Autonomie electrică triplă, cu şi sistem plug-in hybrid susţinut de un motor de şase cilindri în linie. Capacitatea bateriei a crecut la 24,0 kWh, respectiv 21,6 kWh brut pentru o autonomie electrică de maxim 97 km în ciclu NEDC. Conform certificării realizate de BMW Group, automobilul, dacă este alimentat constant cu energie, poate avea amprenta de CO2 cu 40%-70% mai mică, în funcţie de tipul energie. Preţ de pornire pentru România de 76933 Euro cu TVA (64650 Euro fără TVA).
Bucureşti/München. Noul BMW X5 xDrive45e devine modelul plug-in hybrid cu cea mai mare autonomie electrică din portofoliul BMW Gorup. Modelul se pregăteşte pentru debutul pe piaţa din România, cu un preţ de pornire de 76933 Euro cu TVA (64650 Euro fără TVA), excluzând orice bonificaţie oferită de eventuala continuare a programului Rabla Plus. Primele livrări ale noului model sunt aşteptate în luna noiembrie.
A doua generaţie BMW X5 cu tren de rulare electrificat combină un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce include tehnologia BMW TwinPower Turbo cu cea mai nouă tehnologie BMW eDrive. Puterea sistemlului a crescut la 290 kW/394 CP, o evoluţie sesizabilă în ceea ce priveşte autonomia electrică şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor CO2 în comparaţie cu modelul anterior.
Mai impresionant ca niciodată, a doua generaţie a modelului plug-in hybrid combină plăcerea condusului în regim pur electric a unui model BMW plug-in hybrid cu versatilitatea specifică unui Sports Activity Vehicle. Prin aceasta, noul BMW X5 xDrive45e oferă calităţi optimizate în ceea ce priveşte dinamica şi eficienţa. Cu o autonomie electrică de 67-87 de kilometri în noul ciclu de testare WLTP sau aproximativ 86-97 km* conform ciclului NEDC, datele obţinute faţă de predecesor au crescut de peste trei ori. În acelaşi timp, consumul mediu mixt şi emisiile CO2 ale noului BMW X5 xDrive45e au fost reduse aproape la jumătate. Datele de consum sunt acum de 1,9-1,2 l/100 km în ciclul de testare WLTP sau 2,0-1,7 l/100 km* în ciclul NEDC, iar emisii CO2 relevante au fost reduse la 44-27 g/km (WLTP) sau 47-39 g/km* (NEDC). Consumul mediu de energie al noului BMW X5 xDrive45e este de 28,3-23,1 kWh/100 km (WLTP) sau 23,5-21,5 kWh/100 km* (NEDC). Viteza maximă pentru un condus în regim electric a crescut de la 120 la 135 km/h.
Sistemul foloseşte un motor de 3,0 litri, pe benzină şi cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 210 kW/286 CP, din actuala familie de motoare BMW EfficientDynamics, şi a patra generaţie a tehnologiei BMW eDrive. Un motor electric cu o putere de 83 kW/113 CP, o baterie litiu-ion cu o capacitate energetică brută crescută la 24,0 kWh (21,6 kWh brut) şi electronică de putere dezvoltată suplimentar pentru gestiunea inteligentă a energiei oferă sistemului plug-in hybrid al BMW X5 xDrive45e caracteristici de performanţă unice, precum şi un nivel impresionant de eficienţă. Împreună, cele două propulsoare generează o putere a sistemului de 290 kW/394 CP, alături de un cuplu maxim al sistemului de 600 Nm.
Motorul termic şi cel electric îşi transferă puterea către o transmisie Steptronic cu opt trepte din cea mai recentă generaţie şi către sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. Astfel, cuplul este transferat la toate cele patru roţi când se rulează în regim pur electric, dar şi când se utilizează motorul termic sau ambele propulsoare: aceasta asigură în orice moment o plăcere a condusului sportiv şi performanţe off-road superioare pe trasee neasfaltate. Noul BMW X5 xDrive 45e are nevoie de 5,6 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, ceea ce înseamnă mai rapid cu 1,2 secunde faţă de predecesorul său. Viteza maximă este de 235 km/h.
Datorită bateriei de înaltă tensiune poziţionată în partea inferioară a şasiului, centrul de greutate este mai coborât decât la variantele de model SAV cu propulsie convenţională. Volumul portbagajului de la BMW X5 xDrive45e este mai mic cu aproape 150 de litri, ajungând la 500 de litri. Dacă spătarele locurilor din spate sunt rabatate, este disponibil un volum de 1.720 de litri. Capacitatea rezervorului este de 69 de litri – potrivit pentru distanţe lungi.
Noul BMW X5 xDrive45e este echipat standard cu suspensie pneumatică pe ambele punţi şi amortizoare controlate electronic. Sistemele de suspensie opţionale ce sunt disponibile pentru modelul plug-in hybrid includ direcţie activă integral. Pe lângă o selecţie vastă de dotări în domeniul conectivităţii inteligente, sunt oferite şi noi servicii digitale, acestea fiind orientate specific către mobilitate electrică. Suplimentar, toate sistemele de asistare a condusului dezvoltate pentru modelul Sports Activity Vehicle, precum şi opţiunile pentru îmbunătăţirea confortului şi ambianţă interioară de lux sunt disponibile şi pentru noul BMW X5 xDrive45e. Echiparea standard include şi avertizare acustică pentru pietoni. Când rulează la viteză redusă în regim electric, un sistem de difuzoare emite un sunet distinctiv generat special pentru modelele BMW electrificate, care stabileşte o prezenţă acustică fără a afecta confortul acustic al pasagerilor.
Modelele BMW plug-in hybrid oferă o serie de beneficii pentru utilizare cotidiană
Sistemele BMW de propulsie plug-in hybrid oferă deja utilizatorilor o serie de beneficii suplimentare faţă de soluţiile tradiţionale:
• Economii financiare: condusul electric în zonele urbane este mai ieftin decât prin utilizarea motoarelor pe benzină sau diesel dacă automobilul plug-in hybrid este încărcat acasă sau la muncă la costuri reduse.
• Interior mereu la temperatura potrivită, încă dinainte de a urca la bord: încălzirea şi aerul condiţionat auxiliare sunt disponibile standard. Ele pot fi comandate remote prin aplicaţia BMW ConnectedDrive.
• Frânarea regenerativă contribuie la creşterea eficienţei modelului.
• Cel mai bun din ambele universuri: modelele plug-in hybrid oferă plăcerea condusului electric în zonele urbane şi plăcerea condusului specifică BMW pe distanţe lungi.
• Deschide drumul spre viitor: pentru că un plug-in hybrid poate rula fără emisii, este eligibil pentru a intra în multe zone cu emisii reduse, se bucură de privilegii de parcare suplimentare şi economiseşte la impozitare.
• Calitate mai bună a vieţii în oraşe: prin condusul electric, utilizatorii pot contribui activ la reducerea emisiilor şi a zgomotului de trafic din oraşe.
New BMW X5 xDrive45e are o amprentă de carbon mai mică
BMW Group a efectuat o certificare CO2 pe întregul ciclu pentru noul BMW X5 xDrive45e – de la procurarea materiilor prime, lanţul de furnizori, producţie şi faza de utilizare, până la reciclare.
Acesta a dezvăluit că amprenta de carbon a noului BMW X5 xDrive45e este cu 40% mai mică decât cea a noului BMW X5 xDrive40i când se utilizează o putere europeană medie în faza de utilizare. Când automobilul se alimentează cu energie verde, amprenta sa de carbon este redusă cu până la 70%.
* Consumul de combustibil, emisiile CO2, consumul de energie şi autonomia au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi au fost adaptate la valori echivalente NEDC pentru a asigura comparaţia între automobile, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese. La aceste automobile, valorile diferite decât cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor şi a altor taxe legate de vehicul care sunt bazate (şi) pe emisii CO2.