Noul logo pentru produse ecologice a fost publicat de Comisia Europeana in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. El va deveni obligatoriu incepand cu 1 iulie 2010 si va fi introdus pe piata in cursul unei perioade de tranzitie de doi ani. Logo-ul ecologic aplicat pe un produs arata ca acesta respecta integral standardul european pentru agricultură ecologica.
Simbolului ecologic i se vor alatura, ca noi elemente de identificare a tuturor produselor, numarul de cod in format standardizat al organismului de certificare si o indicatie a locului de productie a materiilor prime agricole care intra in compozitia produsului. Nu sunt permise modificari ale logo-ului sau combinarea sa cu alte elemente, dar acest lucru nu exclude asocierea noului logo ecologic al UE cu etichetele nationale sau private existente.
Noul logo reprezintă 12 stele care formeaza conturul unei frunze avand ca fundal un steag verde. „Euro-frunza” este creatia lui Dusan Milenkovic, care a castigat concursul european de design pentru logo ecologic (vezi IP/10/142). Acest desen a fost inregistrat de Comisie ca marca de comert colectiva si este acum la dispozitia operatorilor. Pe site-ul www.organic-farming.eu va fi disponibil un manual de utilizare care va oferi informatii detaliate in legatura cu liniile directoare privind noul logo ecologic al UE si modul sau de utilizare.
Noul regulament privind productia ecologica, aplicabil de la 1 ianuarie 2009, stabileste o norma administrativa unica pentru produsele ecologice. Scopul logo-ului ecologic este cresterea increderii consumatorilor si stimularea sectorului european de productie ecologica. Acesta va fi utilizat in interiorul si exteriorul granitelor UE, pentru produsele ecologice preambalate.
{mosloadposition user10}