Raliului Monte Carlo, competiţia MINI Challenge, rezultatele în Raliul Dakar şi cea mai nouă generaţie de modele John Cooper Works.
Puterea sa suplimentară faţă de cea a MINI John Cooper Works este de 55 kW/75 CP, prin urmare, noul MINI John Cooper Works GP este poziţionat şi mai exclusiv faţă de precedentele două generaţii ale acestui model, fiecare dintre aceştia fiind produs într-o serie mică de 2.000 de unităţi. MINI Cooper S cu kit John Cooper Works GP, lansat în 2006, şi MINI John Cooper Works GP din 2013 au reflectat deja stilul sportiv prin motoarele supraalimentate de 160 kW/218 CP, tehnologia specifică a suspensiei şi dotările exclusive de echipare şi design. Noul MINI John Cooper Works GP duce experienţa performanţei într-un automobil premium de clasă mică la un nivel complet nou. Pe parcursul testelor din timpul procesului de dezvoltare pentru serie, a parcurs un tur pe bucla Nordschleife de la Nürburgring în mai puţin de opt minute – cu aproape o jumătate de minut mai repede decât predecesorul său.
Noul MINI John Cooper Works GP: privire de ansamblu asupra punctelor de atracţie
• Motor de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo, 225 kW/306 CP şi 450 Nm.
• Putere mai mare cu 55 kW/75 CP faţă de MINI John Cooper Works.
• Acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, viteză maximă: 265 km/h (nelimitată).
• Concept specific modelului pentru alimentarea cu ulei şi răcire care susţine condusul sportiv pe circuit.
• Sistem de evacuare sport specific modelului pentru o acustică sportivă.
• Transmisie sport Steptronic cu opt trepte, cu diferenţial blocant mecanic integrat pentru roţile faţă.
• Design şi setare distinctive ale şasiului, suspensie coborâtă cu 10 mm în comparaţie cu MINI John Cooper Works.
• Sistem de frânare sport deosebit de performant.
• Structură foarte rigidă a caroseriei şi a conexiunii dintre motor şi suspensie.
• Spoiler faţă şi spoiler spate cu design special pentru acest model.
• Spoiler de acoperiş cu contur de aripă dublă.
• Capace din carbon pentru pasajele puternic evazate ale roţilor.
• Interior cu două scaune şi cockpit specific modelului.
Sursă impresionantă de putere: motor cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo
Un motor cu patru cilindri, conceput pentru performanţe maxime şi bazat pe competenţa în motorsport, furnizează puterea necesară pentru caracteristicile de performanţă senzaţionale ale noului MINI John Cooper Works GP. Motorul de 2,0 litri dispune cea mai nouă generaţie a tehnologiei MINI TwinPower Turbo, precum şi de numeroase detalii modificate cu precizie care îl deosebesc de propulsorul de la MINI John Cooper Works. Modificările specifice modelului includ un arbore cotit întărit cu diametru extins al lagărului principal, tije de legătură fără bucşe şi un nou amortizor de vibraţie torsională cu răcire optimizată.
În plus, performanţa superioară a motorului cu patru cilindri este obţinută prin intermediul unui turbocompresor nou dezvoltat. Este integrat în galeria de evacuare şi este echipat cu o supapă de deviere a aerului care contribuie la optimizarea reacţiei sale. Raportul de compresie al motorului de la MINI John Cooper Works a fost redus de la 10,2 la 9,5 în concordanţă cu presiunea de boost crescută oferită de sistem. Canalul de admisie a aerului este şi el o dezvoltare nouă. Secţiunile transversale de admisie şi curgere mărite şi volumul crescut al amortizorului de zgomot asigură o descărcare maximă.
Suplimentar, cea mai nouă generaţie a injecţiei directe pe benzină favorizează o dezvoltare spontană a puterii. Noile injectoare dispuse central între supape, au capacitatea de a face faţă debitului crescut, transportând combustibilul în camerele de combustie la o presiune de injecţie de până la 350 bar. Pulverizarea fină permite o măsurare precisă a combustibilului şi, alături de eficienţa optimizată, are ca rezultat şi o combustie foarte curată. Tehnologia MINI TwinPower Turbo include şi control complet variabil al supapelor bazat pe VALVETRONIC, aşa cum a fost patentat de BMW Group, şi control variabil al arborelui cu came pe partea admisiei şi a evacuării (dublu VANOS).
În plus, noul MINI John Cooper Works GP dispune de baie de ulei specifică modelului, cu volum mărit şi geometrie distinctivă. Aceasta asigură o furnizare fiabilă a uleiului în orice moment, chiar şi în timpul condusului foarte sportiv care implică niveluri ridicate de acceleraţie longitudinală şi laterală.
Livrare spontană a puterii, acceleraţie impresionantă
Motorul cu patru cilindri dezvoltă cuplul maxim de 450 Nm la 1.750 rpm şi îl menţină până la o turaţie de 4.500 rpm. Puterea maximă de 225 kW/306 CP este disponibilă între 5.000 şi 6.250 rpm.
Noul MINI John Cooper Works GP sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde. Nu există o limitare electronică pentru acceleraţia noului MINI John Cooper Works GP – chiar şi la viteze mai mari. Viteza maximă este de 265 km/h.
Sistemul de evacuare specific modelului generează o acustică puternic emoţională
Dezvoltarea spontană a puterii şi capacitatea impresionantă a motorului de a urca în turaţii sunt subliniate de acustica atractivă emoţional a sistemului de evacuare, care a fost dezvoltat special pentru model. Când este condus într-o manieră relaxată, în intervalul de turaţii joase, automobilul produce o acustică sonoră temperată. În condiţii de sarcină completă, dezvoltarea vivace a puterii este susţinută de presiunea redusă de evacuare şi este însoţită de un sunet care este inspirat din motorsport. Această accentuare acustică a caracterului foarte sportiv al maşinii contribuie suplimentar la experienţa de performanţă pentru conducător şi pasager.
Ţeava dreaptă a tubulaturii sistemului de evacuare duce la un amortizor spate foarte mare, cu un design interior specific. De acolo, două ţevi de eşapament cu decoraţiune din oţel inoxidabil lustruit mat – fiecare cu un diametru de 90 de milimetri – se unesc pe mijlocul difuzorului spate. Acestea oferă şi imagine spectaculoasă, în acord cu performanţele şi designul noului model. Una dintre caracteristicile care optimizează nivelul de emisii al sistemului de evacuare este filtrul de particule. Purificarea gazelor de eşapament de la noul MINI John Cooper Works GP respectă standardul de emisii Euro 6d-TEMP.
Concept independent de răcire dezvoltat pe baza experienţa din motorsport
Cerinţele de gestionare a temperaturii în condiţii de solicitare extremă sunt îndeplinite de un concept de răcire dezvoltat special pentru noul MINI John Cooper Works GP, bazat pe experienţa din motorsport. Două răcitoare pentru circuitul de temperaturi ridicate, un vas de expansiune specific modelului, cu volum crescut, un sistem de stocare a modulului de răcire proiectat special şi un ventilator electric cu putere crescută asigură că motorul îşi menţine temperatura de funcţionare optimă în orice moment – chiar şi sub sarcini mari şi cu un stil de conducere foarte sportiv.
Sistemul de răcire a carterului poate fi închis temporar prin intermediul unei noi supape de răcire divizată pentru a optimiza reacţia la încălzire a motorului. În plus, transmisia are un circuit de răcire separat.
Transmisie Steptronic cu opt trepte nouă, cu diferenţial blocant mecanic
Motorul de înaltă performanţă al noului MINI John Cooper Works GP este poziţionat transversal în faţă, în conformitate cu principiul tradiţional al mărcii. Tehnologia de motorsport adaptată este utilizată şi pentru a transfera puterea remarcabilă a motorului către roţile faţă. Noul MINI John Cooper Works GP este echipat standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte specifică modelului – completată cu diferenţial blocant integrat şi adaptat caracteristicilor de performanţă ale motorului şi cuplului ridicat. Cea mai nouă generaţie a transmisiei oferă o eficienţă internă crescută şi o amploare extinsă. Ambreiajul convertizorului de cuplu, care este închis imediat după pornire, asigură o legătură directă a motorului şi o sentiment de condus spontan. Un nou sistem de control al transmisiei permite o strategie de schimbare foarte sportivă. Confortul acustic este optimizat de un amortizor de torsiune nou dezvoltat. Transmisia Steptronic cu opt trepte este operată prin intermediul unui comutator electronic de selectare a vitezelor specific modelului. Intervenţia manuală în selecţia vitezelor este posibilă şi cu ajutorul clapetelor de schimbare disponibile standard pe volan.
Reglajul specific modelului al transmisiei Steptronic cu opt viteze este un alt element al pachetului general de tehnologie de propulsie şi suspensie, care este orientat cu precizie spre performanţe maxime, oferind astfel noului MINI John Cooper Works GP propriile sale proprietăţi unice. Acest lucru se reflectă în caracteristicile de schimbare care sunt orientate spre un condus foarte sportiv – de exemplu, cu retrogradări mai ferme la frânare şi retrogradări directe de mai multe trepte în timpul acceleraţiei puternice. În plus, nivelul turaţiei crescute a motorului, feedbackul direct asupra comenzilor de schimbare şi o creştere suplimentară a dinamicii de schimbare sunt observate şi în modul sport automat (modul de transmisie DS).
Diferenţialul blocant mecanic integrat în transmisie asigură distribuirea cuplului între roţile faţă dreapta şi stânga, astfel încât să se promoveze tracţiunea în timpul abordării foarte dinamice a virajelor. Este conectat cu sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii) şi acţionează ca o blocare transversală pentru a reduce diferenţa de viteză între roţile faţă. La sarcini crescute, este posibil să se genereze un efect de blocare de până la 31%. Blocarea mecanică combate orice pierdere de tracţiune, atât în cazul coeficienţilor de frecare diferiţi, cât şi în cazul unei diferenţe de viteză între roţile motoare dreapta şi stânga. În acest scop, direcţionează o proporţie mai mare a cuplului către roata cu aderenţă mai bună sau către roata care se învârte mai lent, asigurându-se că orice tendinţă de subvirare sau supravirare este prevenită timpuriu. Acest lucru permite o direcţie foarte agilă a MINI John Cooper Works GP şi îi permite să accelereze şi mai dinamic la ieşirea din viraje.
Prindere fermă a motorului, structură a caroseriei şi conexiune a suspensiei cu grad ridicat de rigiditate
Conexiunea specifică modelului pentru motor, transmisie şi suspensie şi structura foarte rigidă a caroseriei asigură un răspuns foarte spontan şi precis la manevrele de direcţie şi la mişcările pedalei de acceleraţie. Dotările remarcabile includ o montare a motorului special dezvoltată pentru noul MINI John Cooper Works GP. Conexiunea strânsă a motorului şi a transmisiei cu caroseria optimizează răspunsul trenului de rulare.
Reglaje al suspensiei specific modelului, DSC cu mod GP
Cu cinematică şi elastocinematică specifice modelului, tehnologia suspensiei noului MINI John Cooper Works GP deschide o dimensiune cu totul nouă a sentimentului go-kart distinctiv MINI. Pe parcursul unui program intens de teste pe circuitul Nordschleife de la Nürburgring şi pe alte circuite, aceasta a fost ajustată cu exactitate la puterea foarte mare a motorului şi la conceptul de automobil sport de clasă mică. Versiunile specifice modelului ale suspensiei cu braţ simplu pe puntea faţă şi ale suspensiei multibraţ de pe puntea spate au fost optimizate şi în ceea ce priveşte rigiditatea componentelor. Pentru a creşte agilitatea, ecartamentele au fost crescute, iar caroseria a fost coborâtă cu 10 milimetri în comparaţie cu MINI John Cooper Works. Arcurile special reglate sunt la fel de mult o parte a suspensiei specifice modelului, precum sunt şi arcurile auxiliare, amortizoarele şi stabilizatoarele special adaptate. Lagărele rotative cu design nou permit creşterea camber-ului pe roţile faţă. Împreună cu camberul ridicat roţilor spate, acest lucru creşte potenţialul de transmitere a forţelor laterale în timpul abordării dinamice a virajelor.
În plus faţă de conexiunea sa, designul suspensiei oferă şi măsuri extinse pentru creşterea rigidităţii. Caracteristicile precise de manevrabilitate ale noului MINI John Cooper Works GP sunt îmbunătăţite prin rulmenţi de cauciuc mai rigizi în lagărele de susţinere ale punţilor faţă şi spate, de exemplu. Cele patru braţe transversale de pe puntea spate sunt montate la exterior cu articulaţii cu manşon cu bile metalice fără goluri, în loc de suporturi de cauciuc, în timp ce la interior există suporturi de cauciuc foarte rigide. Tija din compartimentul motorului este fixată direct pe lagărele de susţinere ale punţii faţă.
Ca alternativă la setarea standard, DSC oferă şi un mod GP care poate fi activat cu ajutorul unui comutator. Această setare creşte pragurile pentru intervenţiile de stabilizare din partea sistemului de frânare şi a sistemului de control al motorului. În combinaţie cu diferenţialul blocant mecanic, aceasta oferă un suport şi mai intens pentru manevrarea agilă a noului MINI John Cooper Works GP. În plus, comutatorul pentru controlul sistemului de stabilitate la condus poate fi utilizat şi pentru a accesa modul DSC Off.
Sistem de frânare sport şi jante ultrauşoare forjate în format exclusiv
Sistemul de frânare sport al noului MINI John Cooper Works GP asigură performanţe de deceleraţie ridicate, chiar şi atunci când sunt supuse unei utilizări intense. Acesta cuprinde discuri de frână cu etrier fix, cu patru pistoane, la roţile faţă şi frâne cu etrier flotant, cu un singur piston, la roţile spate. Sistemul de frânare sport se caracterizează printr-o stabilitate ridicată şi o sensibilitate directă, clar definită a pedalei. Etrierele faţă sunt fabricate din aluminiu şi sunt combinate cu discuri ventilate 360 × 30 mm. Sunt finisate în Chili Red şi poartă logo-ul John Cooper Works.
Noul MINI John Cooper Works GP este echipat standard cu jante uşoare forjate de 18 ţoli. Jantele din aliaj uşor, în format 8.0 J × 18, cântăresc mai puţin de nouă kilograme şi sunt echipate cu anvelope de înaltă performanţă, concepute special pentru acest automobil sport excepţional. Capacele butucului de pe jantele din aliaj uşor poartă logo-ul GP. Structura şi profilul anvelopelor 225/35 R 18 sunt proiectate pentru a asigura o precizie maximă de direcţie, o transmisie optimă a forţelor laterale la abordarea virajelor în stil sportiv şi o tracţiune crescută în timpul accelerării şi decelerării.
Design inconfundabil, proprietăţi aerodinamice optimizate
Noul MINI John Cooper Works GP are caracteristici de design specifice modelului care îl fac să fie un sportiv de excepţie inconfundabil. Acestea contribuie în mod semnificativ la caracteristicile de condus ale maşinii – şi anume stabilitatea şi manevrabilitatea precisă, chiar şi în situaţii extrem de dinamice. Caroseria, care a fost modificată în detaliu, optimizează în primul rând echilibrul aerodinamic al automobilului şi furnizarea orientată de aer de răcire către propulsor şi sistemul de frânare. Spoilerul mare de pe acoperiş, cu contururi cu aripi duble, designul specific modelului pentru conturul spoilerul frontal – cunoscut sub numele de Blackband – şi buza spoilerului frontal ale noului MINI John Cooper Works GP formează un pachet precis coordonat, conceput pentru a reduce portanţa.
În plus, spoilerul faţă are prize de aer foarte mari. Spoilerul de pe plafon, care se extinde cu mult peste linia laterală, are un rol-cheie în optimizarea dinamicii. Cu profilul său de aripa inversată, generează forţă de apăsare maximă cu cea mai mică rezistenţă aerodinamică posibilă pentru a fixa automobilul pe drum la viteze mari.
Decoraţiune a pasajului roţii din plastic armat cu fibră de carbon
Dotările inconfundabile vizual care sunt importante în ceea ce priveşte proprietăţile aerodinamice ale maşinii includ şi decoraţiunile pasajelor roţilor, largi şi puternic evazate, de la noul MINI John Cooper Works GP. Acestea fac posibilă combinarea folosirii ecartamentelor foarte late şi a roţilor late cu o galerie de aer optimizată în secţiunea laterală a automobilului.
Panourile pasajelor roţilor sunt fabricate printr-un proces special şi cu o combinaţie de materiale utilizată în premieră de BMW Group, care constă dintr-o substructură termoplastică şi o carcasă exterioară din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). Construcţia uşoară inteligentă se potriveşte cu utilizarea durabilă a resurselor. Materia primă pentru învelişurile exterioare, care sunt confecţionate dintr-un înveliş CFRP foarte uşor, este un material rafinat reciclat din producţia BMW i3 şi BMW i8. Cele patru componente CFRP necesare pentru fiecare automobil în parte sunt produse folosind un instrument comun de presare pe umed. În acest fel, se poate aplica un proces de producţie extrem de eficient, care anterior a fost implementat doar în producţia cu volum mare. În plus, capacele pasajelor roţilor cu structura CFRP cusută hexagonal, finisaj dublu mat şi numerotare consecutivă oferă fiecăruia dintre cele 3.000 de automobile produse un punct de atracţie vizuală unică. Noul MINI John Cooper Works GP este prima maşină de producţie a BMW Group care are un strat CFRP mat expus. Numerotarea individuală cu numerele “0001” până la “3000” se aplică pe suprafaţa aripilor faţă printr-un proces de transfer de vopsea nou dezvoltat.
Accentele de design specifice modelului semnalează stilul sportiv purist
Caracterul purist al noului MINI John Cooper Works GP, orientat către performanţe maxime, este subliniat suplimentar de accentele de design utilizare cu precizie. Pentru finisarea exteriorului este disponibilă doar culoarea Racing Grey metalizat. Totodată, acoperişul şi capacele oglinzilor exterioare sunt finisate în culoarea contrastantă Melting Silver metalizat. La fel ca spoilerul faţă, difuzorul spate cu lămpi de ceaţă integrate are o formă distinctivă. Un element transversal pe grila hexagonală a radiatorului, inserţiile din priza de aer inferioară şi interiorul spoilerului de pe acoperiş sunt finisate în Chili Red lucios. În acelaşi timp, logo-urile GP din faţă şi din spate, părţile exterioare ale spoilerului de pe acoperiş şi finisajele pragurilor uşilor, precum şi foliile de deasupra fustelor laterale sunt finisate cu un “GP2” stilizat în Rosso Red mat metalizat.
Aici, un contrast evident este oferit de finisajul negru al contururilor farurilor, grilei centrale a radiatorului central şi stopurilor, clapetei de la rezervor şi mânerele uşilor, precum şi de inserţia de pe capotă şi logo-ul MINI din faţă şi din spate. vehiculul. Inserţiile negre de pe faruri şi stopurile Union Jack întunecate maximum subliniază şi ele stilul sportiv fără compromis al noului MINI John Cooper Works GP.
Cockpit de maşină sport, cu două scaune şi izolare fonică redusă
Datorită celor două scaune şi izolaţiei acustice reduse pentru optimizarea masei, interiorul noului MINI John Cooper Works GP are aerul unei maşini sport veritabile. Echiparea standard include scaune sport John Cooper Works în combinaţie de piele şi Dinamica, cu margini laterale argintii, cusături de accentuare roşii, ecuson GP sub tetierele integrate şi centuri de siguranţă roşii. Decoraţiunile interioare de pe partea pasagerului includ numerotarea automobilului respectiv. Aceasta este produsă individual pentru fiecare dintre cele 3.000 de modele sport prin intermediul imprimării 3D.
Specific modelului, volanul John Cooper Works îmbrăcat în piele are un aer exclusivist graţie accentelor realizate tot prin imprimare 3D. Pe lângă cusăturile de accent roşii, cadrul volanului, acoperit cu piele Nappa moale are şi un marcaj central metalic pentru “ora 12”, creat cu un proces de producţie aditiv. Şi clapetele de schimbare a vitezelor de pe volan sunt imprimate 3D în metal. Pe lângă logo-ul GP, o structură de fagure caracteristică poate fi văzută pe suprafeţele clapetelor. Accentuările cu culori în cockpitul altfel închis sunt oferite de logo-urile GP roşii de pe covoraşe, care se potrivesc cu dungile duble de pe selectorul de viteze şi cu bara transversală din aluminiu, vopsită Chili Red, din spatele scaunelor. Aceasta serveşte ca scut pentru a împiedica alunecarea bagajelor în caz de frânare bruscă.
Panoul de instrumente digital şi instrument central cu afişaje specifice modelului
Dotările opţionale pentru noul MINI John Cooper Works GP includ controlul automat al aerului condiţionat, pachetul Connected Navigation Plus, care include şi telefonie cu încărcare wireless, şi un sistem de alarmă. Sistemul Connected Media este disponibil standard: afişează informaţii specifice modelului pe ecranul de 6,5 ţoli (16,51 cm) din tabloul de bord central. Echiparea standard include şi un set de instrumente digitale pe coloana de direcţie. Ecranul color de 5 ţoli (12,70 cm), de înaltă rezoluţie, indică viteza atât numeric, cât şi pe o scară. Ecranul specific modelului include feedback temporar şi afişare permanentă după activarea modului GP. Un logo GP este afişat permanent în partea de sus a ecranului. Animaţia grafică înainte de pornirea maşinii arată o imagine specifică modelului, inclusiv logo-ul GP.