O investiţie totală de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea completă a noului camion: Noul Mercedes-Benz Actros – disponibil în România
● Noul Actros – disponibil pe piaţa autohtonă, începând cu luna octombrie 2011
● Mai mulţi kilometri cu mai puţin combustibil – o reducere de 4,5% a consumului de combustibil, la standardul Euro VI cu emisii ultra-clean
● O reducere de 7,6% a consumului de combustibil pentru noul camion în varianta opţională Euro V
● Confort: apartament de trei camere pentru şofer
● 20 de milioane de kilometri parcurşi pentru teste – “Trucks you can trust”
Începând cu luna octombrie a acestui an, noul camion pentru transport de lungă distanţă, Mercedes-Benz Actros este disponibil în România, reconfirmând astfel promisiunea diviziei Trucks pentru clienţii din întreaga lume: “Trucks you can trust”. Noua stea din familia camioanelor Mercedes-Benz a fost lansată pe piaţa autohtonă prin intermediul unui eveniment special dedicat clienţilor şi partenerilor, defăşurat la Azuga, între 28 şi 29 octombrie.
Invitaţi de Mercedes-Benz România să păşească într-o nouă dimensiune atunci când vine vorba despre cel mai nou camion Mercedes-Benz, toţi cei prezenţi la faţa locului, pe parcursul celor două zile, au făcut cunostinţă cu noul Actros, în cadrul unui program atractiv, plin de suprize plăcute, având în acelaşi timp ocazia de a testa camionul.
Cu o investiţie totală de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea completă a autovehiculului, noul Actros este primul camion care va intra în circulaţie cu un design în conformitate cu noile cerinţe Euro VI. Aşteptările sunt mari, având în vedere că principalul concurent este actualul Actros MP3, cel mai bine vândut camion din Europa – peste 700.000 de unităţi.
Economia, manevrabilitatea superioară şi confortul au reprezentat priorităţile pe parcursul dezvoltării noului camion. Autovehiculul are o nouă gamă de cabine, noi motoare, un nou şasiu şi un design atractiv cu unităţi de iluminare deosebite. Design-ul îi conferă camionului un aspect puternic şi dinamic, evidenţiind şi caracterul aerodinamic nemaiîntâlnit, desăvârşit în urma celor 2.600 de ore pe care modelul le-a petrecut în tunelul aerodinamic. În plus, dimensiunile externe ale cabinelor asigură generozitatea spaţiului interior în care şoferii pot lucra, locui şi se pot destinde. Mai mult, manevrarea sigură şi superioară este asigurată la noul Actros de un şasiu mai larg şi mai rigid, creat special pentru autovehicule rutiere şi un nou sistem de direcţie. Mercedes-Benz scrie un nou capitol în domeniul sistemelor de siguranţă prin introducerea sistemului unic Proximity Control Assist cu funcţie stop-and-go, care controlează acum automat acceleraţia şi frânarea în blocajele din trafic – facilitând conducerea în oraşe sau în traficul de tip stop-and-go de pe autostrăzi.
Noul standard Euro VI cu privire la emisii, dinamica mediului de business şi consumul de combustibil trasează pentru producătorii de camioane noi provocări menite să conducă la rezultate capabile să vorbească despre autovehicule mai economice, eficiente, sigure şi silenţioase. Prin intermediul noului Actros, Mercedes-Benz a făcut un pas înainte, anticipând în acelaşi timp direcţia noului program de dezvoltare destinat camioanelor. Odată cu lansarea noului model pe piaţa autohtonă, Mercedes-Benz România – Divizia Camioane reconfirmă o promisiunea “Trucks you can trust”, chiar în anul în care se împlinesc125 de ani de inovaţie din momentul în care prima pagină din istoria automobilului a fost scrisă de Carl Benz.
Mai mulţi kilometri cu mai puţin combustibil
Noul Actros se remarcă printr-o reducere a consumului de motorină cu trei până la patru procente (Euro VI) sau şase până la şapte procente (Euro V) faţă de actualul Actros MP3. Aceste valori vor face ca noul Actros Euro VI să fie cel mai eficient în transportul European, camionul care converteşte cel mai eficient energia produsă de motorină în performanţă.
Mai exact, noul Actros de la Mercedes-Benz combină emisiile ultra-scăzute de gaze şi consumul redus de combustibil. Astfel, noua generaţie de camioane, care a fost complet reproiectată în concordanţă cu standardul Euro VI, consumă cu 4,5% mai puţin combustibil decât actualul camion Actros.
Operatorii de camioane, care vor achiziţiona noul Actros în varianta opţională Euro V, vor beneficia de o eficienţă crescută a transportului per litru de carburant în comparaţie cu modelul curent. Spre exemplu, un camion Actros 1845 BlueTec 5 model nou a consumat cu 7,6% mai puţin combustibil, în cadrul unui test comparativ de 10.000 de kilometri, decât modelul curent Actros 1844 BlueTec5. Datele absolute obţinute pe parcursul testului de 10.000 de kilometri constituie o lectură impresionantă. Modelul testat, Actros 1844 BlueTec 5 a stabilit o valoare de referinţă de 27,1 litri per 100 de kilometri. Având specificaţia opţională Nardo, autovehiculul testat a fost conceput pentru o rezistenţă minimă la rulare.
Cu toate acestea, noul model Actros 1845 BlueTec 6 a detronat acest rezultat impresionant cu un procent de 4,5, rulând cu 25,9 litri per 100 de kilometri. Standardul de emisii Euro VI va fi obligatoriu in Uniunea Europeană începând cu anul 2014. Caracteristica de control al emisiilor Euro V, disponibilă opţional, a redus noul Actros 1845 BlueTec la 7,6 puncte sub linia de referinţă de 100 de procente.
În plus faţă de consumul redus de carburant, consumul AdBlue este de asemenea drastic scăzut la noul Mercedes-Benz Actros. Testul comparativ a pus în lumină o diferenţă de mai mult de 40% între modelul actual Mercedes-Benz 1844 LS (1,55 l/100 de km) şi noul Mercedes-Benz Actros 1845 LS (0,86 l/100 de km) ce răspunde standardului Euro VI. Consumul AdBlue al versiunii Euro V pe această rută s-a menţinut sub1,1 litri per 100 de km.
Actros este o propunere demnă de luat în considerare pentru clienţii Mercedes-Benz, de a preîntâmpina viitoarele cerinţe de protecţie a mediului, prin investiţii în autovehicule Euro VI în timp util.
Confort: apartament de trei camere pentru şofer
Interiorul noului Actros are tot ce trebuie pentru a facilita ziua de muncă a conducătorului şi încorporează rezultatele celor mai recente studii în acest sens. Aceste studii au demonstrat că şoferii relaxaţi se află în siguranţă şi folosesc şi cu doi litri mai puţin combustibil decât alţi şoferi. O staţie de lucru ergonomică şi confortul deosebit au creat cele mai bune condiţii. . De aceea consola de control este construită în zona şoferului, într-un design foarte comod. Printre opţiunile de echipament oferite se numără varianta SoloStar Concept cu un colţ rotunjit pentru relaxare, în partea pasagerului şi scaunul şoferului cu funcţie de masaj şi un nivel de ajustare optimă a poziţiei patului. Paturile pot avea dimensiuni de 2.200 x 750 de mm şi sunt prevăzute cu o saltea din spumă rece care oferă un confort de înaltă calitate, asemănător patului de acasă.
20 de milioane de kilometri parcurşi pentru teste – “Trucks you can trust”
Noul Mercedes-Benz Actros a fost testat mai mult decât orice alt camion până acum: modelul a parcurs 20 de milioane kilometri pentru a trece o serie de teste riguroase: la temperaturi de 40 de grade Celsius în Sierra Nevada şi de -40 de grade în îngheţul din Cercul Arctic, pe piste dificile şi în sesiuni normale de conducere, pe drumuri obişnuite. Un nou Centru de Dezvoltare şi Testare a fost construit în Wörth pentru a asigura calitatea de top a noilor generaţii de camioane. Practic, camioanele Mercedes-Benz pentru transportul de lungă distanţă şi-au dovedit deja fiabilitatea, ceea ce sugerează că noua generaţie Actros va păstra promisiunea Mercedes-Benz “Trucks you can trust.”