Noul BMW X7 aduce pentru prima dată agilitatea specifică Sports Activity Vehicle (SAV) într-un nou segment. Cel mai nou şi mai mare model din portofoliul BMW X vine cu o nouă dimensiune a spaţiului în segmentul de lux, datorită deschiderii impresionate şi designului remarcabil ale interiorului cu echipamente sofisticate de ultimă oră. În acelaşi timp, trenul de rulare şi tehnologia şasiului evoluate ale X7 asigură competenţe off-road, confort excelent al călătoriei şi comportamentul agil pe şosea care defineşte BMW.
Debutul noului BMW X7 face parte din actuala ofensivă de modele pe care BMW Group o derulează în segmentul de lux, care este un elemente-cheie al strategiei NUMBER ONE > NEXT a companiei. Modelul va fi construit la uzina BMW din Spartanburg (SUA), iar lansarea pe piaţă, inclusiv România, va începe în martie 2019.
Designul precis radiază prezenţă, lux şi modernitate.
Design Pure Excellence, pachetul M Sport şi opţiunile exclusive de la BMW Individual
Cu o lungime de 5.151 de milimetri, o lăţime de 2.000 de milimetri şi o înălţime de 1.805 milimetri şi un ampatament de 3.105 milimetri, BMW X7 afişează proporţii armonioase şi se impune ca nou lider al familiei de modele BMW X. Noul limbaj de design, definit de linii clare şi suprafeţe ample, intensifică aura de forţă a automobilului.
Partea frontală proeminentă, cu grila BMW foarte mare, oferă maşinii o prezenţă impresionată. BMW X7 vine echipat standard cu faruri LED, în timp ce farurile BMW laser opţionale au o rază de acţiune a fazei lungi de până la 600 metri şi pot fi identificate uşor prin elementele X de culoare albastră din interiorul farurilor. Caracteristicile definitorii ale automobilului când este privit din lateral sunt geamurile mari, garda la sol mare şi linia lungă a acoperişului. Liniile orizontale, luminile LED subţiri şi hayonul divizat în două secţiuni accentuează imaginea modernă a părţii spate.
Cantitatea generoasă de elemente cromate adaugă la eleganţa luxoasă a BMW X7. Automobilul este echipat standard cu jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor, în timp ce variantele de 21 şi 22 de ţoli pot fi alese din lista de opţionale.
Linia de echipare Design Pure Excellence, pachetul M Sport şi opţiunea exclusivă BMW Individual oferă clienţilor posibilitatea de a-şi adapta specificaţia standard a noului BMW X7 în funcţie de stilul personal. Cu bare ale grilei în aluminiu mat şi o serie de accente în crom lucios, precum şi jante de 21 de ţoli, din aliaj uşor, cu design Y-spoke, Design Pure Excellence subliniază eleganţa bogată a noului model SAV. Pachetul M Sport prezintă potenţialul dinamic al noului X7 prin prize de aer foarte mari, jante de 21 de ţoli, din aliaj uşor, cu design M twin-spoke şi un aspect distinctiv al şorţului faţă, al celui spate şi al fustelor laterale. Aura sa sportivă este accentuată de elementele de design suplimentare în negru lucios sau crom negru, cea din urmă fiind o nuanţă rezervată modelelor BMW din clasa de lux. Elementele decorative în crom lucios pot fi comandate opţional. De asemenea, încă de la lansarea X7 este disponibilă şi o gamă de opţiujni exclusive la BMW Individual. Printre elementele ce conferă designului exterior al automobilului un aer şi mai rarefiat de exclusivitate sunt, totodată, culoarea Sunstone metalizat din selecţia BMW Individual şi jantele BMW Individual de 22 de ţoli, din aliaj uşor.
Linia de echipare Design Pure Excellence şi pachetul M Sport creează o ambianţă distinctivă şi în interiorul noului BMW X7 prin dotările speciale de design. Cusăturile contrastante atractive pe suprafaţa scaunelor, elementele de decor în culorile M GmbH şi variaţiile de design specifice pentru plăcuţele iluminate din pragurile uşilor diferenţiază cele două linii de echipare de specificaţia standard. Pachetul M Sport include şi volan M Sport, tapiţerie BMW Individual a plafonului în Alcantara de culoare antracit, detalii specifice M pentru pedale, sprijinul de picior de la conducător şi vipuştile scaunelor, dar şi benzi decorative exclusive pentru interior. Opţiuni selectate special de la BMW Individual pot fi comandate încă de la lansarea noului BMW X7 pentru a adapta designul automobilului cu stilul individual al clientului. Clienţii pot alege fie echiparea BMW Individual cu piele Merino extinsă, fie cea BMW Individual bicoloră, cu piele Merino integrală, în Ivory White/Midnight Blue. Şi sunt disponibile şi două benzi decorative BMW Individual din lemn fin, foarte elegante.
Interiorul: trei rânduri de scaune standard şi o ambianţă luxoasă
Spaţiul şi versatilitatea interiorului sunt subliniate de includerea în echiparea standard a trei rânduri de scaune (care oferă loc pentru până la şapte persoane) în noul BMW X7. Cei doi pasageri din rândul al treilea beneficiază de scaune integrale, cu cotiere, suporturi pentru pahare şi porturi USB. Opţional, rândul din mijloc poate fi compus din două scaune individuale. Toate scaunele sunt reglabile electric la apăsarea unui buton. Capacitatea portbagajului poate fi extinsă de la 326 la un maxim de 2.120 de litri, după cum se doreşte.
Materialele alese cu grijă şi prelucrate cu meticulozitate se adaugă la sentimentul de lux, la fel cum face şi specificaţia standard extinsă. BMW X7 vine echipat standard cu decoraţiuni din piele Vernasca, control automat al climei pe patru zone, acoperiş panoramic din sticlă în trei secţiuni şi lumini ambientale care includ Welcome Light Carpet şi Dynamic Interior Light. Printre punctele de atracţie ale listei de opţionale se numără controlul automat al climei pe cinci zone, pachetul Ambient Air, acoperişul panoramic din sticlă Sky Lounge, butoane cu aplicaţii din sticlă, sistem de sonorizate Bowers & Wilkins Diamond Surround şi sistem Professional pentru divertisment în spate. Totodată, linia de echipare Design Pure Excellence, pachetul M Sport şi opţiunile BMW Individual permit clienţilor să-şi personalizeze designul interior şi exterior pentru a le reflecta stilul personal.
Acoperişul de sticlă panoramic, în trei secţiuni, disponibil standard. Geamurile mari inundă interiorul cu lumină.
Disponibil standard şi operat electric, acoperişul panoramic din sticlă este combinat cu geamuri foarte mari care oferă interiorului noului BMW X7 sentimentul de lumină şi deschidere. Pe lângă elementele de sticlă din faţă şi din centru, acoperişul panoramic dispune şi de o secţiune suplimentară în spate. În consecinţă, pasagerii din rândul al treilea se pot bucura de un sentiment de spaţiu îmbunătăţit. Elementele de sticlă din faţă, centru şi spate au plafon din tapiţerie culisant electric, care este activată dintr-un panou de control aflat în secţiunea frontală a acoperişului pentru a oferi umbra dorită. Dacă sunt comandate parasolarele electrice opţionale pentru geamurile uşilor spate, pasagerii din spate primesc şi un buton pentru operarea plafonului. Secţiunea spate a poate fi operară din rândul al treilea de scaune prin utilizarea unui buton separat.
În acelaşi timp, acoperişul panoramic din sticlă Sky Lounge generează o ambianţă interioară specială şi exclusivă: luminile LED dispersate uniform pe suprafaţa de sticlă luminează peste 15.000 de modele grafice şi generează un decor care aminteşte de cerul înstelat. Schema de culori a acestui spectacol de lumină ambientală poate fi adaptată după preferinţe.
Controlul climatizării, iluminarea interiorului şi divertismentul oferă o experienţă luxoasă a condusului
Configuraţia standard a noului BMW X7 include şi control automat al climei pe patru zone. Un sistem de control al climei pe cinci zone, cu panou de control separat şi aerisiri suplimentare pentru rândul al treilea de scaune, poate fi comandat ca opţiune. De asemenea opţional, pachetul Ambient Air permite ionizarea aerului şi infuzează interiorul cu opt arome selectabile individual. O versiune “termo” a suporturilor de pahare, dispusă în primul rând în consola centrală, poate fi comandată ca opţiune pentru păstrarea temperaturii recipientelor reci sau calde. Telefonia cu opţiunea de încărcare wireless permite telefoanelor mobile compatibile să fie încărcate fără fir în sertarul din faţa suporturilor de pahare.
De asemenea disponibilă standard, lumina ambientală, cu luminile LED de contur precise pentru panoul de instrumente, consola centrală şi uşi, îmbunătăţeşte sentimentul generos de spaţiu din timpul orelor de întuneric. Clienţii îşi pot crea starea de spirit preferată prin alegerea unuia dintre cele şase tonuri de culoare şi o varietate de setări prin intermediul sistemului de control iDrive. Sistemul de lumină ambientală include Welcome Light Carpet – care luminează zona de acces în maşină când uşile sunt deblocate sau deschise – şi Dynamic Interior Light, care emite semnale luminoase pulsatorii în situaţii predefinite. De exemplu, aceste semnale apar pe panoul interior al unei uşi deschise când motorul funcţionează şi pe panoul de instrumente ca răspuns la un apel telefonic primit.
Datorită celor zece difuzoare, sistemul audio hifi standard tratează conducătorul şi pasagerii noului BMW X7 cu o experienţă audio impresionantă. Sistemul audio Harman Kardon surround cu 16 difuzoare asigură o audiţie de calitate.
Iar sistemul Bowers & Wilkins Diamond Surround cu 20 de difuzoare şi amplificator de 1.500 watt se bazează pe o experienţă de ascultare deosebit de somptuoasă. Un amplificator digital cu şapte canale şi surse de sunet suplimentare în zona acoperişului generează o experienţă sonoră foarte clară şi 3D multistratificată pentru toţi ocupanţii automobilului. De asemenea opţional, sistemul Professional de divertisment în spate cuprinde două monitoare fullHD touchscreen de 10,2 ţoli (25,91 cm), un player DVD compatibil Blu-ray, două porturi USB, o priză HDMI şi două mufe pentru căşti. Alte două porturi USB sunt oferite pentru al treilea rând de scaune. Sistemul funcţionează utilizând sistemul de control şi afişare al sistemului de operare BMW 7.0, astfel că permite celor din spatele maşinii să selecteze şi să opereze funcţii de divertisment. Pasagerii din spate pot utiliza atât propriile surse de media, cât şi cele disponibile în compartimentul din faţă. O hartă de navigaţie şi serviciile BMW ConnectedDrive pot fi accesate şi ele din scaunele spate.
Tehnologie sublimă a trenului de rulare, cu motoare puternice, transmisie Steptronic cu opt trepte, BMW xDrive şi diferenţial M Sport.
Portofoliul de motorizări disponibil la lansare cuprinde un motor V8 nou dezvoltat la BMW X7 xDrive50i (nu este disponibil în Europa), un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, pentru BMW X7 xDrive40i şi două motoare diesel cu şase cilindri dispuşi în linie care propulsează BMW X7 xDrive30d şi modelul M Performance BMW X7 M50d. Tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motoarele pe benzină cuprinde turbocompresor, injecţie directă High Precision, gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil al arborelui cu came Double-VANOS. Pe partea de motorizare diesel, gama de măsuri tehnologice include turbocompresoare şi injecţie directă common-rail direct cu piezoinjectoare. Toate motoarele îşi transferă puterea prin intermediul transmisie Steptronic cu opt trepte. Sistemul de control al emisiilor pentru motoarele pe benzină include filtru de particule de benzină, care minimizează emisiile de particule, în timp ce modelele diesel beneficiază de tehnologia BMW BluePerformance care cuprinde filtru de particule, catalizator de oxidare, catalizator de absorbţie a oxidului de azot (NOx) şi un catalizator SCR cu injecţie AdBlue pentru reducerea emisiilor de oxid de azot. Echipate astfel, toate variantele de model ale noului BMW X7 îndeplinesc cerinţele standardelor de emisii Euro 6d-TEMP.
Sistemele de şasiu perfect reglate îmbunătăţesc confortul, agilitatea şi performanţele off-road
BMW X7 dispune standard de o varietate de tehnologii de şasiu, inclusiv suspensie adaptivă cu amortizoare controlate electronic şi suspensie pneumatică pe ambele punţi. Garda la sol a automobilului poate fi variată cu până la 80 de milimetri pentru a se potrivi fiecărei situaţii – fie prin apăsarea unui buton, fie prin utilizarea BMW Display Key. Mai multe sisteme de şasiu sunt disponibile opţional pentru îmbunătăţirea suplimentară a confortului, agilităţii şi performanţelor off-road. Direcţia activă integral şi sistemul Executive Drive Pro cu stabilizare activă a ruliului oferă un comportament şi mai agil şi un echilibru mai mare. Pachetul Off-Road este disponibil pentru toate variantele de model cu excepţia BMW X7 M50d. Acest pachet include un buton suplimentar pentru a alege unul dintre cele patru moduri de condus – xSand, xGravel, xRocks şi xSnow. Aceste moduri pregătesc automobilul pentru suprafeţele respective prin activarea setării ideale pentru garda la sol, sistemul xDrive, răspunsul acceleraţiei şi al transmisiei şi intervenţiile DSC.
Live Cockpit Professional cu sistem de operare BMW 7.0 (inclusiv Asistent Personal Inteligent BMW) ca echipare standard
Disponibil standard la BMW X7, BMW Live Cockpit Professional cuprinde un panoul de instrumente complet digital şi un display central, fiecare având o diagonală a monitorului de 12,3 ţoli (31,24 cm). Asistentul Personal Inteligent BMW, inclus în sistemul de operare din martie 2019 sau disponibil ulterior prin Remote Software Upgrade, prezintă cele mai noi evoluţii în domeniul conectivităţii digitale. Odată activat cu mesajul prompt “Hei, BMW!”, partenerul digital ajută conducătorul să utilizeze funcţiile automobilului. Iar sistemul va continua să dobândească noi aptitudini tot timpul datorită actualizărilor transmise perfect prin intermediul Remote Software Upgrade.
Sisteme de asistare a conducătorului. Foarte sofisticate, acestea îmbunătăţesc confortul şi siguranţa.
Luxul modern refelectat de noul BMW X7 este subliniat suplimentar prin gama vastă, de sisteme de asistare a conducătorului, toate disponibile pentru îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei. Aceste sisteme de ultimă oră procesează imaginile camerelor video împreună cu datele acumulate de senzorii radar şi ultrasunete pentru a ajuta conducătorii într-un mod foarte eficient într-o varietate de situaţii. Acestea reduc stresul conducătorului în condiţii de condus monotone, precum ambuteiaje şi trafic intens, şi uşurează menţinerea în control deplin în situaţii de trafic incomode. Pe scurt, aceste sisteme marchează cele mai recente evoluţii către condusul autonom.
BMW X7 vine echipat standard cu tempomat cu funcţie de frânare, precum şi avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare, care acum alertează conducătorul când este detectat un biciclist. Disponibil opţional, tempomatul activ cu funcţie Stop & Go este capabil să frâneze automobilul până la oprire totală, apoi să-l pornească automat. Pentru a uşura viaţa conducătorului în traficul aglomerat, lungimea maximă a timpului aşteptat de automobil până la repornire automată după o oprire totală este de 30 de secunde. Limitele de viteză detectate de sistemul Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză) de recunoaştere a indicatoarelor, inclusiv afişare No Passing Info (informaţii privind interdicţia depăşirii), pot fi încorporate în modularea automată a vitezei în sistem, cu o ajustare presetată de până la 15 km/h.
Pachet complet de siguranţă şi confort: Driving Assistant Professional
Disponibil opţional, Driving Assistant Professional oferă asistenţă extinsă pentru a face condusul cât mai sigur şi mai confortabil posibil. Acest pachet vast include asistent de direcţie şi menţinere a benzii, inclusiv asistent în ambuteiaje, precum şi asistent de menţinere a benzii cu protecţie activă la coliziune laterală. Această dotare utilizează marcajele rutiere şi vehiculele ce rulează în faţă ca mijloc de orientare şi lucrează împreună cu conducătorul pentru a contribui la menţinerea automobilului în banda detectată. Asistentul de direcţie şi menţinere a benzii este capabil chiar să contribuie la ghidarea automobilului prin spaţiile înguste, precum cele întâlnite în zonele cu lucrări. Detectarea mâinilor pe volan oferită de sistem este foarte sensibilă şi recunoaşte contactul chiar şi atunci când doar câteva degete ating scurt volanul. Şi cockpitul are o cameră interioară încorporată (va deveni disponibilă în Europa din aprilie 2019), care monitorizează poziţia capului conducătorului pentru a determina dacă mai acordă atenţie celor petrecute pe şosea. Atunci când acesta este atent la şosea, timpul fără un contact al mâinii cu volanul poate fi extins la maximum 60 de secunde.
Asistentul de schimbare a benzii poate fi utilizat pe autostrăzi şi şoselele cu două benzi ori de câte ori asistentul de direcţie şi menţinere a benzii este activ. Pentru a iniţia schimbarea benzii, conducătorul trebuie pur şi simplu să ţină maneta semnalizatorului în direcţia dorită. Dacă senzorii detectează că este spaţiu în banda alăturată şi că nici un vehicul nu se apropie cu viteză mare, conducătorul beneficiază de asistare direcţională utilă în timpul schimbării benzii. O altă componentă a sistemului este asistentul de evitare prin schimbarea benzii, care contribuie la evitarea coliziunilor cu vehicule sau pietoni care apar brusc în calea conducătorului. Imediat ce este detectată o manevră de evitare corespunzătoare unui asemenea scenariu, sistemul ajută conducătorul să direcţioneze automobilul în banda alăturată liberă cu intervenţii asupra direcţiei.
Varietatea de sisteme de asistare cuprinse în suita de dotări ale Driving Assistant Professional include şi avertizare la trafic transversal, care reduce riscul coliziunii la deplasarea înainte sau înapoi spre trafic transversal acolo unde vizibilitatea este redusă. Avertizarea la tamponări, avertizarea de prioritate, avertizarea de sens unic şi avertizarea de schimbare a benzii (ultimele nu sunt încă disponibile pentru România) fac şi ele parte din pachetul Driving Assistant Professional. Cea mai nouă versiune a avertizării de părăsire a benzii include acum intervenţii ale direcţiei active pentru readucerea automobilului pe banda dorită.
Ajutor activ când este nevoie: Emergency Stop Assistant
O altă funcţie a Driving Assistant Professional este Emergency Stop Assistant (nu este disponibil în Europa). Destinată utilizării în situaţii în care conducătorul este incapabil brusc din cauza unei urgenţe medicale, este activată prin tragerea comutatorului pentru frâna electrică de parcare. În funcţie de situaţia de condus, Emergency Stop Assistant (asistentul de oprire de urgenţă) va opri complet automobilul pe banda actuală, la marginea drumului sau pe banda de urgenţă. Orice manevră necesară pentru schimbarea benzii poate fi realizată automat când automobilul se deplasează cu viteze de 70-100 km/h. În acelaşi timp, luminile de avarie sunt activate, iar funcţia Intelligent Emergency Call (apel de urgenţă inteligent) notifică automat un call center astfel încât serviciile de urgenţă să fie alertate.
Pentru parcare şi manevre cu cea mai mare uşurinţă: Parking Assistant Plus cu Reversing Assistant
Noul BMW X7 este echipat standard cu Park Distance Control (PDC / controlul distanţei de parcare), care include senzori atât în faţă, cât şi în spate. Asistentul de parcare (şi el disponibil standard) este capabil să selecteze şi să manevreze automat în spaţiile paralele cu drumul. Sistemul controlează toate maneverele automobilului la parcare – acceleraţie, frână, direcţie şi orice schimbare de viteze necesară. Camera pentru mers înapoi este concepută să ofere conducătorilor o imagine de jur-împrejur excelentă, la fel cum sunt şi funcţiile Top View, Panorama View şi 3D View incluse în Parking Assistant Plus disponibil opţional. Acestea compun o imagine 360° a automobilului şi a zonei înconjurătoare pe displayul central. Suplimentar, funcţia Remote 3D View oferă conducătorilor posibilitatea de a apela o imagine 3D live a automobilului şi a vecinătăţii imediate pe smartphone (nu este disponibilă în România).
O altă ilustrare a progresului actual făcut de BMW spre condusul autonom este oferită de Reversing Assistant. Când este părăsit un spaţiu de parcare sau se manevrează într-o zonă închisă, această funcţie oferă un nivel de asistare inexistent la vreun alt constructor. Reversing Assistant face parte din asistentul de parcare standard şi oferă o facilitate foarte convenabilă de mers înapoi automat în spaţiile închise sau în situaţiile unde conducătorul nu are vizibilitate bună, precum parcările supraetajate sau intrările în curţi. Pentru aceasta, sunt memorate mişcările direcţiei pentru orice secţiune pe care automobilul a rulat înainte la viteze de până la 36 km/h. Sistemul este iniţiat prin apăsarea unui buton unde automobilul este staţionat, iar selectorul de viteze este în poziţia “P”. Apoi, sistemul este capabil să conducă automobilul cu spatele pe distanţe de până la 50 de metri exact pe aceeaşi trasă pe care s-a deplasat înainte; tot ce are de făcut conducătorul este să opereze acceleraţia şi frâna şi să monitorizeze zona înconjurătoare. Astfel, automobilul se poate deplasa la viteze de până la 9 km/h. Mişcările direcţiei făcute în timpul ultimei manevre înainte a automobilului sunt stocate de sistem şi reţinute, chiar şi pentru perioade mai lungi. Aceasta înseamnă că Reversing Assistant poate fi utilizat, de exemplu, pentru manevrarea noului BMW X7 la ieşirea din poziţia de parcare în care a intrat cu faţa în ziua precedentă.